دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

مسواک زدن دندان های خود با بریس چگونه است؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

مسواک زدن دندان های خود با بریس چگونه است؟

مسواک زدن دندان ها با بریس

هنگامی که صحبت از صاف کردن دندان ها می شود، بریس ها از یک تلاش انفرادی دور هستند، گرفتن بهترین نتایج از درمان ارتودنسی مستلزم کار گروهی بین شما و متخصص ارتودنسی است.

هنگامی که از بریس استفاده می کنید، یکی از مهمترین وظایف شما تمیز نگه داشتن دندان هایتان با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم است. اما ما می دانیم که تمام آن باندها و سیم ها می توانند انجام این کار را کمی سخت تر از حد معمول کنند!

همه ما در اینجا در ارتودنسی خانواده وب برای صاف کردن لبخند شما سرمایه گذاری کرده ایم. این نکات و تکنیک‌ها را بررسی کنید تا به شما کمک کند تا زمانی که در بریس هستید، دندان‌های خود را تمیز و بدون پوسیدگی نگه دارید.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند.

اصول اولیه را بررسی کنید:

چه از بریس استفاده کنید یا نه، باید از یک مسواک نرم با سر استفاده کنید که به اندازه کافی کوچک باشد تا به تمام نواحی دهان شما برسد. فقط کمی خمیر دندان حاوی فلوراید اضافه کنید و تمام سطوح دندان را کاملا مسواک بزنید. حداقل دو دقیقه، حداقل دو بار در روز هدف قرار دهید. بدون پرش سطوح! مطمئن شوید که سطوح بیرونی، داخلی و جویدنی دندان ها را می گیرید.

تمیز کردن اطراف براکت ها و فضاهای بین سیم ها و دندان ها واقعاً مهم است. ذرات غذا می توانند در اینجا به دام افتاده و منجر به پوسیدگی شوند. این امر برای نواحی بین براکت ها و لثه ها نیز صادق است.

برای موثرترین مسواک زدن، مسواک خود را با زاویه 45 درجه نسبت به لثه های خود قرار دهید و به آرامی موها را به جلو و عقب حرکت دهید. هر بار یک منطقه کوچک را تمیز کنید و وقتی کارتان تمام شد، به قسمت بعدی بروید. دور دهان خود کار کنید. مسواک زدن زبان خود را نیز فراموش نکنید!

دکتر مهدی رفیعی با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

نکته حرفه ای: اگر دوست دارید به موسیقی گوش دهید، سعی کنید به مدت یک آهنگ، حدود دو تا سه دقیقه، مسواک بزنید. این باعث می شود که این روند لذت بخش تر شود و اطمینان حاصل شود که شما به اندازه کافی طولانی مسواک می زنید.

ابزار تجارت
مسواک بین دندانی

ابزارهای خاصی برای کمک به تمیز کردن مناطق چالش برانگیز نزدیک براکت ها و سیم ها وجود دارد. مسواک های بین دندانی کمی شبیه به لوله پاک کن های مینیاتوری هستند که دور تا دور آنها پرز دارد و انتهای آن یک دستگیره است.

اینها به اندازه کافی کوچک هستند که بتوانند بین دندان ها و سیم ها قرار بگیرند و به راحتی می توانند به مکان هایی برسند که مسواک استاندارد شما نمی رود. این یک راه عالی برای دور نگه داشتن فضاهای باریک از مواد غذایی و زباله است.

آبیاری خوراکی یا آبگیر

این دستگاه‌های مفید جریان تحت فشار آب را بیرون می‌ریزند که می‌توان از آن برای پاک کردن زباله‌ها از اطراف سیم‌ها و نوارهای بریس‌ها استفاده کرد. اینها جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیستند، بلکه راه دیگری برای کمک به تمیز نگه داشتن باریک ترین فضاها هستند.

هرگز از نخ دندان کشیدن نترسید

علاوه بر مسواک زدن دو بار در روز، برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها باید حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید. باکتری های پلاکی که از روی دندان ها پاک نمی شوند می توانند منجر به پوسیدگی و بیماری لثه شوند.

هنگامی که از بریس استفاده می کنید، گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد لکه های سفید روی دندان ها یا رشد بیش از حد نامطلوب لثه شود. مسواک زدن به تنهایی نمی تواند همه این باکتری ها را از بین ببرد. اینجاست که نخ دندان وارد می شود. مسواک زدن دندان ها با بریس

برای اینکه بتوانید به طور موثر نخ دندان بکشید، باید رشته نخ را محکم روی سطح دندان بگیرید و آن را به آرامی از سطح جویدن گرفته تا آدامس بالا و پایین کنید. حرکت بخش به بخش اطراف دندان را ادامه دهید و زمانی که دندان کثیف شد از نخ دندان تمیز استفاده کنید.

آیا نمی‌دانید که چگونه می‌خواهید دور آن سیم‌ها نخ دندان بکشید؟ یک ابزار ساده به نام نخ نخ وجود دارد که چیزی شبیه سوزن خیاطی است و به شما امکان می دهد تکه ای از نخ را از طریق “چشم” آن بکشید و سپس آن را به زیر سیم فشار دهید. پس از اتمام، می توانید به سادگی انتهای آزاد نخ را بگیرید و همانطور که معمولاً استفاده می کنید از آن استفاده کنید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

تکنیک خود را بررسی کنید:

واضح است که مسواک زدن خوب و نخ دندان کشیدن برای سلامت کلی دهان شما ضروری است، به خصوص زمانی که از بریس استفاده می کنید. اما تشخیص اینکه آیا تکنیک شما آنطور که باید یا می تواند موثر باشد، همیشه آسان نیست.

راهی برای دانستن مطمئن می خواهید؟ سعی کنید از محلول یا قرص آشکارکننده پلاک استفاده کنید. این مواد کمکی بهداشتی دهان بدون نسخه که با رنگ های گیاهی بی ضرر ساخته شده اند، مکان هایی را که ممکن است مسواک زدن و نخ دندان کشیدن شما از دست داده باشند را به خوبی برجسته می کند.

بریس های چاتانوگا

تیم ما در اینجا در ارتودنسی خانواده وب می‌داند که درمان شما به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما این سرمایه‌گذاری است که هر بار که لبخند خود را نشان می‌دهید نتیجه خواهد داد!

اگر در هر زمانی احساس کردید که به حمایت بیشتری نیاز دارید، یا سؤال یا نگرانی در مورد بریس های خود دارید، با ما تماس بگیرید و به ما کمک کنید.

ما اینجا برای شما هستیم و متعهد هستیم که لبخند شما را صاف و باریک نگه داریم!

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹