دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

مدل های ارتودنسی، ابزار دندانپزشکی

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسی کودکان در اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

مدل های ارتودنسی، ابزار دندانپزشکی

مدل های ارتودنسی اصفهان

اگر تا به حال یک کلمه فانتزی برای ارتودنسی شنیده اید و می خواهید بدانید ارتودنسی چیست، باید به خواندن این راهنمای کامل ادامه دهید. این راهنما عمدتاً بر پوشش معنای ارتودنسی، درمان ارتودنسی و هزینه های درمان های ارتودنسی تمرکز دارد.

طبق برخی از لغت نامه ها، ارتودنسی به معنای درمان بی نظمی بین دندان ها است. منظور از درمان ارتودنسی استفاده از برخی تکنیک ها و تجهیزات برای رفع آن بی نظمی های بین دندان ها یا فک ها است. بنابراین، متخصص ارتودنسی چیست: فردی که درمان ارتودنسی را انجام می دهد.

بیایید مروری بر ارتودنسی و انواع اصلی آن داشته باشیم.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

چه چیزی به عنوان یک درمان ارتودنسی در نظر گرفته می شود؟

دو صورت با و بدون ارتودنسی

هر گونه روش دندانپزشکی که برای رفع ناهماهنگی دندان ها یا هر گونه بی نظمی بین فک و ایجاد مشکلات گاز گرفتن استفاده شود، یک درمان ارتودنسی محسوب می شود. برخی از درمان‌های اصلی ارتودنسی عبارتند از رفع بایت بد، شکاف‌های نامنظم بین دندان‌ها و دندان‌های نامرتب.

آیا به بریس ها ارتودنسی می گویند؟

بله، بریس ها را ارتودنسی نیز می نامند، زیرا با توجه به معنای ارتودنسی: به روش های دندانپزشکی که نامرتبی دندان ها مانند ناهماهنگی را درمان می کند، ارتودنسی می گویند. از بریس ها برای رفع ناهماهنگی دندان ها نیز استفاده می شود، بنابراین بریس ها را می توان درمان ارتودنسی نیز نامید.

نمونه کار های ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسی کودکان در اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

ارتودنسی چه؟

منظور از ارتودنسی ایجاد یک بایت سالم و طبیعی برای همه است. درمان ارتودنسی به معنای ایجاد یک بایت طبیعی است که در آن هر دو فک بالا و پایین دارای دندان های هم تراز هستند. به دلیل نامرتبی دندان ها، فرد ممکن است هنگام صحبت کردن، غذا خوردن یا لبخند زدن با مشکل مواجه شود.

آیا ارتودنسی مانند دندانپزشک است؟

دندانپزشک یک اصطلاح عمومی برای شخصی است که درمان دندان انجام می دهد در حالی که ارتودنسی یک درمان دندانپزشکی پیشرفته است که عمدتاً مربوط به تراز دندان ها و بایت طبیعی است. هر متخصص ارتودنسی دندانپزشک است اما هر دندانپزشکی ارتودنسی نیست. برای تبدیل شدن به یک متخصص ارتودنسی، ممکن است یک دندانپزشک نیاز به انجام برخی تخصص در ارتودنسی داشته باشد. مدل های ارتودنسی اصفهان

تفاوت بین ارتودنسی و دندانپزشکی چیست؟

درمان دندان به طور کلی همه چیز در مورد مراقبت از دندان از طریق تمیز کردن، جرم گیری و پولیش دندان است. با این حال، ارتودنسی یک درمان پیشرفته است که بر اصلاح ردیف دندان ها تاکید دارد تا بیمار بتواند بایت طبیعی و لبخندی جذاب داشته باشد. به همین دلیل است که یک درمان ارتودنسی به متخصص ارتودنسی نیاز دارد در حالی که چکاپ معمول دندان می تواند توسط هر دندانپزشکی انجام شود.

قرار ملاقات با ارتودنتیست چقدر است؟

معمولاً برای بیماری که تحت درمان ارتودنسی قرار دارد، هر چهار تا شش هفته یک نوبت ارتودنسی توصیه می شود. تعداد ملاقات‌های متخصص ارتودنسی بر اساس عوامل مختلفی مانند نوع درمان ارتودنسی، شرایط خاص دندان‌ها و برنامه زمانی متخصص ارتودنسی متفاوت است.

در زیر برخی از قرار ملاقات های پیشنهادی برای خدمات مختلف ارتودنسی در مطب دکتر مهدی رفیعی آورده شده است.

1) بریس ها

بریس های شفاف و فلزی در دهان
اگر برای درمان ارتودنسی با بریس‌ها می‌روید، باید منتظر قرار ملاقات‌های منظم ارتودنتیست پس از هر ۴ تا ۸ هفته باشید تا بریس‌ها را دوباره سفت کنید. این روند تا زمانی ادامه می یابد که دندان های شما کاملاً تراز شوند.

2) اینویزیلاین

درمان ارتودنسی با اینویزیلاین معمولاً به جلسات ارتودنسی کمتری نسبت به بریس نیاز دارد زیرا اینویزیلاین یک سینی سفارشی با توجه به اندازه فک شما است. در اولین قرار ملاقات، متخصص ارتودنسی ممکن است وضعیت دندان های شما را بررسی کرده و آن را با موقعیت ایده آل فک برای رفع بایت شما مقایسه کند.

سپس، ممکن است به شما اینویزیلاین سفارشی داده شود تا بیشتر اوقات آن را بپوشید تا فشار مداوم بر روی دندان‌هایتان وارد شود، بنابراین آنها می‌توانند به موقعیت ایده‌آل خود منتقل شوند. این درمان ارتودنسی فقط به ۲ تا ۳ جلسه ملاقات حرفه‌ای با متخصص ارتودنسی نیاز دارد، زیرا همه چیز مربوط به رفتار مسئولانه شما در حفظ اینویزیلاین روی دندان‌ها به مدت ۱۲ تا ۱۸ ساعت در روز است.

 

به منظور آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

نمونه کار های ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسی کودکان در اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسی کودکان در اصفهان | دکتر مهدی رفیعی 

هزینه ارتودنسی به طور متوسط چقدر است؟

بسته به نوع درمان ارتودنسی خاص، وضعیت دندان‌ها، تعداد جلسات ارتودنسی، وضعیت زندگی و بیمه دندان‌پزشکی، به طور متوسط یک درمان ارتودنسی برای اصلاح ردیف دندان‌ها و بایت شما ممکن است حدود 3000 تا 7000 دلار هزینه داشته باشد.  مدل های ارتودنسی اصفهان

در اینجا برخی از برآوردهای متوسط برای چندین روش درمان ارتودنسی آورده شده است:

اگر از بریس های فلزی سنتی برای رفع گزش خود استفاده می کنید، ممکن است مجبور شوید هزینه 3000 تا 8000 دلار را متحمل شوید.
براکت‌های سرامیکی که براکت‌های رنگی شفاف و سفارشی‌سازی شده برای هماهنگی با رنگ طبیعی دندان‌های شما ممکن است گران‌تر از بریس‌های فلزی باشند. آنها ممکن است حدود 3500 تا 8500 دلار برای شما هزینه داشته باشند.

اگر می خواهید یک درمان ارتودنسی اینویزیلاین داشته باشید، بسته به تعداد جلسات ارتودنسی شما می تواند حدود 3500 تا 7000 دلار باشد. اینویزیلاین کمی گران‌تر از بریس‌ها است، اما مجبور نیستید در طول درمان اینویزیلاین ویزیت منظم ارتودنتیست را تحمل کنید.
بریس‌های لینگوال گران‌ترین درمان ارتودنسی هستند زیرا به تجهیزات پیشرفته و استراتژی دقیقی نیاز دارند تا بریس‌ها را در پشت دندان‌های شما نزدیک‌تر به زبان قرار دهید تا هنگام صحبت کردن، غذا خوردن یا لبخند زدن ظاهر نشوند. میانگین هزینه آنها بین 5000 تا 12000 دلار است.

همین امروز با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان اولیه خود را برنامه ریزی کنید!

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹