دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

چرا بزرگسالان به بریس یا سایر درمان های ارتودنسی نیاز دارند؟

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

چرا بزرگسالان به بریس یا سایر درمان های ارتودنسی نیاز دارند؟

بزرگسالان با بریس

معمولاً سه نوع مختلف از بزرگسالان وجود دارند که به دنبال صاف کردن دندان هستند.

اولین آنها کسانی هستند که به دلایل متعدد قبلا هرگز تحت درمان قرار نگرفته اند.

دوم، ما بزرگسالانی داریم که قبلاً در مقطعی از زندگی خود بریس داشته اند. در حال حاضر، آنها مجبورند درمان را تکرار کنند، معمولاً به دلیل مسائل مربوط به استفاده نادرست از نگهدارنده های خود پس از درمان.

در نهایت، بیماران بزرگسالی هستند که در جوانی نیازی به ارتودنسی نداشتند، اما اکنون به دلیل رشد دندان عقل و جابجایی بقیه دندان‌هایشان به آن نیاز دارند.

اینکه چرا بزرگسالان به بریس ها، الاینرها یا سایر دستگاه های ارتودنسی نیاز دارند، می تواند به هر یک از این دلایل مربوط باشد، و درمان می تواند انواع مشکلات را، از ساده ترین تا پیچیده ترین، برطرف کند: شلوغی، انسداد باز، بیرون زدگی، اوربایت، قدامی یا خلفی. کراس بایت، دندان های شکاف و غیره
مشکلات معمول ارتودنسی در بزرگسالان.

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

هنگامی که بزرگسالان به دنبال صاف کردن دندان ها هستند، اولین قدم تشخیص مشکلات ارتودنسی آنها است.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

بسیاری از مشکلات دندانی وجود دارد که می توان آنها را با ارتودنسی بزرگسالان درمان کرد که رایج ترین آنها عبارتند از:

اصلاح آندربایت این زمانی است که دندان های قوس بالایی پشت دندان های قوس پایینی قرار می گیرند.
گسترش کام. این نوع ارتودنسی در بزرگسالانی انجام می شود که کام آنها خیلی باریک است.
اصلاح مال اکلوژن کلاس 3. اینها زمانی اتفاق می‌افتند که دندان‌های آسیاب پایینی خیلی جلوتر قرار می‌گیرند، بنابراین با دندان‌های آسیاب فوقانی مربوطه همخوانی ندارند.
درمان شلوغی ما شاهد شلوغی در بیمارانی هستیم که حفره دهانی دارند که به اندازه کافی بزرگ نیست که همه دندان‌هایشان را بپوشاند و آنها را مجبور می‌کند در یکدیگر جمع شوند.
درمان اپن بایت اپن بایت زمانی است که بیمار گاز می گیرد یا لبخند می زند و بین قوس بالا و پایین فاصله وجود دارد. آن دندان های جلویی بالا و پایین با هم تماس ندارند.

درمان بیرون زدگی دندان این زمانی است که دندان های قوس بالایی بیشتر بیرون می آیند یا از دندان های قوس پایینی بیشتر می شوند.
درمان اوربایت. اوربایت زمانی است که هنگام گاز گرفتن بیمار، دندان های بالایی دندان های پایینی را می پوشانند.
درمان دندان های خالی دندان‌های شکاف‌دار همان‌طور که صدا می‌کنند، دندان‌هایی هستند که از هم جدا شده‌اند و بین آنها شکاف یا فاصله وجود دارد.
بریس ها و انواع دیگر گزینه های صاف کردن دندان برای بزرگسالان.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند.

 

هنگامی که صحبت از صاف کردن دندان برای بزرگسالان می شود، گزینه های درمان ارتودنسی زیادی به غیر از بریس ها وجود دارد – و حتی با بریس ها، انواع مختلفی وجود دارد. فناوری و پزشکی در سال‌های اخیر به قدری پیشرفت کرده‌اند که اکنون بزرگسالان گزینه‌های ارتودنسی بیشتری از همیشه دارند.

بیا یک نگاهی بیندازیم:

بریس های فلزی برای بزرگسالان: یکی از محبوب ترین گزینه ها برای صاف کردن دندان در بین بزرگسالان. آنها از بریس های فلزی ساخته شده اند که به دندان چسبانده شده و توسط سیمی که از فلز نیز ساخته شده است به هم وصل شده اند.
بریس های شفاف برای بزرگسالان: این بریس ها از سرامیک یا یاقوت کبود ساخته شده اند. بریس های شفاف مانند بریس های فلزی عمل می کنند، اما می توانند گزینه ارتودنسی بهتری برای بزرگسالان باشند زیرا رنگ آنها شبیه مینای دندان است و آنها را مجزاتر می کند.

بریس‌های لینگوال برای بزرگسالان: بریس‌های لینگوال در پشت دندان‌ها به سمت داخل دهان قرار می‌گیرند و وقتی لبخند می‌زنید کاملاً نامرئی می‌شوند. به همین دلیل، بریس های لینگوال کمترین نوع بریس های ارتودنسی فلزی برای بزرگسالان هستند. آنها دقیقاً مانند بریس های سنتی عمل می کنند، فقط در داخل دهان شما.

متخصص ارتودنسی در اصفهان
متخصص ارتودنسی در اصفهان

ترازهای نامرئی برای بزرگسالان: ترازهای دندانی هم شفاف و هم قابل جابجایی هستند. آنها آتل هایی هستند که با اعمال فشار بر روی دندان ها عمل می کنند تا آنها را به موقعیت صحیح خود حرکت دهند. آنها از یک ماده پزشکی با کیفیت بالا به نام پلی اورتان ساخته شده اند و با آخرین فناوری ساخته شده اند. الاینر راحت ترین و کاربردی ترین گزینه ارتودنسی برای بزرگسالان است. شما می توانید با استفاده از نخ دندان به طور معمول دندان های خود را مسواک بزنید و بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید، و آنها را جایگزین مناسبی برای بریس های بزرگسالان می کند.

بریس بزرگسالان و ارتودنسی نامرئی: قبل و بعد

نتایج ارتودنسی برای بزرگسالان می تواند به خوبی برای نوجوانان و کودکان باشد. اما مهمترین بخش این است که فراموش نکنید که از نگهدارنده های خود استفاده کنید تا بتوانید لبخند کامل خود را تا آخر عمر حفظ کنید.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. لبخند من. ارتودنتیست من

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹