دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

بهترین سن برای درمان ارتودنسی چه زمانی است؟ – بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

بهترین سن برای درمان ارتودنسی چه زمانی است؟ – بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

سن درمان ارتودنسی

مشکلاتی که ممکن است از درمان ارتودنسی سود ببرند را می توان در سنین پایین توسط متخصص بهداشت دهان و دندان تشخیص داد. اکثر درمان های ارتودنسی پس از بیرون آمدن تمام دندان های دائمی انجام می شود. برخی از درمان ها را می توان زودتر شروع کرد، که می تواند به جلوگیری از درمان عمده در آینده کمک کند. . بزرگسالان در هر سنی نیز در صورت داشتن مشکلات ارتودنسی می توانند تحت درمان قرار گیرند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند.

خطرات درمان ارتودنسی
برخی از خطرات درمان ارتودنسی عبارتند از:

مشکلات بهداشتی دندان –

این کار تمیز کردن دندان ها را دشوارتر می کند و احتمال بیماری لثه، پوسیدگی دندان، لکه ها و تغییر رنگ را افزایش می دهد. مهم است که دندان ها بعد از هر وعده غذایی، حداقل دو بار در روز به طور کامل تمیز شوند و در طول درمان ارتودنسی از میان وعده ها و غذاها و نوشیدنی های ناسالم برای جلوگیری از این مشکلات جلوگیری شود.

آسیب بافت نرم –

بریس ها ممکن است در لثه ها یا گونه ها فرو رفته و به آنها آسیب برسانند.
عود – دندان های اصلاح شده می توانند پس از برداشتن بریس ها دوباره حرکت کنند. نگهدارنده هایی که پس از برداشتن بریس ها پوشیده می شوند برای جلوگیری از این اتفاق است.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

چه کسی درمان ارتودنسی را انجام می دهد؟

درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی و برخی از دندانپزشکان انجام می شود. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که مطالعات تکمیلی را برای تخصص در تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات در تراز دندان ها و فک ها انجام داده است.

متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک سوابق دقیقی از دندان ها و فک شما می گیرد، هر مشکلی را تشخیص می دهد، درمان را برنامه ریزی می کند و مراقبت های لازم را انجام می دهد.

هزینه ها بسته به نوع مشکل و میزان درمان مورد نیاز متفاوت است. از متخصص بهداشت دهان و دندان خود برای مشاوره بخواهید.

مراقبت از دندان در طول درمان ارتودنسی

در مورد نحوه مراقبت از دندان ها در طول درمان با متخصص ارتودنسی یا متخصص بهداشت دهان و دندان خود صحبت کنید.

برای مثال، اگر بریس دارید، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و تمیز کردن مرتب بین دندان‌هایتان مهم‌تر است، زیرا براکت‌ها و سیم‌ها می‌توانند ذرات غذا و پلاک بیشتری را نگه دارند یا به دام بیاندازند. اگر استفاده از نخ یا نوار چسب بسیار مشکل است، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که به تمیز نگه داشتن دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند، مانند نخ‌های نخ برای بریس‌ها یا مسواک‌های بین دندانی.

مسواک های بین دندانی، مسواک های کوچکی هستند که برای قرار گرفتن در فضاهای کوچک از جمله اطراف براکت ها و شکاف بین دندان ها طراحی شده اند. آنها می توانند به ویژه در هنگام انجام درمان بریس مفید باشند.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹