دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

چگونه بریس ها اوربایت را برطرف می کنند

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسی کودکان در اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چگونه بریس ها اوربایت را برطرف می کنند

درمان اوربایت با بریس ها

اوربایت می تواند باعث شود که شما نسبت به لبخند خود آگاه شوید و این همان جایی است که ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی در اصفهان می تواند به شما کمک کند. خبر خوب این است که اوربایت ها قابل اصلاح هستند! در حالی که درمان به شدت مشکل و سن بیمار بستگی دارد، درمان ارتودنسی با بریس یا اینویزیلاین معمولاً بخشی از درمان است.

ما به این سوال پاسخ خواهیم داد: چگونه بریس ها اوربیت را برطرف می کنند؟ به این ترتیب، هنگام جستجوی گزینه‌های درمانی اوربایت می‌توانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

اوربایت چیست؟

در حالت ایده‌آل، زمانی که دهان بسته می‌شود، باید یک همپوشانی جزئی بین دندان‌های بالا با دندان‌های پایینی حدود 20 درصد وجود داشته باشد. هر چیزی بزرگتر از آن اوربایت محسوب می شود و به درمان ارتودنسی نیاز دارد.

اوربایت که معمولاً باک دندان نامیده می شود، مواردی است که دندان های بالایی روی دندان های پایینی بیرون زده اند. برخی از اوربایت‌ها ظریف‌تر از سایرین هستند، بنابراین بهترین راه برای اطلاع از داشتن آن، مراجعه به ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی در اصفهان برای یک معاینه رایگان بیمار جدید است.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چه چیزی باعث اوربایت می شود؟

دندان های کج و فک های نامرتب اغلب از زمینه ژنتیکی شما به ارث می رسد. کودکانی که والدینشان اوربایت دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند. اگر به دنبال درمان زودهنگام باشید، اوربایت ها قابل اصلاح هستند. انجمن ارتودنتیست های ایران توصیه می کند که در سن هفت سالگی به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

جدای از ژنتیک، برخی عادات نیز می توانند منجر به افزایش خطر اوربایت شوند. به عنوان مثال، مکیدن طولانی مدت انگشت شست و استفاده طولانی مدت از پستانک در کودکان می تواند منجر به بدشکلی دندان ها در آنها شود. برای بزرگسالان، جویدن بیش از حد ناخن، دندان قروچه و جویدن اجسام سخت (مانند خودکار) نیز ممکن است منجر به ناهماهنگی فک شود.

آیا بریس ها اوربایت را برطرف می کنند؟

بسیاری از متخصصان ارتودنسی بریس هایی را برای رفع ناهماهنگی فک توصیه می کنند، زیرا آنها به طور موثر اکثر مشکلات اوربایت را درمان می کنند.

بنابراین چگونه بریس ها اوربایت را برطرف می کنند؟ روند درمان با مرحله ارزیابی شروع می شود.

ابتدا، اشعه ایکس برای تعیین وضعیت دندان‌های شما گرفته می‌شود و به دکتر اوگارا و دکتر گیلبرت اجازه می‌دهد نوع اوربایت و رابطه بین فک و دندان را تعیین کنند. سپس، اتصال بریس‌ها در مرحله بعدی قرار می‌گیرد. . این فرآیند شامل بستن براکت‌های فلزی به دندان‌های بالا و پایین و سپس اتصال آنها با سیم‌هایی است که به طور دوره‌ای برای صاف کردن دندان‌ها تنظیم می‌شوند. هنگامی که صاف کردن کامل شد، رفع اوربایت انجام می شود.

 

برخی از گزینه های درمانی که اغلب همراه با بریس استفاده می شوند عبارتند از:

نوارهای لاستیکی: نوارهای لاستیکی برای اعمال فشار اضافی به براکت های دندان های بالا و پایین متصل می شوند. می توانید این نوارها را هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن از بین ببرید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه آنها را برای بهترین نتیجه وصل کنید.
گسترش دهنده کام: اگر فک بالا خیلی کوچک یا شلوغ باشد از گشاد کننده کام استفاده می شود. منبسط کننده به آرامی کام را در هفته ها یا ماه های بعد باز می کند.
کشیدن دندان: زمانی که ازدحام بیش از حد مشکل مهمی است، ارتودنتیست ممکن است کشیدن دندان را برای ایجاد فضای بیشتری در دهان توصیه کند.
جراحی فک: ممکن است برای قرارگیری صحیح فک به جراحی نیاز باشد. با این حال، جراحی فک برای موارد شدید اوربایت اختصاص دارد.

به منظور آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

آیا بریس ها قابل جابجایی هستند؟

اساساً بریس‌ها را می‌توان توسط متخصص ارتودنسی برداشت، اما تا زمانی که درمان کامل نشده است، نباید آنها را بردارید. انجام این کار فقط سلامت دندان ها و دهان شما را به خطر می اندازد. درعوض، بهترین کار این است که منتظر توصیه متخصص ارتودنسی برای برداشتن بریس ها باشید تا مطمئن شوید بهترین نتایج را دریافت می کنید.

با استفاده از ارتودنسی دکتر مهدی رفیغی از بریس برای کامل کردن لبخند خود استفاده کنید

برای قرار دادن و مراقبت از بریس های شما، همکاری با یک متخصص ارتودنسی با تجربه بسیار مهم است. تیم مجرب ما سخت تلاش می کند تا بهترین نتایج را با تکنولوژی پیشرفته تضمین کند. تعهد دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان به نتایج عالی و اشتیاق برای ایجاد لبخندهای سالم و زیبا به این معنی است که شما با دریافت بهترین مراقبت ممکن و لبخند رویاهای خود مطب ما را ترک خواهید کرد.

همین امروز با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان اولیه خود را برنامه ریزی کنید!

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹