دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

رانش زبان چه مشکلاتی می تواند برای دندان و ارتودنسی ایجاد کند؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

رانش زبان چه مشکلاتی می تواند برای دندان و ارتودنسی ایجاد کند؟

مشکلات رانش زبان

رانش زبان چه مشکلاتی می تواند ایجاد کند؟

فشار دادن زبان عمل فشار دادن یا تکیه دادن زبان به پشت دندان های جلویی است. این یک غریزه طبیعی برای نوزادان است و بیشتر افراد در دوران کودکی از آن بیرون می آیند.

با این حال، برخی از کودکان با بزرگتر شدن، زبان خود را به جلو می برند. مکیدن شست و استفاده از پستانک می‌تواند فشار زبان را تقویت کند – و بدون درمان، رانش زبان می‌تواند بر رشد کودک شما تأثیر منفی بگذارد.

ارزیابی های رانش زبان و درمان ارتودنسی را برای کودکان در ارتودنسی تونی در سانی ویل، کالیفرنیا ارائه می دهند. اگر فکر می‌کنید کودکتان ممکن است زبانش را فشار دهد، ادامه مطلب را بخوانید تا درباره خطرات درمان نشدن این بیماری رایج بیشتر بدانید.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان را بشناسید.

عوارض شایع رانش زبان

فشار دادن زبان به دندان‌های کودک شما فشار مکرری وارد می‌کند که می‌تواند تاثیر جدی بر سلامت دهان و دندان و عملکرد کلی دهان او در زمان رشد داشته باشد.

دندان های نامرتب

فشار مداوم به پشت دندان های کودک شما می تواند آنها را از جای خود خارج کند. همانطور که دهان کودک شما رشد می کند، زبان او ممکن است دندان های جلویی او را بیرون بکشد یا دندان های مجاور را به طرفین شلوغ کند. نتیجه اغلب دندان های شکاف و کج است که گاز گرفتن و صحبت کردن را دشوارتر می کند.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

 

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

مشکلات گاز گرفتن

در کنار دندان های کج، فشار دادن زبان می تواند به مشکلات بایت کمک کند. مشکلات گاز گرفتن زمانی ایجاد می‌شوند که دندان‌های بالا و پایین کودک شما هنگام گاز گرفتن و جویدن درست به هم نمی‌رسند. شایع ترین مشکلات بایت اوربایت، آندربایت یا کراس بایت است و همه اینها می توانند عملکرد دهان را مختل کنند.

بی نظمی های گفتاری

دندان ها و زبان کودک شما با هم کار می کنند تا به او کمک کنند تا کلمات را بسازند، اما فشار دادن زبان در گفتار اختلال ایجاد می کند. فشار دادن زبان می تواند باعث مشکلات تاخیر گفتار در کودکان شود، از جمله مبارزه با صداهای خاص و لب زدن دائمی.

تغییرات پروفایل

ناهماهنگی دندان ها و مسائل مربوط به نیش ناشی از فشار دادن زبان می تواند بر شکل کلی صورت کودک شما تأثیر بگذارد. در صورت درمان نشدن، رانش زبان آنها ممکن است باعث ایجاد نیمرخ کشیده شود. آنها همچنین ممکن است عادت به استراحت با دهان باز یا با زبان نشسته در کنار دندان هایشان داشته باشند.

دکتر مهدی رفیعی دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و متخصص ارتودنسی اصفهان با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

 

در مورد فشار زبان چه کنیم؟

اگر کودک شما فشار زبان دارد، مهم است که برای ارزیابی ارتودنسی برنامه ریزی کنید. دکتر تونی و تیم ما یک معاینه دهانی انجام می دهند، علائم آنها را بررسی می کنند و با شما برای ایجاد یک برنامه درمانی همکاری می کنند.

برخی از کودکان به تنهایی با فشار زبان رشد می کنند و نیازی به درمان نیست. در این موارد، دکتر تونی ممکن است انتظار مراقب همراه با مراقبت های منظم دندانپزشکی کودکان را توصیه کند.

اگر کودک شما حدوداً شش سال یا بیشتر دارد یا علائم او شدید است، دکتر تونی ممکن است مداخله ارتودنسی زودهنگام را توصیه کند. ما در دستگاه‌های ارتودنسی برای صاف کردن دندان‌ها، اصلاح ناهماهنگی‌های بایت و بهبود رانش زبان تخصص داریم.

در مورد علائم فشار زبان و اینکه چگونه می تواند بر رشد کودک شما تأثیر بگذارد، بیشتر بیاموزید. برای شروع، همین امروز با ارتودنسی تونی تماس بگیرید یا به صورت آنلاین درخواست وقت بگیرید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹