دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

چه مدت باید Invisalign بپوشید و چرا باید بپوشید؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چه مدت باید Invisalign بپوشید و چرا باید بپوشید؟

مدت زمان استفاده Invisalign

 

چه مدت باید از اینویزیلاین الاینر استفاده کنید؟ خوب، مدت زمان درمان اینویزیلاین شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از تاثیرگذارترین عوامل این است که چند ساعت در روز از الاینر خود استفاده می کنید.

بسیاری از متخصصان ارتودنسی توصیه می کنند که درمان اینویزیلاین بسته به مورد شما بین 6 تا 12 ماه یا بیشتر طول می کشد. هیچ معیاری برای تعیین مدت زمان درمان شما وجود ندارد. این به این دلیل است که هر بیمار مشکلات خاص خود را در تراز دندان ها دارد.

به عنوان یک قاعده کلی، بزرگسالان تمایل دارند برای مدت طولانی تری نسبت به نوجوانان از خط کش استفاده کنند. به این دلیل است که دندان های نوجوان راحت تر حرکت می کنند و به درمان پاسخ می دهند.

از سوی دیگر، بزرگسالان تمایل دارند موارد پیچیده تری داشته باشند و فک و دندان کمتر پاسخگو باشند. این بدان معناست که درمان ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان و دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت هستند.

چه مدت در هر روز از ALIGNERS INVISALIGN استفاده می کنید؟

اگر آماده هستید که زمان و پول خود را برای درمان ارتودنسی اینویزیلاین سرمایه گذاری کنید، مهم است که الاینرهای خود را برای مدت زمان توصیه شده حداقل 22 ساعت در روز بپوشید.

شما نمی توانید دندان های خود را مسواک بزنید یا با ترازهای خود غذا بخورید، به این معنی که نمی توانید در هر دقیقه از روز آنها را بپوشید. با این حال، توصیه می‌کنیم مدت زمانی که الاینرها در دهان شما نیستند را به بیش از 2 ساعت در روز محدود کنید. به عبارت دیگر، شما باید هر روز حدود 22 ساعت از الاینرهای خود استفاده کنید.

نادیده گرفتن این توصیه می تواند تاریخ اتمام درمان اینویزیلاین را به تاخیر بیندازد.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

22 ساعت در روز کلیدی است:

الاینرهای منحصر به فرد شما به گونه ای طراحی شده اند که فشار ثابتی بر روی دندان های شما وارد می کنند و به آرامی آنها را در جای خود قرار می دهند. اگر هر روز بیشتر از زمانی که باید تراز کننده ها را بیرون نگه دارید، دندان هایتان آنقدرها تکان نمی خورد.

این می تواند منجر به پوشیدن الاینرها برای مدت طولانی تری از آنچه ارتودنتیست شما در ابتدا پیش بینی کرده بود، شود.

از مزایای INVISALIGN بهره مند شوید:

وقتی ترازهای Invisalign خود را آنطور که باید بپوشید، لبخند صاف تری خواهید داشت. مزایای Invisalign نسبت به بریس های فلزی سنتی (که به دندان شما چسبیده و دائماً کار می کنند) وجود دارد. بریس ها را نمی توان در طول درمان برداشت، در حالی که اینویزیلاین می تواند. این بدان معناست که بیمار موظف است حداقل 22 ساعت در روز از الاینرها استفاده کند.

الاینرهای شما تنها زمانی می توانند برای شما مفید باشند که در دهان شما باشند. دندان های شما باید به روش خاصی آموزش داده شوند، و زمانی که عادات خوب اینویزیلاین را رعایت نکنید، این احتمال وجود دارد که دستیابی به نتایج دلخواه بیشتر طول بکشد.

عادات کوتاه مدت برای اثرات دراز مدت:

بزرگترین چالش هنگام استفاده از اینویزیلاین، ایجاد عادات دهانی خوب است. عادت کردن به بیرون بردن آنها فقط برای غذا خوردن و مسواک زدن نیاز به کمی عادت دارد. با این حال، این عادات کوتاه مدت می تواند به مزایای طولانی مدت منجر شود.

وقتی به مهمانی می‌روید، مطمئناً وسوسه‌انگیز است که الاینرهای خود را بردارید. اما، استفاده نکردن از الاینرها برای چند ساعت متوالی می‌تواند مشکلات و تاخیرهای طولانی‌مدتی ایجاد کند.

آیا اینویزالاین سریعتر از بریس است؟

هنگامی که به “چقدر اینویزیلاین را می پوشید” نگاه می کنیم، باید تفاوت بین این روش درمانی و بریس های سنتی را در نظر بگیریم.

به طور کلی، بریس های اینویزیلاین و فلزی معمولاً برای مسائل ارتودنسی یکسان زمان یکسانی را می طلبند، با بریس های فلزی گاهی اوقات موارد را کمی سریعتر درمان می کنند. با این حال، عامل تعیین کننده بین بریس های فلزی و Invisalign اغلب سبک زندگی است.

اینویزیلاین می‌تواند راحت‌تر از بریس‌ها باشد، زیرا ترازها قابل جابجایی و مجزا هستند. در حین درمان مجبور نخواهید بود غذاهای خاصی را کنار بگذارید یا خودآگاه باشید.

در مورد مراجعه به متخصص ارتودنسی در طول درمان، مدت زمان ملاقات تقریباً یکسان است. بریس های فلزی سنتی باید هر 2 تا 3 هفته یکبار سفت شوند و در طول درمان با اینویزیلاین، باید سینی ها را هر 2 هفته یا بیشتر به روز کنید.

بهتر از همه، سینی های تراز کننده Invisalign بسیار بادوام هستند. بله، اگر مراقب نباشید می‌توانند بشکنند و ممکن است گم شوند. با این حال، هنگام استفاده از بریس، باید در ورزش های تماسی و خوردن برخی غذاها احتیاط بیشتری به خرج دهید. هنگامی که بریس های فلزی می شکند، حرکت دندان های شما را به تاخیر می اندازد و می تواند زمان درمان شما را طولانی تر کند.

چرا زمان درمان اینویزالاین متفاوت است؟

درمان اینویزیلاین می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. رفع عوارض تراز شدیدتر زمان بیشتری می برد. در زیر لیستی از مشکلات رایج تراز که اینویزیلاین می تواند درمان کند آورده شده است:

1. چه مدت Invisalign می پوشید تا شکاف ها را ببندید؟

رفع شکاف های کوچک فقط 6 هفته طول می کشد. با این حال، مشکل شکاف‌ها این است که اگر از روش‌های نگهداری درست استفاده نکنید، اغلب اصلاح می‌شوند. بنابراین، به خاطر داشته باشید که پس از درمان اینویزیلاین به یک نگهدارنده نیاز دارید تا شکاف را بسته نگه دارد.

2. چه مدت برای دندان های شلوغ Invisalign می پوشید؟

اگر فقط یک مورد خفیف از شلوغی دندان دارید، رفع آن فقط 6 ماه طول می کشد. مشکلات شدید بیشتر طول می کشد، و در برخی موارد، ارتودنتیست شما ممکن است استفاده از هدگیر یا برداشتن برخی از دندان ها را پیشنهاد دهد.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

3. صاف کردن دندان های بزرگسالان چطور؟

اینویزیلاین می تواند به همان اندازه که برای نوجوانان موثر است در صاف کردن دندان های بزرگسالان نیز موثر باشد. مدت زمانی که برای صاف کردن دندان‌هایتان نیاز دارید از اینویزیلاین استفاده کنید، در نهایت به پیچیدگی مسائل ارتودنسی شما بستگی دارد.

حتی اگر دندان‌های شما فقط به اصلاحات جزئی نیاز داشته باشند، در صورت عدم استفاده از تری‌های تراز کننده برای 22 ساعت توصیه شده در روز، زمان درمان بیشتر طول می‌کشد.

آیا اینویزالاین برای شما مناسب است؟

هر کس در مورد نحوه ساختن دهانش متفاوت است. جایی که دندان‌های یک نفر می‌تواند بدون زحمت حرکت کند، دندان دیگری می‌تواند نسبتاً سرسخت باشد. تا زمانی که درمان اینویزیلاین خود را شروع نکنید، هیچ راهی وجود ندارد که به طور قطع بگوییم که دهان شما چقدر راحت تغییر می کند. به همین دلیل است که زمان لازم برای اثربخشی درمان می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

اگر درمان اینویزیلاین را برای سبک زندگی خود در نظر می گیرید، ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشد. با این حال، باید مطمئن باشید که به یاد داشته باشید که 22 ساعت در روز از ترازهای خود استفاده کنید!

امروز در مورد گزینه های درمانی خود بحث کنید. برای مشاوره در کلینیک ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی رزرو کنید.

 

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹