دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

آیا بعد از بریس های اینویزیلاین باید برای همیشه از نگهدارنده استفاده کنید؟

متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی

آیا بعد از بریس های اینویزیلاین باید برای همیشه از نگهدارنده استفاده کنید؟

نگهدارنده های ارتودنسی

دندانپزشکان اینویزیلاین در اصفهان می تواند دندان های شما را در کمتر از 12 تا 18 ماه صاف کند. با این حال، مهم است که پس از درمان طبق دستور دندانپزشکان زیبایی ما از نگهدارنده خود استفاده کنید.

نگهدارنده شما چیزی است که از بازگشت دندان ها به موقعیت اولیه خود جلوگیری می کند. غفلت از پوشیدن نگهدارنده بعد از بریس های اینویزیلاین در نهایت بر ظاهر لبخند شما و همچنین سلامت کلی دهان شما تأثیر می گذارد.

در این پست وبلاگ، ما به برخی از متداول‌ترین سوالاتی که از بیمارانمان پس از تکمیل درمان با اینویزیلاین می‌پرسیم، خواهیم پرداخت. در اینجا چیزی است که باید در مورد نگهدارنده خود بدانید.

متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی
متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی

چرا وقتی ریتینر را در می‌آورم، دندان‌هایم حرکت می‌کنند؟

هنگامی که درمان با اینویزیلاین را تمام کردید، می‌توانیم احساس بی‌میلی برای استفاده از یک وسیله خوراکی دیگر را درک کنیم. (ما قول می دهیم که سعی نمی کنیم شما را شکنجه کنیم!) با این حال، مهم است که نگهدارنده خود را طبق دستور دندانپزشک Invisalign ما بپوشید.

دکتر مهدی رفیعی با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

در غیر این صورت دندان های شما به تدریج به موقعیت اصلی خود تغییر می کنند. در حالی که ممکن است در ابتدا دندان های خود را نبینید، اما با گذشت زمان تغییرات بیشتر محسوس می شوند.

برای مثال، اگر چند روز آن را نپوشیده باشید، ممکن است ریتینر شما احساس سفت و ناراحتی کند. نگهدارنده های شما تا زمانی که به طور مداوم آنها را بپوشید مناسب خواهند بود.

پس از برداشتن بریس های اینویزیلاین یا پس از توقف استفاده از اینویزیلاین، طبیعی است که دندان های شما کمی جابجا شوند. این نتیجه ساییدگی و پارگی روزمره دندان های شما هنگام گاز گرفتن، جویدن، قورت دادن و صحبت کردن است. نگهدارنده برای جلوگیری از تغییرات محسوس طراحی شده است تا بتوانید لبخندی زیبا داشته باشید. بهترین گزینه ای که میتوانید انتخاب کنید گزینه ی متخصص ارتودنسی اصفهان است تا دندانهایی زیبا و صاف داشته باشید.

آیا پس از درمان اینویزیلاین به نگهدارنده نیاز دارم؟ بله، پس از درمان اینویزیلاین باید از نگهدارنده استفاده کنید. اگرچه اینویزیلاین دندان ها را متفاوت از بریس های فلزی سنتی حرکت می دهد، نتیجه همچنان یکسان است.

بعد از هر نوع صاف کردن دندان باید از نگهدارنده استفاده کنید.

متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی
متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی

بعد از بریس های اینویزیلاین چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

دندان های شما تا حدی توسط استخوان فک اطراف در جای خود ثابت می شوند. در طول درمان اینویزیلاین، استخوان فک شما نرم شده یا ناپدید می شود (فرآیندی که تحلیل نامیده می شود) بنابراین دندان ها می توانند به موقعیت های نهایی خود حرکت کنند.

هنگامی که استفاده از اینویزیلاین را متوقف کردید، باید از نگهدارنده های ارتودنسی استفاده کنید تا در زمانی که استخوان جدید رسوب می کند، دندان های شما در جای خود ثابت بماند. حدود 9 تا 12 ماه طول می کشد تا بدن شما استخوان کافی برای تثبیت دندان ها بسازد.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

12 ماه پس از اینویزیلاین چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

پس از گذشت 12 ماه، شما باید به اندازه کافی استخوان جدید در اطراف دندان های خود قرار دهید تا آنها را ثابت نگه دارد. به همین دلیل، برای حفظ لبخند زیبا و صاف خود مجبور نخواهید بود به دفعات از نگهدارنده های ارتودنسی خود استفاده کنید. دندانپزشکان ما ممکن است استفاده از نگهدارنده های خود را فقط 3 تا 5 بار در هفته توصیه کنند.

در حالی که وقتی استخوان فک بافت استخوانی را به دست آورد، دندان‌های شما به‌طور چشمگیری حرکت نمی‌کنند، با بالا رفتن سن کمی به سمت جلو و داخل حرکت می‌کنند.

این تغییر چیزی نیست که یک شبه متوجه آن شوید، بلکه چیزی است که به تدریج در طول دهه ها اتفاق می افتد.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند.

اگر نگهدارنده خود را گم کنم چه؟

اگر نگهدارنده خود را گم کردید، فقط با دفتر ما تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات تعیین کنید.

چه به طور تصادفی نگهدارنده خود را در سینی ناهار بیرون بیاورید و چه سگ آن را خورده باشد، ما می توانیم در اسرع وقت یک نگهدارنده جدید برای شما تدارک ببینیم تا پیشرفتی که در درمان ارتودنسی انجام داده اید را از دست ندهید.

در طول قرار ملاقات شما، ما از دندان های شما برای ایجاد یک نگهدارنده جدید استفاده می کنیم.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹