دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

5 مورد از موارد جدید در درمان ارتودنسی را بدانید

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسی کودکان در اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

5 مورد از موارد جدید در درمان ارتودنسی را بدانید

موارد درمان ارتودنسی

ارتودنسی برای کودکان – متخصص ارتودنسی اصفهان

تکنولوژی دندانپزشکی امروزی بسیار متفاوت از آن چیزی است که فقط چند دهه پیش بود. به عنوان متخصص ارتودنسی یا سایر متخصصان دندانپزشکی، بسیاری از ما تکامل تجهیزات و تکنیک های دندانپزشکی را از نزدیک مشاهده کرده ایم. امروزه، این پیشرفت‌ها به ما امکان می‌دهد تا درمان پیشرفته و تجربه بهتر بیمار را برای همه کسانی که وارد مطب ما می‌شوند، ارائه دهیم.

فناوری مورد استفاده در درمان ارتودنسی با سرعتی باورنکردنی به پیشرفت خود ادامه می دهد. اگر می‌خواهیم به ارائه درمان سریع، کارآمد و مؤثر به بیماران خود ادامه دهیم، باید مطمئن شویم که با تغییرات در این زمینه به‌روز می‌شویم.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشد.

در اینجا پنج روند وجود دارد که ارتودنتیست ها و دندانپزشکان باید به آنها توجه داشته باشند:

1. تصویربرداری سه بعدی با اسکن CBCT

از آنجایی که آنها تصاویر دو بعدی مبهم ارائه می کنند، اشعه ایکس معمولی در توانایی آنها برای مشاهده ساختار دندانی بیمار محدود است. با این حال، با سی تی اسکنرهای مخروطی (CBCT)، متخصص ارتودنسی می تواند تصاویر سه بعدی از کل جمجمه، فک و ساختار استخوان دهان بیمار را مشاهده کند.

اسکن CBCT تصاویر واضح و دقیقی را ارائه می دهد که از هر زاویه ای قابل دستکاری و مشاهده هستند. این امر تشخیص دقیق علائم مشکلات دندانی، رسیدن به تشخیص دقیق و سفارشی کردن درمان ارتودنسی را برای هر بیمار آسان‌تر می‌کند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

2. دستگاه های لنگرگاه موقت (TAD)

دستگاه های لنگر موقت (TADs) مینی اسکروهای تیتانیومی با درجه جراحی هستند که عموماً برای جراحی دهان استفاده می شوند. در حال حاضر، ارتودنتیست ها نیز از آنها برای کنترل حرکت دندان ها در دهان استفاده می کنند. این دستگاه ها یک لنگر مطمئن در استخوان فک برای دندان های آسیاب و سایر دندان ها ایجاد می کنند و حرکت ناخواسته را کاهش می دهند.

روش قرار دادن TADs در دهان بیمار آسان و بدون درد است، زیرا فقط به مقدار کمی بی حس کننده موضعی روی لثه نیاز دارد. پس از اتمام درمان ارتودنسی می توان آنها را برداشت.

3. بریس های خود بستن، شفاف و نامرئی

براکت‌های دوقلوی معمولی و لیگاتورهای الاستیک که در بریس‌های سنتی استفاده می‌شوند به نیروی سنگینی برای حرکت دادن دندان‌های بیمار در جای خود متکی هستند و علاوه بر اینکه یک کابوس زیبایی شناختی هستند، باعث درد و ناراحتی نیز می‌شوند. راه حل های مدرن ارتودنسی بسیار موثرتر، کارآمدتر و محتاطانه تر هستند.

با سیستم های خود بستن، دندان ها را می توان بدون نوارهای الاستیک صاف کرد، در حالی که بریس های سرامیکی شفاف و تراز کننده هایی مانند اینویزیلاین به سختی قابل توجه هستند. حتی بریس‌های فلزی سنتی نیز براق‌تر و راحت‌تر از گذشته شده‌اند.

4. سیستم های طراحی لبخند سفارشی

امروزه یک متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک می تواند از نرم افزار برنامه ریزی سه بعدی برای ایجاد یک لبخند سفارشی برای هر بیمار استفاده کند و از ویژگی های صورت و دندان آنها به عنوان راهنما استفاده کند. این فناوری همچنین این امکان را برای افراد فراهم می کند که نتایج نهایی لبخند خود را بعد از موارد درمان ارتودنسی ببینند.

با استفاده از نرم‌افزار برنامه‌ریزی سه بعدی و قالب‌گیری از دندان‌های هر فرد، می‌توان مدل‌های سه‌بعدی از ساختار دندانی آن‌ها را ایجاد کرد. سیم ها و براکت ها را نیز می توان بر اساس نیازهای خاص هر بیمار سفارشی کرد.

حوزه‌های متعددی وجود دارد که فناوری به ما کمک کرده است تا به جلو برویم، اما تأثیر آن بر دنیای پزشکی مهم‌ترین آنهاست. به اینستاگرام ما سری بزنید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

5. درمان سریعتر ارتودنسی با پروپل

در حالی که بسیاری از تغییرات در ارتودنسی به راحت تر و کارآمدتر شدن روش ها کمک کرده است، اما همیشه به کوتاه کردن زمان درمان کمک نمی کند. هیچ‌کس نمی‌خواهد برای ماه‌ها از بریس یا تراز استفاده کند، و PROPEL می‌تواند به ما کمک کند مطمئن شویم که نیازی به این کار نداریم.

این فناوری غیرتهاجمی ارتودنسی برای سرعت بخشیدن به درمان طراحی شده است، بدون اینکه بر ایمنی یا راحتی بیمار تأثیر بگذارد. این کار با تحریک ساختار استخوان اطراف دندان‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر و راحت‌تر به موقعیت ایده‌آل خود برسند.

در ارتودنسی، روش‌ها و تجهیزات مدرن برای راحتی، ایمنی و رضایت بیمار بسیار مهم هستند، بنابراین مطمئن شوید که در هیچ چیز جز بهترین سرمایه‌گذاری نکرده‌اید! با ما تماس بگیرید تا از این روش ها آگاه شوید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹