دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

نکات تمیز کردن بریس ها در بهترین مرکز متخصص ارتودنسی اصفهان

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین مرکز ارتودنسی در اصفهان

نکات تمیز کردن بریس ها در بهترین مرکز متخصص ارتودنسی اصفهان

بهترین مرکز متخصص ارتودنسی اصفهان

نکات زیر را برای تمیز کردن بریس ها دنبال کنید:

بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید. این باعث کاهش لکه ها و تجمع باکتری ها می شود. از یک برس معمولی با موهای نرم استفاده کنید و از بالا به پایین و سپس از پایین به بالا برس بزنید. در تمام جهات مختلف مسواک بزنید تا غذا از جای خود خارج شود.
از نخ رزوه دار یا نخ نخ استفاده کنید. هر دو نیاز دارند که نخ دندان را در هر فضای بین دندان های خود بگذرانید. برای انجام این کار باید زیر سیم بروید و کمی بیشتر از نخ دندان کشیدن معمولی طول می کشد. این یکی از مهمترین توصیه های بهداشت دهان و دندان است که باید رعایت کنید!

از ابزارهای مفید استفاده کنید. پروکسا براش یک برس بریس کوچک است که می تواند به چسبیدن غذاها کمک کند. به نظر می رسد یک برس درخت کریسمس کوچک است. واترپیک نیز مفید است. این ابزاری است که به دفع ذرات غذا با جریان آب کمک می کند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند و در مطب دندانپزشکی اینجانب با تخصص دندانپزشکی ارتودنسی به افراد برای انتخاب بهترین روش ‌های درمان جهت دست یابی به دندان هایی ایده‌آل و دندان های زیبا کمک می‌شود.

پوسیدگی دندان با بریس

بسیاری از کودکان و نوجوانان از نخ دندان کشیدن یا مسواک زدن این جا و آنجا خودداری می کنند. هر بار که یک عادت بهداشت دهان و دندان را کنار می گذارید، خطر پوسیدگی دندان – یا حفره – با بریس را افزایش می دهد. زمان شما با بریس زمانی است که باید مراقب سلامت دهان و دندان خود باشید. اکثر مردم لبخند زیبای خود را پس از برداشتن بریس تصویر می کنند، اما به پوسیدگی و فرسایش دندان فکر نمی کنند. با استفاده از بریس‌ها می‌توانید با پوسیدگی دندان و قسمت‌هایی از دندان‌هایتان که به دلیل عادات بهداشت دهان و دندان‌تان فرسوده شده‌اند، مواجه شوید.

هیچ کس نمی خواهد 18 تا 24 ماه برای کامل کردن دندان های خود صرف کند تا از لبخند خود ناامید شود. به همین دلیل است که بهداشت دهان بسیار مهم است. پوسیدگی دندان به سرعت اتفاق می افتد و می تواند در جایی اتفاق بیفتد که براکت ها به دندان های شما و در بین دندان های شما چسبانده می شوند زیرا نخ دندان کشیدن سخت تر است. به طور معمول، شما به سادگی به دندانپزشک مراجعه می کنید و حفره خود را برداشته و پر می کنید. با این حال، درمان حفره با بریس کمی متفاوت است.

متخصص ارتودنسی اصفهان بهترین می باشد.

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین مرکز ارتودنسی در اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین مرکز ارتودنسی در اصفهان

درمان حفره با بریس

اگر بریس دارید، درمان حفره کمی سخت‌تر است، اما غیرممکن نیست. به طور کلی، پوسیدگی بین ترک های دندان و اطراف براکت ها و سیم ها اتفاق می افتد. اگر پوسیدگی دندانی دارید که در یک نقطه مشکل است، ما می توانیم سیم شما را برداریم تا دندانپزشک بتواند درمان مناسب حفره را برای شما ارائه دهد.

برای اینکه بتوانید حفره خود را پر کنید و سیم خود را تعویض کنید، باید قرار ملاقات های خود را نزدیک به هم تنظیم کنید (دندانپزشک و ارتودنتیست).

در موارد شدید پوسیدگی دندان، ممکن است مجبور شویم براکتی را از روی دندان برداریم، اگر با کار دندانی که باید انجام شود تداخل ایجاد می کند. ما فقط در موارد خاصی این کار را انجام می دهیم و قسمت از دست رفته را در اسرع وقت تعویض می کنیم تا دندان های شما تکان نخورد. درمان حفره – با بیرون آوردن پوسیدگی دندان و پر کردن آن – در مورد بریس ها مانند بدون آن است، فقط اگر بریس دارید باید اطراف دستگاه های ارتودنسی کار کنید.

همیشه در صورت داشتن حساسیت دندان، درد شدید (و حتی خفیف) هنگام جویدن و اینکه آیا به غذاهای سرد یا گرم حساسیت دارید، به ما اطلاع دهید. این نشان می دهد که ممکن است حفره شدیدتری وجود داشته باشد.

جلوگیری از درمان حفره

هدف هر بیمار – پیر و جوان – جلوگیری از پوسیدگی دندان است. اگر این کار را انجام دهید، هرگز نگران درمان حفره با بریس نخواهید بود. اگر پوسیدگی شما کوچک است و در یک نقطه مشکل قرار دارد، ممکن است مجبور باشید برای دریافت درمان حفره خود صبر کنید تا براکت‌های شما خاموش شوند.

این ممکن است باعث بزرگتر شدن حفره شما شود، چیزی که شما نمی خواهید. همیشه قبل از درمان ارتودنسی به دندانپزشک مراجعه کنید تا دهان شما را از نظر پوسیدگی دندان بررسی کند. این می تواند از بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری کند.

اگر مستعد پوسیدگی هستید یا مینای دندان ضعیفی دارید، به جای استفاده از براکت و سیم، درمان اینویزیلاین را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا از مشکلات حفره ها و نیاز به درمان حفره جلوگیری کنید.

اگر دندان درد دارید یا می خواهید در مورد درمان حفره با بریس بیشتر بدانید، امروز با ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی تماس بگیرید!

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹