دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

اگر ریتینر خود را نپوشید چه اتفاقی می افتد؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

اگر ریتینر خود را نپوشید چه اتفاقی می افتد؟

زیبایی دندان ارتودنسی

 

بالاخره کار با بریس ها تمام شد! آنها را برداشته و درمان ارتودنسی خود را مادام العمر تمام کرده اید، درست است؟ اشتباه. مرحله ماندگاری درمان ارتودنسی به اندازه مرحله درمان فعال مهم است. حفظ چیست؟ این زمانی است که تمرکز بر روی نگه داشتن دندان های شما در موقعیت های ایده آل است تا آنها تا آخر عمر به درستی در یک راستا باقی بمانند.

 

چگونه این کار را انجام می دهید؟

نگهدارنده ها این دستگاه‌های ارتودنسی معمولاً از پلاستیک یا ترکیبی از پلاستیک و فلز ساخته می‌شوند. آنها روی و اطراف دندان های شما قرار می گیرند و آنها را در موقعیت فعلی خود نگه می دارند.

اگر نگهدارنده خود را نپوشید چه اتفاقی می افتد؟ چند پیامد بالقوه متفاوت وجود دارد که هیچ کدام خوب نیستند. در اینجا احتمالات وجود دارد.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

ممکن است دندان های شما جابجا شوند:

اولین پیامد عدم استفاده از ریتینر پس از درمان ارتودنسی این است که دندان‌های شما ممکن است به موقعیت اولیه خود برگردند. ماه‌ها یا حتی سال‌ها را صرف درمان ارتودنسی کرده‌اید، فقط برای اینکه شاهد محو شدن نتایج باشید.

آن شکاف های بین دندان های شما که با درمان شما بسته شده اند، می توانند دوباره باز شوند. اوربایت، آندربایت یا کراس بایت شما ممکن است بازگردد. دندان‌های شما ممکن است دوباره بچرخند یا روی هم قرار گیرند. تمام پیشرفت شما در عرض چند روز، هفته یا ماه قابل برگشت است. زیبایی دندان ارتودنسی

نگهدارنده های شما دیگر مناسب نخواهند بود:

اگر ریتینرهای خود را نپوشید و دندان‌هایتان از تراز خارج شوند، احتمالاً ریتینرهایتان دیگر جا نمی‌شوند. هنگامی که نمی توانید آنها را با تناسب مناسب در دهان خود بازگردانید، دیگر برای اصلاح جابجایی دندان ها تنها با نگهدارنده دیر شده است.

هنگامی که فراموش می کنید نگهدارنده های خود را برای یک شب یا چند شب متوالی بپوشید، ممکن است متوجه شوید که در اولین باری که آن ها را قرار می دهید کمی سفت هستند. این مشکلی ندارد تا زمانی که بعد از چند ساعت دوباره احساس خوبی داشته باشند. . زمانی که دندان ها فقط کمی جابجا شده باشند، اغلب می توانند به جای خود برگردند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات دکتر مهدی رفیعی به صفحه خدمات مراجعه فرمایید.

هنگامی که دندان‌های شما به‌طور دائمی در جای خود قرار گرفتند، ممکن است متوجه شوید که می‌توانید چند روز بدون استفاده از نگهدارنده‌های خود بمانید و همچنان مناسب هستند. ایده خوبی است که آنها را حداقل 3 بار در هفته هنگام خواب بپوشید تا به درستی آنها را حفظ کنید.

ممکن است مجبور شوید درمان خود را تکرار کنید:

برای به دست آوردن همان نتایجی که بار اول داشتید، ممکن است لازم باشد بریس های خود را مجدداً قرار دهید. اکثر بیماران و به خصوص والدین از تکرار درمان ارتودنسی لذت نمی برند. نه تنها باید کل روند درمان را دوباره طی کنید (اگرچه ممکن است بار دوم کوتاهتر باشد)، والدین شما باید هزینه دور دیگری از درمان را نیز بپردازند. هیچ کس در این شرایط خوشحال نیست.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چند وقت یکبار و چه مدت باید ریتینرهایم را بپوشم؟

در چند هفته یا ماه اول ممکن است لازم باشد همیشه از نگهدارنده‌های خود استفاده کنید و فقط زمانی که غذا می‌خورید و دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید آن‌ها را بیرون بیاورید. زمانی که دندان‌هایتان زمان گذاشت تا در جای خود قرار بگیرند، می‌توانید آن‌ها را فقط در شب بپوشید. معمولاً توصیه می شود که هرگز پوشیدن نگهدارنده های خود را به طور کامل متوقف نکنید. زیبایی دندان ارتودنسی

شما می توانید با پوشیدن آنها در شب چند بار در هفته دندان های خود را در موقعیت مناسب نگه دارید.

اگر یادم نرود که نگهدارنده هایم را بپوشم چه می شود؟

یک گزینه وجود دارد که می تواند فرصت فراموشی پوشیدن نگهدارنده های خود را از بین ببرد. نگهدارنده های دائمی را می توان به پشت قوس دندان های بالا و پایین وصل کرد. آنها معمولاً از فلز ساخته می شوند و در جای خود سیمان می شوند. آنها هنگام لبخند زدن یا صحبت کردن قابل مشاهده نیستند و فقط توسط متخصص ارتودنسی قابل برداشتن هستند.

لبخند خود را با ارتودنسی بهبود بخشید:

درمان ارتودنسی لبخند شما را بهبود می بخشد و هم تراز شدن دندان ها را اصلاح می کند. اگر می‌خواهید نتایج شما ماندگار باشد، استفاده از نگهدارنده‌های خود طبق دستورالعمل ارتودنتیست ضروری است.

اگر با نگهدارنده های خود مشکلی دارید یا اگر یکی از آنها گم شد، فوراً با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹