دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

عوارض بریس های ارتودنسی چیست؟

متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی

عوارض بریس های ارتودنسی چیست؟

عوارض با بریس های ارتودنسی

ما در مورد مزایای شگفت انگیز درمان ارتودنسی زیاد صحبت می کنیم، مزایایی که فراتر از زیبایی و در حوزه سلامت کلی است. اما در مورد عوارض یا خطرات چطور؟ آیا وجود دارد؟ پاسخ کوتاه بله است: هر روش پزشکی یا دندانپزشکی بدون خطر نیست.

در حالی که فاکتور خطر کم است، احتمال بروز عوارض نادری وجود دارد که می تواند منجر به مشکلات قابل توجهی برای بیمار شود.

به این ترتیب، ما یک خلاصه مفید از برخی از عوارض احتمالی درمان بریس ها را گردآوری کرده ایم. البته، برای هر خطر و محدودیتی که مخصوص شماست، همیشه باید با یک متخصص ارتودنسی مجرب مشورت کنید.

پوسیدگی دندان یا بیماری لثه هنگام استفاده از بریس، قسمت‌هایی از دندان‌ها و لثه‌ها که نزدیک یا زیر سیم‌ها و براکت‌ها هستند به سختی تمیز می‌شوند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت می باشند.

هنگامی که دندان ها به دقت تمیز نمی شوند، ذرات غذا می توانند در این نواحی به دام بیفتند. این باعث می شود پلاک دندانی جمع شود که خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه را افزایش می دهد.

رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن کامل حداقل دو بار در روز و استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز هنگام استفاده از بریس بسیار مهم است تا از این نوع مشکلات سلامت دندان جلوگیری شود.

واکنش های آلرژیک به ندرت، یک بیمار ارتودنسی ممکن است واکنش آلرژیک به لاستیک لاتکس موجود در کش ها یا فلز مورد استفاده در بریس ها را تجربه کند. اگر شما یا فرزندتان هر گونه حساسیت شناخته شده به نیکل یا لاتکس دارید، باید قبل از شروع هر گونه درمانی، ارتودنتیست خود را مطلع کنید.

در این موارد، کش های بدون لاتکس و فلزات جایگزین وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. آسیب های بافت نرم و زخم های شانکر

وقتی از بریس استفاده می کنید، گونه های داخلی، لب ها و لثه ها ممکن است در جایی که با براکت ها و سیم های فلزی تماس دارند احساس درد کنند. همچنین ممکن است دچار زخم‌های شانکری شوید که در آن بافت‌های حساس داخلی دهان به اجزای فلزی سخت بریس‌ها ساییده می‌شوند.

متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی
متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی

در صورت بروز هر یک از این مشکلات، ارتودنتیست شما می تواند درمان مناسب را برای کاهش درد و سوزش و کمک به بهبود نقاط حساس تجویز کند. تحلیل ریشه تحلیل ریشه کوتاه شدن ریشه در طول بریس است.

گاهی اوقات این چیزی بیش از کوچک کردن نوک ریشه نیست و هیچ مشکلی در دراز مدت برای آن دندان ها ایجاد نمی کند. به ندرت، برخی از بیماران ممکن است یک دوم یا بیشتر از کوتاه شدن ریشه را تجربه کنند.

این می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و ثبات طولانی مدت دندان های آسیب دیده تأثیر بگذارد. اگرچه علت دقیق این امر به طور کامل شناخته نشده است، اما به نظر می رسد استفاده از بریس در مدت زمان طولانی (بیش از 2 تا 3 سال) احتمال وقوع آن را افزایش می دهد.

بسیاری از متخصصان ارتودنسی برای تعیین اینکه آیا تحلیل ریشه در طول درمان رخ داده است یا خیر، عکس‌برداری اولیه، اواسط درمان و نهایی را انجام می‌دهند.

کلسیفیکاسیون و حفره ها همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بهداشت خوب دندان برای بیمارانی که بریس دارند، هم برای سلامت و هم برای ظاهر دندان‌ها اهمیت زیادی دارد. کلسیفیکاسیون به صورت لکه های سفید روی دندان ها ظاهر می شود و اگر غذا و پلاک به طور منظم برداشته نشوند، حفره ها به سرعت ایجاد می شوند.

خوشبختانه، با مسواک زدن کامل، نخ دندان کشیدن و رژیم غذایی کم قند می توان از این مشکلات جلوگیری کرد.

آنکیلوز ادغام ریشه دندان با استخوان است. اگر یک دندان قبلاً به استخوان فک زیرین جوش خورده باشد، بریس ها قادر به حرکت آن دندان نیستند. در واقع، تمام دندان های اطراف شروع به حرکت در اطراف دندان انکیلوز می کنند. این اجازه نمی دهد که دندان ها و بایت به درستی تنظیم شوند.

سابقه تروما که در آن دندان دوباره توسط دندانپزشک کاشته شده است، دارای میزان بالایی از آنکیلوز است، اما غیر از آن، پیش بینی آن دشوار است. اشعه ایکس و معاینه بالینی ممکن است آنکیلوز را فقط در شرایط خاصی مشخص کند، بنابراین این عارضه ای است که ارزش دانستن در مورد آن را دارد.

متخصص ارتودنسی اصفهان را از اینجا بشناسید.

متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی
متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی

عود چیست؟

این یک عارضه نیست بلکه یک پیامد بالقوه است. عود، حرکت و جابجایی دندان ها پس از برداشتن بریس ها است. به بیماران پس از درمان برای جلوگیری از عود، نگهدارنده‌ها ارائه می‌شود و اگر طبق دستورالعمل استفاده نشود، خطر عود بسیار زیاد است، به خصوص بلافاصله پس از برداشتن بریس‌ها.

حتی چند سال پس از براکت ها تمایل به حرکت دندان ها وجود دارد، اما این اغلب به دلیل تغییرات طبیعی مرتبط با سن است که تقریباً در هر بیمار به درجات مختلف رخ می دهد. استفاده طولانی مدت از نگهدارنده ها می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.

اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان

در حالی که خطرات مرتبط با درمان ارتودنسی وجود دارد، و اگر چه برخی ممکن است در صورت بروز مشکلات قابل توجهی ایجاد کنند، احتمال وقوع آن کم است.

اکثر بیماران احساس می کنند که احتمال خطرات جزئی به اندازه کافی قابل توجه نیست تا از مزایای درمان چشم پوشی کنند، و ارتودنسی CHT موافق است!

به عنوان بیمار ما، می توانید روی مراقبت از خود در دستان متخصص ارتودنسی بسیار آموزش دیده حساب کنید که توسط کارکنان با احترام و تجربه در زمینه های مربوطه پشتیبانی می شود.

از اولین قرار ملاقات شما، در هر مرحله شما را در جریان قرار می دهیم. ما معتقدیم که شما باید تمام بخش‌های درمان خود را به طور کامل درک کنید، از جمله خطرات احتمالی.

اگر در هینسدیل برای خود یا فرزندتان بریس در نظر گرفته اید، اما در مورد خطرات، مزایا یا هر جنبه دیگری از درمان ارتودنسی مطمئن نیستید، همین امروز با ما تماس بگیرید یا اینجا را کلیک کنید تا یک مشاوره رایگان را تعیین کنید!

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹