دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

مراقبت بعد از کشیدن دندان عقل

مراقبت بعد از کشیدن دندان عقل

مراقبت بعد از کشیدن دندان عقل

 

دندان عقل یا دندان‌های سوم، آخرین دندان‌ها در دندانهای بالا و پایین است. این دندان‌ها ممکن است به دلیل فضای کم دهان بیرون نیایند و به شکل صحیح در جای خود قرار نگیرند . این موضوع ممکن است باعث احساس درد و ناراحتی شود و نیاز به جراحی برای خارج کردن دندان‌های عقل شود. بعد از عمل، مراقبت‌های خاصی باید انجام شود تا بهبود سریعتر و بهتری را تجربه کنید. در این مقاله تخصصی، به مراقبت بعد از کشیدن دندان عقل پرداخته خواهد شد.

 

ابتدا باید به نکات مراقبتی بعد از عمل اشاره کنیم. باید از خوردن و نوشیدن مواد سخت و داغ خودداری کنید، به مصرف مایعات بیشتری روی آورید ، با تجویز پزشک مسکن معمولی مثل استامینوفن مصرف کنید. در صورتی که به علایم زیر برخورد کنید، به پزشک خود مراجعه کنید:

1. درد و تورم شدید و روز بعد از عمل زیاد شود.

2. خونریزی مفرط.

3. تب بالا.

4. تورم شدید چهره و چشم یا گردن.

 

مراقبت‌های بعد از کشیدن دندان عقل به شرح زیر است:

1. استفاده از یخ: برای کاهش تورم و درد بعد از عمل، از قرار دادن یخ روی ناحیه دندان استفاده کنید. هر ۱۵ دقیقه یک بسته یخ باید به مدت ۲ روز پس از عمل بر روی ناحیه عمل چشم پزشک شما قرار بگیرد.

 

2. استفاده از داروها: پزشک شما ممکن است به شما داروی مسکن درد پیشنهاد کند. برای جلوگیری از عفونت، از آنتی‌بیوتیک ها استفاده کنید و دقیقا همان چیزی را که پزشک شما تجویز می کند بخورید.

 

بیشتر بخوانید : بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

 

3. نگهداری از زخم: برای پیشگیری از عفونت، از دهانشویه‌ی نمکی یا فلورایدی استفاده کنید و 24 ساعت از شستشوی دهان خودداری کنید.

 

4. خوردن مواد نرم: در حین روزهای اول بعد از عمل، مواد نرمی مثل نوشیدنی‌های گرم باید بخورید تا بهبود سریعتری را تجربه کنید.

 

5. توجه به خواب: برای کاهش خونریزی و تورم، سعی نکنید که در طول شب بخوابید. به جای مناسب، قرار بگیرید و سر شما باید بالای روی بالشت باشد.

 

در نهایت، باید به دکتر یادآوری کنیم. وقت به‌سزایی که برای تعیین برنامه مناسب برای مراقبت از خود پس از عمل بگذارد. اگر پرسشی دارید یا نگران هستید، از مشاوره با آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هر علائم شدید و خطرناک بالای ۲۴ ساعت باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

نتیجه گیری:

با رعایت مراقبت‌های لازم، می‌توانید از خود پس از عمل به بهترین شکل مراقبت کنید و بهبود سریعتری را تجربه کنید. با پیروی از دستورالعمل‌های پزشک و انجام اقدامات مناسب، می‌توانید از عمل به خوبی و کارایی بهره ببرید و به زودی به روال زندگی عادی خود بازگردید.

 

📞برای ویزیت و مشاوره با  ما در ارتباط باشید.

🦷 بیشتر بخوانید : متخصص ارتودنسی اصفهان

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹