دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

راهنمای مسواک زدن با بریس

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

راهنمای مسواک زدن با بریس

 مسواک زدن با بریس

چه اخیراً بریس‌ها را گذاشته‌اید یا قبلاً بریس‌های خود را گذاشته‌اید، می‌دانید که مسواک زدن در طول مدت پروسه بریس‌های شما یک کار حیاتی خواهد بود. جنبه‌های زیادی حول مراقبت از دندان‌ها و براکت‌هایی که روی آن‌ها قرار می‌گیرند، می‌چرخند.

اکنون که بریس‌ها در تصویر هستند، مراقبت از دندان‌هایتان حیاتی‌تر می‌شود. فرآیند تمیز کردن باید سخت‌تر شود و باید مراقب آنچه می‌خورید باشید. یادگیری نحوه مسواک زدن دندان ها با بریس بسیار مهم است. بریس های دندانی تمیز کردن را بسیار دشوارتر می کنند زیرا ذرات غذا می توانند به بریس ها بچسبند.

هنگامی که برای اولین بار بریس های خود را می گذارید، به نظر می رسد که کل قرار ملاقات سریع اتفاق می افتد و ممکن است احساس کنید اطلاعات زیادی به سمت شما پرتاب می شود.

ممکن است در مورد مراقبت و اینکه چه چیزی می‌توانید بخورید و چه چیزی نمی‌توانید سؤالاتی داشته باشید، اما ممکن است به یاد نداشته باشید که در طول آن ویزیت از متخصص ارتودنسی شانتیلی خود بپرسید.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند.

چه چیزی میخواهید بدانید؟

چندین نکته وجود دارد که باید در مورد نحوه مراقبت از دندان ها و بریس های خود بدانید. این مهم است که بدانید بهترین مسواک چیست، چند بار مسواک بزنید، آیا نخ دندان بکشید، آیا مسواک زدن براکت ها ضرر دارد و غیره.

برای تیم ما در ارتودنسی عمر، اگر می‌خواهید بهترین بهداشت دهان و دندان را برای خود به ارمغان بیاورید، سؤال احمقانه‌ای نیست. این راهنما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به درستی دندان های خود را با بریس مسواک بزنید. اگر سوال شما در اینجا پاسخ داده نشد، دریغ نکنید و با کلینیک ما تماس بگیرید.

و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

آیا می توانم دندان هایم را در روز اول بریس مسواک بزنم؟

پس از اولین بار قرار دادن بریس، دندان های شما کمی احساس درد می کنند. حتی با وجود اینکه ممکن است دندان های شما حساس به نظر برسد، هنوز باید دندان های خود را مسواک بزنید. هر گونه ناراحتی که ممکن است تجربه کنید فقط موقتی است.

برای تسکین در طول روز و هنگام مسواک زدن، می‌توانید از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید یا شستشو با آب نمک انجام دهید.

چند بار در روز باید دندان های خود را با بریس مسواک بزنید؟

هر متخصص ارتودنسی به شما می گوید که باید بعد از هر وعده غذایی و میان وعده مسواک بزنید. همچنین مسواک زدن قبل از خواب همچنان مهم است زیرا تضمین می‌کند که پلاک زمان کافی برای تشکیل و سپس روی دندان‌های شما نمی‌نشیند.

مطمئن شوید که دندان های خود را بعد از هر وعده غذایی در آینه چک می کنید، تا بتوانید از نظر فیزیکی ببینید که آیا ذرات غذای باقی مانده در براکت ها نشسته اند یا خیر.

اگر ذرات در بریس یا لثه گیر کرده باشند، پلاک دندانی تشکیل می شود. این یک لایه چسبنده و بی رنگ است که حاوی باکتری است و پس از ماندن غذا برای مدت طولانی روی دندان ها تشکیل می شود.

وقتی غذا به درستی تمیز نشود، غذا به بریس ها می چسبد و پلاک ایجاد می کند. اگر بعد از هر وعده غذایی با بریس مسواک نزنید، احتمال پوسیدگی دندان و بیماری لثه بیشتر است.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹