دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

آشنایی با سه سطح ارتودنسی

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

آشنایی با سه سطح ارتودنسی

سه سطح ارتودنسی

اگر می خواهید دندان های صاف داشته باشید، مطمئناً ارتودنسی می تواند شما را به ارمغان بیاورد. اما درمان می تواند – و باید باشد – بسیار بیشتر از این باشد. در سافولک بریس، پزشکان ما از سه سطح ارتودنسی پیروی می کنند که به ظاهر، عملکرد و سلامت دهان و دندان می پردازد. هنگامی که ارتودنسی به این روش انجام می شود، نه تنها دندان های صافی خواهید داشت، بلکه یک بایت متعادل، مفاصل فک سالم و یک راه هوایی باز برای سلامتی بهینه طولانی مدت خواهید داشت.

ارتودنسی سطح یک: ظاهر “دندان های صاف”

اولین و اساسی ترین سطح ارتودنسی زیبایی است. این منحصراً به جنبه آرایشی لبخند شما اشاره دارد. در برخی موارد، بیماران ممکن است فقط به این سطح از درمان نیاز داشته باشند. برای مثال، اگر مشکلات ناهماهنگی خفیفی دارید، ارتودنسی سطح یک اغلب می تواند مشکل را به طور موثر برطرف کند.

نمونه هایی از درمان سطح یک عبارتند از:

بریس های فلزی:

رایج ترین و سنتی ترین شکل ارتودنسی بریس های فلزی است. این روش دندان ها را با استفاده از ترکیبی از نوارهای فولادی ضد زنگ، براکت ها و سیم ها صاف می کند.

بریس های سرامیکی:

بریس های سرامیکی در مقایسه با همتایان فلزی خود کمی نامحسوس تر هستند، بریس های سرامیکی نیز با استفاده از باند، براکت و سیم دندان ها را صاف می کنند. با این حال، براکت ها شفاف هستند و سیم ها همرنگ دندان هستند تا ظاهر کمتری به چشم بیاید.

Invisalign®:

کسانی که ایده بریس های سنتی را دوست ندارند ممکن است از Invisalign بهره ببرند. این سیستم با استفاده از یک سری سینی های ترموپلاستیک شفاف، سفارشی، دندان های شما را به تدریج به موقعیت های مطلوب تری منتقل می کند.

Invisalign® Teen:

از نظر عملکردی مانند سیستم استاندارد Invisalign، Invisalign Teen دارای چندین امتیاز برای بیماران جوان ما است، از جمله شش سینی جایگزین و نقاط نشانگر برای نظارت بر سایش.

ارتودنسی سطح دو: ظاهر و بایت

اکثر بیماران برای رسیدن به لبخندی سالم به بیش از سطح یک ارتودنسی نیاز دارند. ارتودنسی سطح دو به زیبایی و اکلوژن (نحوه قرار گرفتن دندان های شما در هنگام گاز گرفتن) می پردازد.

اکثر بیمارانی که به ملاقات ما می آیند، دندان های صاف می خواهند. آنها می خواهند قبل از هر چیز به این مسئله رسیدگی شود زیرا هر روز متوجه این مشکل می شوند، خواه دندان های کج، روی هم افتاده، شلوغ یا چرخانده باشد. اگرچه ممکن است مشکلات عملکردی کمتر قابل توجه باشند، اما در طول زمان می توانند آسیب قابل توجهی ایجاد کنند.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

وقتی به عملکرد و همچنین زیبایی شناسی می پردازید، می توانید از:

  • یک لقمه متعادل
  • فرسایش کمتر دندان
  • کاهش خطر آتروفی استخوان، تحلیل لثه و مشکلات TMJ
  • پایداری بهینه
  • کاهش احتمال دندان قروچه یا دندان قروچه

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

 

ارتودنسی سطح سه: ظاهر، بایت و تراز فک

سطح سوم ارتودنسی شامل زیبایی، بایت و تراز فک است. این جامع ترین سطح مراقبت ممکن در زمینه ارتودنسی است. پزشکان ما با ارزیابی و درمان مفاصل فک، عضلات صورت و کلیه ساختارهای دهان و فک و صورت می توانند سطح بی نظیری از مراقبت را ارائه دهند.

علاوه بر دندان‌های صاف و زیبا، می‌توانید به نگرانی‌های جدی‌تر مربوط به شرایطی مانند آپنه خواب یا اختلال TMJ نیز رسیدگی کنید. با هماهنگی همه عناصر با یکدیگر، می توانید برای سال های آینده از لبخندی سالم و پر جنب و جوش لذت ببرید.

 

برای درخواست مشاوره رایگان درمان با ارتودنسی با ما تماس بگیرید یا به صورت آنلاین وقت ملاقات خود را درخواست کنید.

در مورد سه سطح ارتودنسی بیشتر بدانید:

ما معتقدیم که بریس ها باید چیزی فراتر از صاف کردن دندان ها باشند. به هر حال، انجام درمان ارتودنسی یک سرمایه گذاری است. با توجه به سلامت و عملکرد لبخند خود، از سرمایه خود برای آینده محافظت خواهید کرد.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹