دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

چگونه از دندان های خود بعد از بریس مراقبت کنیم؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چگونه از دندان های خود بعد از بریس مراقبت کنیم؟

مراقبت از بریس

 مراقبت خوب از دندان پس از جدا شدن بریس‌ها به همان اندازه مهم است که هنگام استفاده از آنها. عادات بهداشتی مناسب پس از ارتودنسی و نحوه سالم و صاف نگه داشتن دندان های خود را تا آخر عمر بیاموزید.

چرا بعد از برداشتن بریس از دندان های خود مراقبت کنید؟

چند چالش وجود دارد که افراد پس از جدا شدن بریس‌های خود با آن‌ها مواجه می‌شوند، بنابراین کوشا بودن در مورد عادات بهداشتی دندان شما مهم است.

قانع‌کننده‌ترین دلایل برای مراقبت ویژه از دندان‌ها پس از جدا شدن بریس‌ها عبارتند از:

مطمئن شوید که دندان هایتان صاف می مانند از ایجاد لکه دندان و ایجاد پلاک در نزدیکی محل براکت ها خودداری کنید در دندانپزشکی، ما به بسیاری از بیماران کمک می‌کنیم تا از این عوارض اجتناب کنند یا آن‌ها را مدیریت کنند.

در اینجا چیزی است که می توانید در ماه ها و سال ها پس از جدا شدن بریس های خود انجام دهید.

1. یک نظافت و معاینه حرفه ای کامل بگیرید:

اگر بریس داشته اید، می دانید که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به خوبی می تواند چقدر دشوار باشد.

هر چه مدت زمان بیشتری بریس های خود را داشته باشید، احتمال اینکه پلاک و لکه روی دندان های شما جمع شده و بنشینند بیشتر می شود. یک تمیز کردن حرفه ای دندان بهترین راه برای برداشتن آنها است و هیچ زمانی بهتر از بلافاصله بعد از بریس برای تمیز کردن و معاینه کامل نیست. اکنون که دندان‌های شما به زیبایی صاف شده‌اند، بیایید آنها را تمیز و بدون لکه کنیم!

2. یک درمان سفید کننده دندان را امتحان کنید:

خود را با یک سفید کننده حرفه ای درمان کنید! شما ماه‌ها (شاید سال‌ها) را صرف پوشیدن بریس کرده‌اید و اکنون آن لحظه بزرگی که منتظرش بودید بالاخره فرا رسیده است – بریس‌های شما در حال جدا شدن هستند!

این غیرمعمول نیست که افراد برای اولین بار دندان های جدید و صاف خود را ببینند و با مشاهده زردی، لکه ها و سایر تغییر رنگ هایی که ممکن است در طول درمان های ارتودنسی رخ دهد، کمی ناامید شوند. بعد از تمام صبر و تلاش شما، سفید کردن دندان های حرفه ای راهی عالی برای بازگرداندن این درخشش به لبخند شماست.

همچنین می توانید یک خمیر دندان سفید کننده را در برنامه مراقبتی خود بگنجانید تا به آرامی ظاهر دندان های خود را بهبود بخشد.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

 

3. نگهدارنده خود را طبق دستور بپوشید

دندان های ما تمایل طبیعی دارند که پس از یک روش صاف کردن دندان به موقعیت اولیه خود برگردند. در واقع، دندان‌های شما در هفته‌ها و ماه‌های اول پس از جدا شدن بریس‌ها در معرض بیشترین خطر عقب‌گردی قرار دارند.

ریتینر دندان های شما را در موقعیت جدید و هم تراز خود نگه می دارد. شما نمی خواهید تمام آن ماه های پوشیدن و مراقبت از بریس های خود را لغو کنید! همیشه نگهدارنده خود را طبق دستور ارتودنتیست خود بپوشید.

در اینجا چیزی است که باید از نگهدارنده انتظار داشت:

به احتمال زیاد ارتودنتیست شما به محض اینکه بریس های شما را جدا کردند، از دندان های شما قالب می گیرد. از این قالب برای ساختن نگهدارنده های شما استفاده می شود.
اکثر ارتودنتیست ها به شما می گویند که برای شروع، نگهدارنده های خود را به صورت تمام وقت بپوشید و در نهایت فقط در شب استفاده کنید.
ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا به پوشیدن نگهدارنده خود عادت کنید، اما به زودی حتی به سختی متوجه وجود آن خواهید شد.

4. از نگهدارنده های خود به خوبی مراقبت کنید

نگهدارنده های خود را حداقل یک بار در روز یا طبق دستور ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی خود تمیز کنید. شما نمی خواهید یک نگهدارنده پر از باکتری را به دهان تازه مسواک زده شده برگردانید.

بسیاری از نگهدارنده ها را می توان به راحتی در سینک با خمیر دندان معمولی و مسواک تمیز کرد. با این حال، برای سایر نگهدارنده ها، ممکن است نیاز به استفاده از دهانشویه یا پاک کننده دندان مصنوعی داشته باشید. اگر مطمئن نیستید، از متخصص ارتودنسی خود در مورد بهترین روش برای تمیز نگه داشتن نگهدارنده های خود بپرسید.

نکته حرفه ای: همیشه یک کیف نگهدارنده همراه خود داشته باشید. در طول وعده های غذایی، بسیاری از افراد به سادگی نگهدارنده خود را در یک دستمال می پیچند و آن را کنار می گذارند. اینگونه است که نگهدارنده ها اغلب به طور تصادفی دور انداخته می شوند! محفظه نگهدارنده پلاستیکی احتمال اینکه با یک دستمال قدیمی اشتباه گرفته شود و پرت شود بسیار کمتر است.

5. در مورد روال دندانپزشکی خانگی خود کوشا باشید

شما سرمایه گذاری بزرگی روی دندان های خود انجام داده اید. عادات خوب بهداشت روزانه دندان به شما کمک می کند لبخندی سالم و زیبا داشته باشید که افتخار به نمایش گذاشتن آن را دارید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چگونه باید از دندان های خود بعد از بریس مراقبت کنید؟

حداقل دو بار در روز دندان های خود را با یک برس نرم مسواک بزنید و هر 3 تا 4 ماه یکبار یا زمانی که موهای زائد به نظر می رسند، مسواک خود را تعویض کنید. نحوه صحیح مسواک زدن را بیاموزید.
یک بار در روز نخ دندان بکشید تا پلاک و ذرات غذایی که مسواک شما به آنها دسترسی ندارد از بین برود. اطمینان حاصل کنید که از نخ دندان برای هر فاصله بین دندان ها استفاده کنید.

 

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

دهانشویه اختیاری است، اما اگر دندان‌های شما کمی بیشتر از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیاز دارند، با دندانپزشک خود در مورد بهترین گزینه‌های دهانشویه صحبت کنید.
نگهدارنده های خود را تمیز کنید این را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. وقتی به عادت تبدیل شد، دیگر آزاردهنده نخواهد بود.
به طور منظم دهان خود را با آب بشویید. بعد از خوردن هر چیز شیرین و بعد از قهوه، چای و سایر غذاهای لکه زا، با آب بشویید. این به جلوگیری از لک کمک می کند و دندان های شما را سفید نگه می دارد.

لبخند زیبای خود را حفظ کنید:

بیشتر مردم به این دلیل که خواهان لبخندی سالم و زیبا هستند، بریس می‌گیرند. مراقبت خوب از دندان در حین و بعد از ارتودنسی می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند. به همین دلیل است که تمیز کردن منظم و صحبت با دندانپزشک خود در مورد هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشید بسیار مهم است.

اگر اخیراً بریس های خود را برداشته اید، امروز یک قرار ملاقات با تیمبرهیل دنتال بگذارید. دکتر بلک دوست دارد به سوالات شما پاسخ دهد، در مورد گزینه های شما با شما صحبت کند و به شما کمک کند مطمئن شوید که بهترین نتایج ممکن را از درمان ارتودنسی خود دریافت می کنید.

شما شایسته لبخندی درخشان و سالم هستید که به نشان دادن آن افتخار می کنید!

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹