دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

مراحل درمان ارتودنسی چیست؟

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

مراحل درمان ارتودنسی چیست؟

مراحل درمان ارتودنسی | متخصص ارتودنسی اصفهان

همه افرادی که درمان ارتودنسی را انجام می دهند، مشکلات زیادی ندارند. اما برای بیمارانی که نیاز به کشیدن دندان دارند، برای کشیدن دندان با دندانپزشک معمولی خود قرار ملاقات خواهند گذاشت. بیماران باید حداقل دو هفته پس از کشیدن دندان منتظر بمانند تا بتوانند بریس های خود را اعمال کنند.

همه بیماران باید به دندانپزشک خود مراجعه کنند تا اینکه بریس هایشان برای ترازو و تمیزی اعمال شود. جداکننده ها حدود یک هفته قبل از اتمام براکت ها، برای جداکننده ها به کلینیک می آیید.

اینها نوارهای لاستیکی هستند که در اطراف دندان های عقبی شما قرار می گیرند، بنابراین در روز استفاده از بریس جا برای قرار دادن حلقه های فلزی روی دندان های لنگر پشت شما وجود دارد. فاز دوم – درمان این مرحله فعال درمان شماست.

مرحله اول

گام یک وقت آن است که بریس های خود را اعمال کنید! قبل از رسیدن به کلینیک، باید مقداری تسکین درد کوتاه مدت مصرف کنید. در حالی که وقتی بریس‌های شما را می‌زنیم ضرری ندارد، اما در عرض چند ساعت ممکن است دندان‌های شما دردناک شود، بنابراین بهتر است کمی درد را تسکین دهید. ما با برداشتن جداکننده ها (اگر ریزش نکرده باشند) شروع می کنیم.

سپس هر دندان را قبل از استفاده از چسب دندانی آماده می کنیم تا براکت ها را به صورت دندان (یا پشت بریس های لینگوال) بچسبانیم. هنگامی که براکت ها در جای خود قرار گرفتند، سیم های کمانی را در آن قرار می دهیم. درمانگر به شما نحوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با بریس را به شما نشان می دهد.

قبل از رفتن، ما به شما یک کیسه خوراکی با چند مورد می دهیم تا به تمیزی و سلامت دندان های شما کمک کند. ما از شما می خواهیم که تا یک هفته دیگر به کلینیک بازگردید تا بررسی کنید که همه چیز چگونه پیش می رود.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

 

در مرحله اول درمان، ما دندان های شما را در موقعیت دلخواه خود تراز و تراز می کنیم. برای انجام این کار، هر چهار تا هشت هفته یکبار به کلینیک مراجعه می‌کنید تا بریس‌های خود را تنظیم کنید، بنابراین دندان‌هایتان به موقعیت دلخواه خود ادامه می‌دهند.

مرحله دوم

هنگامی که دندان های شما در یک سطح قرار گرفتند، وقت آن است که روی هر گونه مشکل بایت کار کنید. ممکن است اوربایت، آندربایت یا کراس بایت داشته باشید که نیاز به اصلاح داشته باشد تا بریس‌های شما برای رفع این مشکل تنظیم شوند.

برخی از بیماران دارای شکاف هایی هستند که در این مرحله آنها را می بندیم یا فضاهایی از کشیدن دندان باقی مانده است که متخصص ارتودنسی با بریس ها آنها را می بندد. بسته به برنامه درمانی شما، ما از کش، فنر یا ایمپلنت برای تسریع زمان درمان و دستیابی به بهترین نتیجه نهایی استفاده خواهیم کرد.

برخی از بیماران ممکن است به مجموعه دیگری از اشعه ایکس نیاز داشته باشند تا موقعیت ریشه‌های دندان‌هایشان را بررسی کنند و به تغییر موقعیت هر براکت کمک کنند.

مرحله سوم

ماه‌های پایانی بریس‌ها را به مرتب کردن یا “تنظیم دقیق” تراز و نیش می‌گذرانیم. متخصص ارتودنسی شما برای اطمینان از قرار گرفتن دندان ها در موقعیت مطلوب خود مقداری تنظیم دقیق انجام می دهد.

بسته به درمانی که انجام داده اید، ارتودنتیست شما ممکن است یک نگهدارنده ثابت برای قوس پایین (یا هر دو قوس) را توصیه کند تا مطمئن شود دندان های شما در موقعیت دلخواه خود باقی می مانند. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نگهدارنده های بعد از بریس بخوانید.

ما نگهدارنده ثابت را در روزی که بریس‌های شما جدا می‌شوند در جای خود قرار می‌دهیم. برداشتن بریس ها نسبتاً سریع است. ما بیشترین زمان را صرف تمیز کردن چسب های باقی مانده و پولیش دندان های شما می کنیم. در مرحله بعد، ما قالب هایی از دندان های شما برای نگهدارنده های متحرک شما می گیریم و از لبخند زیبای جدید شما عکس می گیریم.

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

بعد از بریس های شما

نگهدارنده های متحرک شما یک یا دو روز پس از برداشتن بریس های شما برای جمع آوری از کلینیک در دسترس خواهند بود. شما باید به مدت حداقل سه ماه از نگهدارنده‌های نگهدارنده خود استفاده کنید تا زمانی که دندان‌ها و لثه‌هایتان آرام می‌شوند. بعد از سه ماه، شما به متخصص ارتودنسی خود مراجعه می‌کنید و یا شروع به استفاده از نگهدارنده‌ها به مدت 12 ساعت در شب می‌کنید یا به استفاده تمام وقت آن‌ها را برای مدتی بیشتر ادامه می‌دهید.

همه بیماران در شش، نه و دوازده ماه پس از بریس به متخصص ارتودنسی مراجعه می‌کنند تا دندان‌های شما را بررسی کنند و سپس معاینات سالیانه برای بررسی اینکه نگهدارنده‌های شما هنوز مناسب هستند و دندان‌های شما در جای درست خود قرار دارند، به ارتودنتیست مراجعه می‌کنند. مراحل درمان ارتودنسی

همیشه به یاد داشته باشید که نگهدارنده های خود را در هر قرار ملاقات با خود همراه داشته باشید. اگر دندان عقل شما هنوز روییده نشده است، اشعه ایکس هر دو سال یکبار به دندانپزشک شما اجازه می دهد تا آنها را تحت نظر داشته باشد. دندان عقل نهفته، عفونی یا بیرون زده می تواند باعث مشکلات و حرکت دندان های اطراف شود.

اگر سؤالی در مورد اقدامات بعدی در درمان ارتودنسی خود دارید، دریغ نکنید. ما همیشه خوشحالیم که یک گزارش پیشرفت به شما ارائه دهیم.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹