دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

چه مدت باید بریس های ارتودنسی را ببندیم؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چه مدت باید بریس های ارتودنسی را ببندیم؟

مدت بریس های ارتودنسی

بریس های دندانی بیماران من معمولا این سوال را در جلسه مشاوره اولیه می پرسند. بزرگسالان به ویژه در مورد مدت زمانی که برای پوشیدن بریس نیاز دارند، نگران هستند. به طور متوسط حدود 24 ماه طول می کشد تا یک درمان ارتودنسی کامل شود. برخی از بیماران به کمتر از 12 ماه زمان نیاز دارند، اما بیمارانی نیز وجود دارند که قبل از رسیدن دندان ها به موقعیت مورد نظر، به 3 سال درمان نیاز دارند.

ارتودنسی یک راه حل برای همه نیست و دهان هر بیمار منحصر به فرد است. بنابراین، در حالی که نمی توانم با قطعیت به شما بگویم مدت زمان دقیق درمان برای مورد خاص شما، می توانم عواملی را برای شما توضیح دهم که بر مدت زمانی که برای استفاده از بریس های دندانی نیاز دارید، تأثیر می گذارد.

نوع درمان بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند اکنون چندین گزینه دارند. بریس های فلزی معمولی، بریس های سرامیکی و بریس های شفاف وجود دارد. بریس های فلزی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که این سیستم را بسیار قوی و مستحکم می کند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

 

از طرف دیگر، بریس های سرامیکی و ترازهای شفاف، زیباتر از بریس های فلزی به نظر می رسند سن بیماران جوان (نوجوانان و کودکان) سریعتر از بزرگسالان نتیجه می گیرند زیرا فک های آنها هنوز در حال رشد است و دستکاری دندان ها را آسان تر می کند.

این بدان معنا نیست که همه بزرگسالان نیاز به استفاده از بریس برای دو سال یا بیشتر دارند. عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر طول درمان تاثیر می گذارد. شدت قضیه یکی دیگر از عوامل مهم، شدت مشکل ارتودنسی شما است. فاصله/ازدحام خفیف را می توان در عرض یک سال یا کمتر برطرف کرد، در حالی که موارد شدید ممکن است بسیار بیشتر طول بکشد.

سازگاری بیمار یک بیمار ارتودنسی باید تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط ارتودنتیست خود را برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن درمان دنبال کند. این شامل رعایت بهداشت دهان و دندان، قرار ملاقات های دندانپزشکی و استفاده از دستگاه ارتودنسی طبق دستور است.

آیا امکان کاهش مدت زمان مورد نیاز برای پوشیدن بریس وجود دارد؟

 پروپل به دندان ها کمک می کند تا سریعتر به موقعیت دلخواه خود بروند و در نتیجه زمان درمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. چه بیماران بریس های سنتی را انتخاب کنند و چه ترازهای شفاف مانند Invisalign، این فناوری نوآورانه تضمین می کند که درمان موثر و سریع است. سایر درمان‌هایی که زمان درمان را کاهش می‌دهند عبارتند از Acceledent و Vpro AcceleDent و Vpro از نیروی چرخه‌ای و فناوری پالس نرم برای حرکت دندان‌ها استفاده می‌کنند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
افکار نهایی

متخصص ارتودنسی اصفهان – تنها راه برای تعیین مدت زمانی که به درمان ارتودنسی نیاز دارید، مشورت با متخصص ارتودنسی است. ما از دهان شما عکس و اشعه ایکس می گیریم و یک طرح درمانی سفارشی برای شما ایجاد می کنیم.

همچنین گزینه‌های شتاب‌دهی را مورد بحث قرار خواهیم داد تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن لبخندی را که همیشه می‌خواستید داشته باشید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹