دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

گیر غذایی بعد از عصب کشی

گیر غذایی بعد از عصب کشی

گیر غذایی بعد از عصب کشی

گیر کردن غذا بین دندان یک موضوعی است که بسیار از آن رنج می‌بردند. وقتی که شما یک عمل عصب کشی روی دندان خود داشته باشید، عادت باید از نظر عملکرد و شکل دهی به منزله یک دندان طبیعی تعریف شود.

اگر جسم شما هر پیشرفتی را در حین انجام فرآیند عصب کشی متوقف کند، ممکن است زمانی که شما غذا می‌خورید، ذهن شما ناخواسته به گذراندن آن فرآیند ادامه دهد. در اینجا، ما برخی از علل احتمالی برای گیر کردن غذا بین دندان بعد از عصب کشی را بررسی خواهیم کرد.

 

احتمالاً یکی از علت‌های اصلی گیر کردن غذا بین دندان پس از عصب کشی، سوراخی در دندان وجود داشته باشد که برای درمان عصب کشی صورت گرفته است. بعد از انجام این فرآیند، دندان شما ممکن است قوی‌تر، اما یک کاویتی معمولاً به جای سوراخ ایجاد می‌کند و به همین دلیل، غذاها بین دندان گیر می‌کنند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی دندان اصفهان

علل دیگری برای گیر کردن غذا بین دندان پس از عصب کشی شامل تغییر شکل یا ساختار دندان، ریکشت قوی اطراف دندان، یا فلزات و ترمیمی‌ها روی دندان است. اینگونه عوامل ممکن است تاثیری بر روی تراکم دندان داشته باشند و باعث گیر کردن غذا در دندان خالی یا بین دندان‌های نزدیک گردند.

 

بیشتر مردم دندان پیچیده را به احتمال زیاد با اجسام غذایی مرتبط می‌کنند که بین دندان دارای فضای باریکی مانند کورنفلیکس و گوشت قرمز قرار دارد. در حالیکه این دلیل می‌تواند گاهی رخ دهد، واقعیت این است که مسئله اصلی احتمالاً با دندان خود است. همچنین استفاده از مخلوطی از دندان‌ها و دندان‌های مصنوعی می‌تواند هنگام میل دادن به غذا کمک کند.

 

راه حل‌هایی برای کاهش گیر کردن غذا بین دندان پس از عصب کشی وجود دارد. اولین اقدامی که باید بردارید، نگهداری بهداشت دهان و دندان صحیح است. استفاده از فرشته دندان، مسواک با سر نرم و نخ دندان می‌تواند مانع از تجمع غذا در فضاهای بین دندان شود.

 

از طرفی دیگر، می توانید غذا را برای دندان هایت جدا کنید. استفاده از مدفوع برندهای شما را کمک می کند تا به راحتی غذا بخورید بدون اینکه آن را بین دندان هایت بگیرید. همچنین مراجعه به دندانپزشک می تواند سودمند باشد، زیرا او می تواند نکات و راهنمایی های خاصی را برای کمک به جلوگیری از گیر کردن غذا بین دندان شما ارائه دهد.

 

📞برای ویزیت و مشاوره با  ما در ارتباط باشید.

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹