دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

آیا دندان های شما بعد از بریس می توانند به عقب برگردند؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

آیا دندان های شما بعد از بریس می توانند به عقب برگردند؟

مرتب کردن با بریس

 

  همیشه از ما می پرسند “آیا دندان های شما می توانند بعد از بریس به عقب برگردند؟” پاسخ ساده این است: بله. بله، دندان‌های شما می‌توانند بعد از بریس به عقب برگردند و بله حرکت دندان‌ها بعد از بریس کاملا طبیعی است.

حتی اگر ما آن را در برخی از بیماران خود مشاهده می کنیم، مهم است که روی از بین بردن احتمال حرکت دندان ها پس از جدا شدن بریس ها کار کنید. در این پست وبلاگ، در مورد اینکه چرا دندان‌ها بعد از بریس حرکت می‌کنند و چه کاری می‌توانید برای جلوگیری از این تغییر انجام دهید، صحبت خواهیم کرد.

چرا دندان ها بعد از بریس حرکت می کنند؟

چرا دندان ها بعد از درمان ارتودنسی حرکت می کنند؟ در حالی که بریس های خود را روی آن قرار داده بودید (یا ترازهای اینویزیلاین خود را در آن قرار داده بودید)، دندان های شما محکم در جای خود قرار داشتند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

با هر مجموعه جدیدی از تراز کننده ها یا قرار ملاقات تنظیمی که برای بریس های خود داشتید، دندان ها به کمک درمان شما مجبور می شدند به تدریج در جای خود جابجا شوند. هنگامی که دندان های شما درمان کامل را به پایان رساندند، دیگر آن فشار را ندارند و یک روند ته نشینی طبیعی وجود دارد. این فرآیند پس از برداشتن بریس شروع می شود و به همین دلیل است که دندان ها بعد از بریس حرکت می کنند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

آیا حرکت دندان ها پس از بریس یک نگرانی است؟

حرکات کوچک نباید برای بیماران نگران کننده باشد، اما اگر دندان های جلویی حرکت کنند یا تغییرات قابل توجهی در بایت شما ایجاد شود، نگران کننده می شود.

اگر دندان‌هایتان خیلی حرکت می‌کند یا نگران بایت خود هستید، همین امروز با دکتر جیمز اسکرامستاد تماس بگیرید. وقتی کسی در مورد حرکت با ما تماس می گیرد، ما فوراً به نگهدارنده نگاه می کنیم و در صورت نیاز برخی تنظیمات را انجام می دهیم.

نگهدارنده شما به دندان های شما کمک می کند در موقعیت های جدید خود باقی بمانند. دو نوع مختلف نگهدارنده وجود دارد که در Align Ortho موجود است. این گزینه ها هر دو به دندان های شما کمک می کنند تا بعد از بریس ها حرکت نکنند.

نگهدارنده‌های متحرک دارای بخش‌های فلزی برای قرار دادن در اطراف دندان‌ها و قالب‌گیری سقف دهان شما هستند. این با دهان شما هماهنگ می شود و در جای خود کلیک می کند و شما آن را حدس زدید … قابل جابجایی است! در Align Ortho، دکتر Scramstad از نوع شفاف essix نگهدارنده برای مشتریان خود استفاده می کند. او تصمیم گرفت این نگهدارنده‌های شفاف را انتخاب کند، زیرا زیباتر و راحت‌تر از پلاستیکی و سیمی هستند. نگهدارنده های شفاف نیز راحت تر تمیز می شوند. مرتب کردن با بریس

نگهدارنده‌های ثابت سیم‌های کوچکی هستند که برای حفظ موقعیت جدید روی سطح پشتی دندان‌ها نصب می‌شوند. این نگهدارنده ها را فقط می توان از یک ارائه دهنده ارتودنسی خارج کرد.

اکنون که می دانید چرا دندان ها می توانند بعد از بریس ها و انواع مختلف نگهدارنده حرکت کنند، در اینجا 3 راه برای جلوگیری از ادامه حرکت آنها آورده شده است.

1. نگهدارنده خود را بپوشید…. روزانه
ترازهای شفاف اینویزیلاین

وقتی دکتر مهدی رفیعی یک نگهدارنده به شما می دهد، برای سرگرمی نیست. این به همان اندازه جدی است که بریس های شما جدی بودند. با یک نگهدارنده قابل جابجایی، ما فقط برای 18 تا 24 ماه لباس شب را توصیه می کنیم.

در اکثر درمان‌های ارتودنسی، هر بیمار متفاوت است، بنابراین دکتر مهدی رفیعی پس از برداشتن بریس‌ها، نسخه‌ای سفارشی به شما می‌دهد.

اما، اگر از شما بخواهیم که نگهدارنده خود را در طول شب بپوشید، مهم است که نگهدارنده خود را هر شب بپوشید. هنگامی که ریتینر خود را می پوشید، از حرکت دندان های شما جلوگیری می کند. مرتب کردن با بریس

ما نمی خواهیم هیچ داستان “سگ من نگهدارنده ام را خورد” بشنویم. اگر می خواهید دندان هایتان در جای خود باقی بمانند، این وظیفه شماست که نگهدارنده خود را بپوشید.

2. مراقب دندان های خود باشید

مراقبت از دندان ها به همان اندازه مهم است که استفاده از نگهدارنده شما. وقتی بریس های شما برداشته می شود، به این معنی نیست که درمان ارتودنسی شما تمام شده است. هنوز هم باید مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

ایجاد عادات خوب مراقبت از دندان از ایجاد حفره و بیماری لثه در دهان شما جلوگیری می کند. همچنین به دندان‌های شما کمک می‌کند تا مانند زمانی که بریس‌هایتان برداشته بودند، باقی بمانند.

دکتر جیمز اسکرامستاد از Align Ortho در Kelowna، B.C. معتقد است عادات خوبی که از سنین جوانی شکل می گیرد برای همیشه با مشتری می ماند.

اگر به دنبال نکاتی عالی برای سلامت دهان و دندان هستید، مقاله ما را با عنوان «براشینگ: ۷ نکته برای سلامت دهان و دندان بهتر» بخوانید.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

3. در حین ورزش از محافظ دهان استفاده کنید

اگر نگران حرکت دندان‌هایتان پس از جدا شدن بریس‌ها هستید، اگر فعال هستید، بهتر است از محافظ دهان ورزشی استفاده کنید.

در Align Ortho، دکتر Scramstad استفاده از محافظ دهان ارزان قیمت جوش و گاز را توصیه می کند. او معتقد است که آنها بهترین گزینه هستند، زیرا بیمار باید چند بار هنگام حرکت دندان ها محافظ دهان را اصلاح کند. مرتب کردن با بریس

محافظ دهان جوش و گاز دقیقاً همانطور که فکر می کنید کار می کند، اما دستورالعمل های سازنده را برای شکل دادن به آن روی بسته بندی دنبال کنید.

این نوع محافظ دهان دارای لایه داخلی شفاف و اسفنجی است. پس از گرم شدن، محافظی در اطراف دندان شما تشکیل می دهد.

از انگشتان، زبان و گونه های خود برای تشکیل محافظ دهان خود استفاده کنید. همچنین می توانید به آرامی گاز بگیرید تا به نگه داشتن آن در جای خود کمک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات دکتر مهدی رفیعی به صفحه خدمات مراجعه فرمایید.

اگر مناسب نیست، به سادگی محافظ دهان را در آب داغ قرار دهید و دوباره سعی کنید آن را شکل دهید.

این محافظ های دهان را می توان به صورت آنلاین یا از فروشگاه های لوازم ورزشی محلی تهیه کرد.

از دندان ها در برابر حرکت محافظت کنید:

شما درمان ارتودنسی خود را به پایان رسانده اید و اکنون زمان مراقبت از دندان های خود فرا رسیده است. اگر از دندان های خود محافظت کنید، احتمال حرکت آن ها پس از برداشتن بریس کمتر است.

با پوشیدن نگهدارنده، این قول را می‌دهید که لبخند خود را حفظ کنید و به همه نشان می‌دهید که بریس‌های شما 100% ارزش صرف زمان و هزینه را دارند.

اگر سؤال بیشتری در مورد نگه‌دارنده‌ها یا حرکت دندان‌ها پس از برداشتن بریس‌ها دارید، دکتر رفیعی اینجاست تا به سؤالات شما پاسخ دهد. در هر زمان در با ما تماس بگیرید و خوشحال می شویم که کمک کنید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹