دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

مراحل مختلف و ارزشمند در درمان ارتودنسی چه مواردی است؟

مراحل مختلف و ارزشمند در درمان ارتودنسی چه مواردی است؟

مراحل مختلف درمان ارتودنسی | متخصص ارتودنسی اصفهان

درمان ارتودنسی یک سیستم گام به گام است. در حالی که هر مورد ارتودنسی با مورد بعدی متفاوت است، سفری که بیماران طی می کنند کاملاً مشابه است. در اینجا ما شما را از طریق سه مرحله درمان ارتودنسی راهنمایی می کنیم تا بدانید در هر مرحله چه انتظاری دارید.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان

فاز 1 – پیش مهاربندها

قبل از اینکه برای بریس آماده شوید، آماده سازی هایی وجود دارد که شما و ارتودنتیستتان باید انجام دهید.

اولین مشاوره

در اولین مشاوره شما، موقعیت همه دندان‌های شما را بررسی می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم چه گزینه‌های ارتودنسی در دسترس شماست. ما همچنین سلامت دندان ها و لثه های شما را بررسی خواهیم کرد.

اشعه ایکس

در مرحله بعد، ما شما را برای عکسبرداری با اشعه ایکس که یک ابزار ارزیابی بالینی مهم برای متخصصان ارتودنسی است، می فرستیم. اشعه ایکس ارتودنسی به ما این امکان را می دهد که ریشه دندان ها و استخوان های فک شما را ببینیم و مشکلات زمینه ای سلامت دهان را بررسی کنیم. اگر نشانه ای از بیماری لثه وجود دارد، باید قبل از استفاده از بریس، آن را درمان کنیم.

اگر اشعه ایکس هر گونه دندان گیر افتاده در فک یا مشکلات مفصل فک را نشان داد، ممکن است به یک عکس‌برداری سه بعدی پیچیده‌تر مانند اسکن پرتو مخروطی نیاز داشته باشید.

در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اشعه ایکس و درمان ارتودنسی خود بخوانید.

مشاوره دومدر طی این بازدید، عکس های تشخیصی (قبل از عکس) و اسکن های داخل دهانی دندان های شما را می گیریم. اطلاعات به دست آمده از مشاوره و عکسبرداری با اشعه ایکس برای تهیه یک برنامه درمانی دقیق استفاده می شود.

 ارائه برنامه درمانی شماپس از آماده شدن طرح، از شما (و اعضای خانواده تان) می خواهیم که برای بحث در مورد طرح به کلینیک مراجعه کنید. برنامه درمانی شما شامل تمام گزینه های شما است و سپس تصمیم گیری در مورد ادامه درمان به عهده شما/والدینتان است.

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام

 

انواع درمان شامل بریس های سرامیکی، فلزی، استاندارد یا لینگوال بر روی هر دو قوس یا فقط یکی و گزینه ای از ترازهای شفاف در صورت لزوم است.

بسته به مورد، برخی از بیماران گزینه های کمی برای انتخاب دارند، در حالی که سایر بیماران فقط برای بریس های فلزی مناسب هستند. در طی قرار ملاقات، مراحل مختلف درمان را توضیح خواهیم داد و به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

 بسط دهنده هابرای برخی از بیماران (معمولاً جوانتر)، متخصص ارتودنسی ممکن است توصیه کند که درمان ارتودنسی شما با گسترش دهنده ها شروع شود. فقط برای بیمارانی مناسب است که کام آنها هنوز جوش نیامده است، گشاد کننده ها به ما اجازه می دهند فک را باز کنیم، بنابراین دندان ها فضای بیشتری برای قرار گرفتن در فک بزرگتر دارند.

بدون استفاده از اکسپندر، بیمار به احتمال زیاد نیاز به برداشتن تعدادی از دندان ها برای کمک به مشکل تراکم بیش از حد خود خواهد داشت.

به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹