دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

نقش دندانپزشک و ارتودنسیت در سلامت دهان شما

نقش دندانپزشک و ارتودنسیت در سلامت دهان شما

نقش دندانپزشک و ارتودنسیت

چرا دندانپزشکان و ارتودنتیست ها هر دو برای سلامت دهان و دندان شما مهم هستند

هر دو دسته از متخصصان دندانپزشکی برای سلامت دهان و دندان شما ضروری هستند. دندانپزشکان و متخصصین ارتودنسی اغلب با هم همکاری می کنند تا یک برنامه درمانی موثر را ارائه دهند که سلامت کل دهان شما را در نظر بگیرد. این بدان معناست که آنها برای کمک به شما برای داشتن سالم ترین لبخند ممکن همکاری می کنند.

نقش دندانپزشک شما در سلامت دهان شما

دندانپزشک عمومی شما اولین خط دفاعی شما در برابر مشکلات بالقوه جدی سلامت دهان است که در صورت عدم درمان می تواند منجر به مشکلات شدید سلامت کلی شود. دندانپزشک شما به شما کمک می‌کند تا تمام مراقبت‌های پیشگیرانه‌ای را که برای سلامت دهان و دندان بهتر نیاز دارید، و همچنین حفظ روتین لبخندتان و ارتقای گاه به گاه لوازم آرایشی را به شما ارائه دهد. دندانپزشک شما بهترین منبع اولیه شما برای سلامت دندان خوب مادام العمر است.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان

ایجاد یک رابطه سالم با دندانپزشک برای سلامت بلند مدت لبخند شما ضروری است زیرا دندانپزشک شما اولین کسی است که متوجه تغییرات خاصی می شود که می تواند نقاط مشکل یا نیازهای اصلاحی را نشان دهد.

این نقاط مشکل ممکن است موارد مختلفی را شامل شود، مانند:

  • بیماری لثه، مانند التهاب لثه
  • حفره ها
  • پوسیدگی دندان
  • سرطان دهان

دندانپزشکان مسئول ارائه کامل مراقبت های بهداشتی دندان و دهان به بیماران در هر سنی و در شرایط مختلف بهداشت و سلامت دندان هستند. دندانپزشکان نه تنها وظیفه کمک به بهبود سلامت کلی دهان را بر عهده دارند، بلکه در مورد موارد زیر به بیماران آموزش و راهنمایی می دهند:

روال روزانه مراقبت از دهان

ملاحظات تغذیه ای برای دندان های سالم و لبخند
عوامل محیطی یا رفتاری که می تواند اثرات منفی بر سلامت دهان و دندان داشته باشد، مانند سیگار کشیدن و استعمال دخانیات
هشدار در مورد محصولات یا درمان های خانگی که ادعا می کنند به روشن و سفید شدن لبخند کمک می کنند اما در عوض به دندان ها آسیب می رسانند.
بسیاری از خدماتی که دندانپزشکان ارائه می دهند پیشگیرانه هستند.

برخی می گویند حیاتی ترین خدماتی که دندانپزشکان در سلامت دهان و دندان بیماران خود انجام می دهند، جلوگیری از پوسیدگی، عفونت و آبسه است که نیازمند درمان های تهاجمی تر از طریق تمیز کردن روتین و آموزش کامل بیمار است.

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

دندانپزشک شما می تواند با انجام تمام موارد زیر و موارد دیگر به شما کمک کند لبخند سالمی را که می خواهید حفظ کنید:
  1. حفظ سلامت دهان و دندان
  2. ارائه آموزش در مورد وضعیت سلامت دندان شما
  3. انجام درمان های مناسب برای حفظ زیبایی لبخند شما

یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که دندانپزشک شما ایفا می‌کند، نقشی است که اکثر مردم حتی متوجه آن نمی‌شوند. ربطی به لبخند شما ندارد و همه چیز به قلب شما مربوط است. بر اساس انتشارات سلامت هاروارد، ارتباط قطعی بین بیماری لثه و بیماری قلبی عروقی وجود دارد. دندانپزشک شما می تواند به بهبود سلامت لثه شما کمک کند تا بتوانید از مشکلات احتمالی سلامت قلب در مسیر جلوگیری کنید. نقش دندانپزشک و ارتودنسیت

همچنین، متخصصان ارتباط سلامت دهان و دیابت را پیشنهاد می کنند. التهابی که در دهان شروع می شود می تواند توانایی بدن برای کنترل قند خون را تضعیف کند. علاوه بر این، عفونت لثه معروف به پریودنتیت با وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس همراه است.

رابطه مادام العمر با دندانپزشک می تواند به معنای تفاوت بین حفظ یکپارچگی دندان ها و زیبایی لبخند یا سرمایه گذاری در تلاش های گسترده و فوق العاده برای بازگرداندن زیبایی لبخند و یکپارچگی دندان باشد.

نقش ارتودنتیست شما در سلامت دهان و دندان شما

در مقابل، ارتودنتیست ها در درمان های خاص تخصص دارند. آموزش آنها فراتر از آن چیزی است که دندانپزشک شما برای شرایط خاص دندانی ارائه می دهد. در بیشتر موارد، دندانپزشک شما به شما توصیه می کند در صورت نیاز به دنبال مراقبت های ارتودنسی باشید، یا در صورت نیاز به درمان تخصصی تری با یک متخصص ارتودنسی همکاری کنید که نوع مراقبت های مورد نیاز شما را ارائه می دهد.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹