دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

آیا متخصص ارتودنسی می تواند دندان ها را بکشد؟

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

آیا متخصص ارتودنسی می تواند دندان ها را بکشد؟

بهترین متخصص ارتودنسی

همه ارتودنتیست ها دندانپزشک هستند، به این معنی که آنها مانند هر دندانپزشک دیگری آموزش دارند. اما متخصص ارتودنسی نقش ویژه ای در تشخیص و اصلاح ناهماهنگی دندان ها بر عهده می گیرد. آنها سالهای بیشتری را در مدرسه و آموزش گذرانده اند تا بتوانند کار خاص صاف کردن دندان را انجام دهند.

دندانپزشک بودن به این معنی است که بله، متخصص ارتودنسی می تواند کشیدن دندان را انجام دهد. اما این بدان معنا نیست که یک متخصص ارتودنسی همیشه خود دندان‌ها را می‌کشد و گاهی اوقات برای انجام کارهای گسترده‌تر به متخصص دیگری نیاز است.

چه زمانی یک متخصص ارتودنسی نیاز به کشیدن دندان دارد؟

ارتودنتیست در حال انجام کشیدن دندان – دکتر مهدی رفیعی در اولین قرار ملاقات شما با متخصص ارتودنسی، آنها وضعیت را ارزیابی کرده و درمان توصیه شده ای را که برای اصلاح مال اکلوژن به آن نیاز دارید، توضیح خواهند داد. این می تواند شامل برداشتن دندان ها باشد و افرادی که دندان هایشان به شدت شلوغ است ممکن است نیاز به کشیدن یک یا چند دندان داشته باشند تا دندان های دیگر بتوانند در جای خود حرکت کنند.

اگر دندان ها شلوغ هستند یا اگر یکی یا دو دندان به شدت از موقعیت خود خارج شده باشند، ارتودنتیست ها ممکن است کشیدن را به عنوان بخشی از تشخیص خود توصیه کنند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

ارتودنتیست ها گاهی اوقات اقدامات دندانپزشکی را انجام می دهند که شامل برداشتن دندان می شود، به ویژه برای شلوغی دندان. اما بسیاری از متخصصان ارتودنسی بر روی کارهای مربوط به تراز کردن دندان ها تمرکز می کنند و مشاغل دیگر را برای سایر متخصصان ذخیره می کنند. آنها به بیماران خود توصیه می کنند که دندان خود را توسط دندانپزشک معمولی خود بکشند.

بیشتر کشیدن دندان ها روش های ساده ای هستند. برای دندان هایی که به طور کامل رشد کرده اند، دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی از ابزاری به نام “آسانسور” استفاده می کند تا دندان را از حفره آن جدا کند. سپس دندان را با فورسپس خارج می کنند. برای مشکلات پیچیده تر، مانند دندان عقل نهفته یا شکستگی دندان در خط لثه، کشیدن جراحی ممکن است لازم باشد. این امر مستلزم کار متخصص دیگری است که معمولاً یک جراح دهان است.

 

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

ارجاع به سایر متخصصان دندانپزشکی ( بهترین متخصص ارتودنسی )

متخصص ارتودنسیدکتر مهدی رفیعی برخی از مال اکلوژن ها قبل از اینکه ارتودنتیست بتواند بریس ها را نصب کند به مهارت های سایر متخصصان دندانپزشکی نیاز دارند. دندان‌های عقل معمولاً زمانی که بالای خط لثه بیرون نیامده‌اند به کشیدن جراحی نیاز دارند و ممکن است قبل از اینکه دندان‌پزشک بتواند آنها را خارج کند، استخوان و بافت بریده شود.

دندان های شکسته یا دندان هایی با ریشه های منحنی بلند نیز ممکن است نیاز به درمان داشته باشند که توسط جراح دهان انجام می شود.

برخی از بیماران ممکن است به جراحی ارتوگناتیک، که بیشتر به عنوان جراحی فک شناخته می شود، نیاز داشته باشند، اگر فک بالا و پایین آنها تفاوت های عمده ای در موقعیت داشته باشند. این نوع مال اکلوژن اغلب منجر به اور جت یا آندربایت می شود که تنها با بریس حل نمی شود. اگر متخصص ارتودنسی فکر کند که بیمار نیاز به جراحی فک دارد، بیمار را به جراح فک و صورت ارجاع می دهد.

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین مرکز ارتودنسی در اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین مرکز ارتودنسی در اصفهان

اینکه دندان کشیده شود یا نه بستگی به نیاز بیمار دارد. اگر برخی از دندان‌ها برخی دیگر را از بین می‌برند، ممکن است قبل از نصب بریس توسط متخصص ارتودنسی، برداشتن یک یا چند دندان ضروری باشد.

برخی از متخصصان ارتودنسی از انجام کشیدن کشیدن خود اجتناب می‌کنند و توصیه می‌کنند برای برداشتن به دندانپزشک خود مراجعه کنید. در حالی که آنها می توانند دندان ها را بکشند، ممکن است در تمرین آنها تمرکز نداشته باشد!

برای درخواست مشاوره رایگان درمان با ارتودنسی با ما تماس بگیرید یا به صورت آنلاین وقت ملاقات خود را درخواست کنید.

 

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹