دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

چه کسی درمان ارتودنسی را پیشنهاد می کند؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چه کسی درمان ارتودنسی را پیشنهاد می کند؟

درمان ارتودنسی

ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است که بر روی هم تراز کردن بایت و صاف کردن دندان های شما متمرکز است. اگر دندان‌های کج، روی هم، پیچ خورده یا شکاف دارید، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص ارتودنسی داشته باشید. درمان های رایج ارتودنسی شامل بریس های سنتی، ترازهای شفاف و نگهدارنده های متحرک است.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که بر تشخیص و درمان «بایت بد» (مال اکلوژن) تمرکز دارد. درمان های متداول ارتودنسی شامل بریس ها، تراز کننده های شفاف و نگهدارنده است.

نحوه قرار گرفتن دندان های شما روی هم تاثیر بسزایی بر سلامت دهان و دندان شما دارد. با بهبود نحوه برخورد دندان‌های بالا و پایین، می‌توانید خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامت دهان، از جمله پوسیدگی، بیماری لثه و سایش بیش از حد (فرسایش) را کاهش دهید.

در بیشتر موارد، ارتودنتیست ها این نوع درمان را انجام می دهند. متخصص ارتودنسی پزشکی است که پس از فارغ التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی، دو تا سه سال آموزش اضافی دریافت می کند. آنها بر بهبود نیش شما تمرکز می کنند. آنها درمان های عمومی دندانپزشکی مانند پر کردن، روکش یا بریج را انجام نمی دهند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چه زمانی باید فرزندم را نزد متخصص ارتودنسی ببرم؟

طبق گفته انجمن متخصصین ارتودنسی آمریکا، کودکان باید اولین ویزیت ارتودنسی خود را حداکثر تا سن 7 سالگی انجام دهند. در حالی که بسیاری از کودکان در این سن نیازی به درمان نخواهند داشت، اما زمان خوبی است تا دریابید که آیا مشکلاتی وجود دارد که باید مراقب باشید. برای. اغلب، کودکانی که به درمان زودهنگام ارتودنسی نیاز دارند، می توانند نیاز خود را به روش های دندانپزشکی گسترده در آینده کاهش دهند.

چه کسانی از ارتودنسی سود می برند؟

تقریباً همه می توانند از ارتودنسی سود ببرند. اما برخی از افراد بیش از دیگران به درمان نیاز دارند. بسیاری از افراد به دلیل بهبود ظاهر لبخند خود به دنبال درمان ارتودنسی هستند. اما علاوه بر مزایای زیبایی، ارتودنسی عملکرد جویدن را بهبود می بخشد و سلامت دهان و دندان را بهتر می کند.

مشکلات رایج ارتودنسی
انواع مشکلات ارتودنسی عبارتند از:

اورجت، زمانی که دندان های بالایی شما روی دندان های پایینی شما بیرون می آیند.
آندربایت، زمانی که دندان های پایین شما بیشتر از دندان های بالایی بیرون می آیند.
دندان های روی هم قرار گرفته اند.
دندان های شلوغ
دندان های کج.
دندان های چرخیده.
دندان های نهفته (که به طور جزئی یا کامل در استخوان فک شما گیر کرده اند).

چه کسانی نباید درمان ارتودنسی انجام دهند؟

برای واجد شرایط بودن برای درمان ارتودنسی، نباید مشکلات دندانی جدی مانند پوسیدگی گسترده یا بیماری لثه داشته باشید. قرار دادن بریس بر روی دندان های بیمار می تواند تأثیر منفی جدی بر سلامت دهان و دندان شما داشته باشد.

اگر پوسیدگی یا بیماری لثه دارید، برای درمان به دندانپزشک مراجعه کنید. هنگامی که آن شرایط را مدیریت کردید، از دندانپزشک خود بپرسید که آیا درمان ارتودنسی برای شما مناسب است یا خیر.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

 

نمونه هایی از درمان ارتودنسی چیست؟

چندین روش درمانی وجود دارد که تحت تخصص ارتودنسی قرار می گیرند. برخی از رایج ترین عبارتند از:

بریس ها

بریس ها با استفاده از ترکیبی از براکت ها، باندها و سیم ها به تدریج دندان های شما را به موقعیت دلخواه خود در طول زمان تغییر می دهند. انواع مختلفی از بریس ها بسته به نیاز شما وجود دارد، از جمله بریس های فلزی سنتی و بریس های شفاف (سرامیکی).

ترازها را پاک کنید

الاینرهای ارتودنسی شفاف جایگزین محبوبی برای بریس ها هستند. برندهای معروف عبارتند از Invisalign® و ClearCorrect®. این سیستم‌ها به جای استفاده از براکت‌ها و سیم‌ها برای صاف کردن دندان‌هایتان، از یک سری سینی ترازهای شفاف و سفارشی استفاده می‌کنند. هر ست سینی را به مدت یک تا دو هفته می پوشید قبل از اینکه آنها را برای مجموعه بعدی در سری تعویض کنید. با گذشت زمان، ترازهای شفاف دندان های شما را به موقعیت مناسب خود تغییر می دهند.

نگهدارنده ها

اگر از بریس یا ترازهای شفاف استفاده می کنید، پس از پایان درمان ارتودنسی به نگهدارنده نیاز خواهید داشت. نگهدارنده یک وسیله خوراکی سفارشی است که از بیرون رفتن دندان ها از موقعیت مناسب خود جلوگیری می کند. متخصص ارتودنسی شما می تواند به شما بگوید که چند بار برای حفظ نتایج درمان نیاز به استفاده از ریتینر دارید.

گسترش دهنده های کام

ارتودنتیست ها برخی از درمان ها را در دوران کودکی توصیه می کنند. این به این دلیل است که استخوان های صورت کودک هنوز در حال رشد هستند و حرکت و دستکاری آنها بسیار آسان تر است. منبسط کننده کام (کام) به گشاد شدن فک فوقانی کودک کمک می کند. بیشتر کودکان نیازی به بازکننده کام ندارند. اما در شرایط مناسب، این دستگاه ها می توانند بدون نیاز به کشیدن دندان یا سایر روش ها فضای اضافی ایجاد کنند.

همین امروز با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان اولیه خود را برنامه ریزی کنید!

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹