دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

هنگام برداشتن بریس های خود چه چیزی را باید انتظار داشت؟ – بهترین ارتودنتیست اصفهان

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین مرکز ارتودنسی در اصفهان

هنگام برداشتن بریس های خود چه چیزی را باید انتظار داشت؟ – بهترین ارتودنتیست اصفهان

بهترین ارتودنتیست اصفهان

بریس‌های فلزی یکی از انواع دستگاه‌های ارتودنسی هستند که معمولاً برای صاف کردن و اصلاح موقعیت دندان‌های نامرتب استفاده می‌شوند. آنها همچنین می توانند فاصله بین دندان های شما را ببندند. افراد در هر سنی، از جمله بزرگسالان، می توانند بریس استفاده کنند. جایگزینی برای بریس های فلزی، بریس های پلاستیکی نامرئی هستند. روند استفاده از آن ها با استفاده از بریس های فلزی بسیار متفاوت است.

پس از بستن بریس‌ها، چند ماه تا چند سال طول می‌کشد تا بریس‌های شما به آرامی به دندان‌های شما فشار وارد کنند تا در موقعیت صحیح قرار گیرند. زمانی که زمان مناسب باشد، متخصص ارتودنسی از شما می‌خواهد که برای برداشتن بریس‌هایتان قرار ملاقاتی تعیین کنید.

شاید از خود بپرسید آزاد کردن دندان چه حسی خواهد داشت! در اینجا چیزی است که می توانید انتظار داشته باشید.

آیا برداشتن بریس درد دارد؟

اکثر مردم هنگام برداشتن بریس های خود دردی را احساس نمی کنند. با این حال، بیشتر کارهای دندانپزشکی کمی ناراحت کننده هستند و هنگام برداشتن براکت ها می توانید انتظار کمی درد داشته باشید. این به دلیل کاهش فشار از دندان شما است. دندان‌ها حساس خواهند بود، زیرا هیچ چیز آنها را کنار هم نگه نمی‌دارد.

شما می توانید با مصرف داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن به کنترل هر درد کمک کنید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین مرکز ارتودنسی در اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین مرکز ارتودنسی در اصفهان

آیا باید خودتان بریس ها را بردارید؟ ( بهترین ارتودنتیست اصفهان )

بریس ها فقط باید توسط یک متخصص ارتودنسی واجد شرایط برداشته شوند. آنها ابزار مناسبی برای جدا کردن ایمن براکت ها و سیم ها از روی دندان های شما دارند. اگر بخواهید بریس های خود را در خانه بردارید، ممکن است به خود آسیب برسانید، زیرا بسیاری از قطعات کاملا تیز هستند.

چندین مورد وجود داشته است که افراد به طور تصادفی تکه‌هایی از بریس‌های خود را مصرف کرده‌اند. منبع قابل اعتماد. سیم‌های ارتودنسی ممکن است شکسته شوند و براکت‌ها از روی دندان‌ها بلغزند و بلعیده یا استنشاق شوند. این می تواند منجر به یک اورژانس پزشکی شود. در حالی که در موارد بسیار کمی این اتفاق در مطب متخصص ارتودنسی رخ داده است، زمانی که به یک حرفه ای اجازه انجام کار را می دهید، در دستان بسیار مطمئن تری هستید.

 متخصص ارتودنسی اصفهان در واقع در مطب ضمن ارائه به روز ترین روش های ارتودنسی هدف ما کمک به شما در به دست آوردن لبخند زیبا و دندان های مرتبی است که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

آماده سازی برای برداشتن بریس ها

بهترین راه برای آماده شدن برای برداشتن بریس‌ها وجود ندارد. با این حال، اگر به انجام کارهای دندانپزشکی حساس هستید، ممکن است بخواهید قبل از قرار ملاقاتتان از مسکن‌های بدون نسخه استفاده کنید. همچنین باید قبل از مراجعه دندان های خود را مسواک بزنید و بریس های خود را تمیز کنید. این کار روند برداشتن را هم برای شما و هم برای متخصص ارتودنسی آسان تر می کند.

فرآیند برداشتن بریس ها

برای برداشتن براکت‌های شما، متخصص ارتودنسی از یک دستگاه فلزی مخصوص برای شل کردن هر یک از براکت‌های روی دندان‌های شما استفاده می‌کند. این معمولاً براکت‌ها (براکت‌ها و سیم‌ها) را به صورت یک تکه جدا می‌کند. اگر یک نوار مولر دارید، که یک نوار فلزی است که بریس‌های شما را به دندان‌های آسیابتان متصل می‌کند، ارتودنتیست شما این را نیز از دست می‌دهد.

پس از برداشتن بریس‌ها، دندان‌های شما به تمیز کردن کامل نیاز دارند. این به این دلیل است که بریس ها معمولا پلاک و غذا را در دندان های شما به دام می اندازند. ارتودنتیست شما همچنین دندان‌های شما را با یک آسیاب سخت صیقل می‌دهد و باقی‌مانده چسب مورد استفاده برای چسباندن براکت‌ها به دندان‌ها را از بین می‌برد.

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

پس از تمیز کردن، ارتودنتیست شما ممکن است مجموعه ای از اشعه ایکس و شاید یک قالب گاز گرفتن یا عکس های دیجیتالی بگیرد. این برای بررسی این است که بریس ها کار خود را انجام داده اند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

این اندازه‌گیری‌ها و یک مدل دیجیتالی از دهان شما نیز ممکن است برای کمک به ایجاد یک نگهدارنده استفاده شود. نگهدارنده یک دستگاه ارتودنسی است که ممکن است مجبور شوید برای حفظ کار انجام شده توسط بریس‌های خود استفاده کنید. نگهدارنده به جلوگیری از جابجایی دندان های شما کمک می کند. متخصص ارتودنسی به شما در مورد زمان و هر چند وقت یکبار استفاده از ریتینر را راهنمایی می کند.

در نهایت، ارتودنتیست شما ممکن است دندان عقل شما را (در صورت داشتن آنها) معاینه کند. اگر دندان عقل شما به‌تازگی وارد می‌شود، پس از برداشتن بریس‌ها، متخصص ارتودنسی ممکن است به شما پیشنهاد کند که آنها را خارج کنید. این برای جلوگیری از جابجایی دندان های شما در آینده است.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان و دندان پزشک و ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه هستند.

چه مدت طول می کشد تا بریس ها برداشته شوند؟

کل فرآیند برداشتن بریس ها، تمیز کردن دندان ها و قرار دادن یک نگهدارنده معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. بسته به شرایط فردی شما ممکن است زمان کمتر یا بیشتر طول بکشد.

اگر سؤالی در مورد اقدامات در درمان ارتودنسی خود دارید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹