دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

چگونه دندان های خود را با بریس مسواک بزنید؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چگونه دندان های خود را با بریس مسواک بزنید؟

مسواک زدن با بریس ها

شما به دندان های خود اهمیت می دهید و می خواهید لبخندی زیبا، سالم و صاف داشته باشید: به همین دلیل است که بریس دارید! اکنون با چالش تمیز و سالم نگه داشتن دندان های خود در حین استفاده از براکت ها، سیم ها و سایر قطعات و قطعات ورزشی مواجه هستید. چگونه آن را انجام دهید؟ یادگیری نحوه مسواک زدن دندان ها با بریس می تواند کمی تمرین داشته باشد، اما قطعاً ارزش انجام درست آن را دارد.

نحوه مسواک زدن دندان ها با بریس

پلاک یک بیوفیلم است که به طور مداوم روی دندان ها تشکیل می شود. یک مسواک زدن کامل می‌تواند پلاک‌ها را از بین ببرد، اما هر چیزی که فراموش شود به تارت تبدیل می‌شود، ماده‌ای زردرنگ سخت که دندان‌ها را لکه‌دار می‌کند و فقط می‌تواند توسط یک متخصص دندانپزشک پاک شود.

متأسفانه، پوشیدن بریس‌ها می‌تواند حذف پلاک و ذرات غذا را سخت‌تر کند، زیرا بریس‌ها مکان‌های زیادی برای پنهان شدن آن‌ها فراهم می‌کنند! اما این بدان معنا نیست که باید تسلیم شوید.

اگر از بریس استفاده می کنید، فقط باید کمی مراقبت بیشتری داشته باشید تا مطمئن شوید که دندان های خود را هر روز صبح و شب تمیز کرده و تمیز می کنید. از نکات زیر برای کمک استفاده کنید.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

1. آن را روتین کنید

وقتی از بریس استفاده می‌کنید، راحت‌تر از تجمع روی دندان‌هایتان غافل می‌شوید. برای کاهش احتمال اینکه پلاک ها و ذرات غذا به اندازه کافی باقی بمانند و باعث ایجاد مشکل شوند، مسواک زدن دندان های خود را بعد از هر وعده غذایی توصیه کنید. در واقع، بسیاری از افرادی که برای سفیده های مرواریدی خود ارزش قائل هستند، بعد از میان وعده نیز مسواک زدن را انتخاب می کنند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

2. ابزار خود را جمع آوری کنید

وقتی همه چیزهایی را که نیاز دارید در دسترس داشته باشید، همیشه راحت‌تر است که یک کار را به خوبی انجام دهید. همانطور که برای مسواک زدن آماده می شوید، مطمئن شوید که به ابزارهای زیر دسترسی دارید:

  • یک فنجان
  • خمیر دندان غیر ساینده
  • مسواک دستی یا برقی
  • نخ دندان و نخ دندان یا نخ آب
  • مسواک های پروکسا (که به آن ها برس های بین دندانی و برس های بین دندانی نیز گفته می شود)
  • دهانشویه
  • آینه
  • همچنین ببینید سیگار چگونه بر دندان ها تأثیر می گذارد

3. با سوئیش شروع کنید

هنگامی که ابزار خود را جمع کردید، فنجان را بگیرید، آن را با آب پر کنید و دهان خود را بشویید. قبل از شروع مسواک زدن، کمی آب به اطراف دهانتان بچرخانید، می‌تواند ذرات غذا و باقی مانده‌های دیگر را شل کند و حذف آن‌ها را آسان‌تر کند. سپس، الاستیک، باند یا قطعات ارتودنسی متحرک را خارج کرده و در مکانی امن قرار دهید.

4. زوایا را بشناسید

پس از شستشوی مسواک و پر کردن آن با مقدار کمی خمیر دندان غیر ساینده، نوبت به مسواک زدن می رسد. با نگه داشتن مسواک در زاویه 45 درجه و به آرامی مسواک زدن در امتداد خط لثه شروع کنید.

در مرحله بعد، زاویه مسواک را تغییر دهید تا بتوانید با دقت بالای براکت های خود را مسواک بزنید. سپس مسواک را طوری قرار دهید که زاویه آن به سمت بالا باشد تا بتوانید زیر براکت ها و سیم مسواک بزنید. حتما هر دندان را تمیز کنید. سپس سطوح جونده و داخلی دندان های خود را مسواک بزنید.

5. وقت خود را صرف کنید

هنگامی که بریس دارید، بسیار مهم است که وقت خود را صرف کنید و تمام سطوح لازم بریس ها و دندان های خود را به طور کامل مسواک بزنید. متخصصان می گویند که شما باید حداقل دو دقیقه را به طور فعال به مسواک زدن دندان های خود اختصاص دهید، اما ممکن است مدت بیشتری طول بکشد، به خصوص زمانی که برای اولین بار عادت به مسواک زدن با بریس دارید.

اگر به دلیل وجود سیم‌ها و براکت‌ها در رسیدن به تمام سطوح دندان‌هایتان مشکل دارید، بعد از مسواک زدن معمولی خود از مسواک پروکسا استفاده کنید. اندازه کوچک و انعطاف پذیری آن به شما کمک می کند زیر و اطراف بریس های خود را تمیز کنید.

6. نخ دندان

نخ دندان کشیدن با براکت‌ها و سیم‌های متصل به دندان‌ها می‌تواند بسیار سخت باشد، اما گام مهمی در هر روال بهداشت دندانی است. اگر از نخ نخ استفاده می کنید، از نخ نخ برای مانور دادن نخ در اطراف بریس های خود استفاده کنید.

همیشه هنگام حرکت نخ دندان روی دندان ها و لثه ها ملایم باشید. همچنین، می‌توانید از نخ دندان برای تمیز کردن نقاط تنگ بین دندان‌هایتان استفاده کنید.

7. دوباره آبکشی کنید

پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، وقت آن است که دهان خود را با یک دهانشویه آنتی باکتریال بشویید. این به از بین بردن میکروب ها کمک می کند، ذرات غذای باقی مانده را از بین می برد و نفس شما را خوشبو می کند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

8. کار خود را بررسی کنید

قبل از اینکه اعلام کنید مسواک زدنتان تمام شده است، چند دقیقه در آینه نگاه کنید و کار خود را بررسی کنید. این مرحله می تواند به شما کمک کند تا تلاش های خود را ارزیابی کرده و تعیین کنید که آیا نیاز به اصلاح روال خود دارید یا خیر.

وقتی از کار خود راضی بودید، الاستیک، باند یا وسایل ارتودنسی متحرک را تعویض کنید و همه ابزارهای خود را به جای مناسب خود برگردانید.

اگر می خواهید از تجمع خطرناک تارتار، لکه ها و حفره ها جلوگیری کنید، دانستن نحوه مسواک زدن دندان های خود با بریس بسیار مهم است. اگر سؤالی در مورد مسواک زدن دندان های خود در حین استفاده از بریس دارید یا در تلاش برای رسیدن به نقطه خاصی هستید، حتماً در بازدید بعدی از دندانپزشک خود راهنمایی بخواهید.

علاوه بر این، اگر می خواهید دندان های خود را صاف کنید اما هنوز بریس ندارید، محصولی مانند اینویزیلاین را در نظر بگیرید. با اینویزیلاین، مجموعه ای از ترازهای سفارشی شده شفاف به آرامی و به طور مجزا دندان ها را در موقعیت های مناسب خود حرکت می دهند.

از آنجایی که می‌توانید قبل از مسواک زدن بریس‌های خود را بردارید، هرگز نباید نگران یادگیری نحوه مسواک زدن دندان‌هایتان با بریس باشید. برای کشف احتمالات، امروز یک مشاوره با دندانپزشک خانواده داف برنامه ریزی کنید. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم لبخندی سالم و منظم داشته باشید.

اگر در مورد بهداشت دهان و دندان خود به مشاوره رایگان و بی طرفانه نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹