دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

معنی، فرآیند و انواع ونیرهای دندانی چیست؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسی کودکان در اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

معنی، فرآیند و انواع ونیرهای دندانی چیست؟

انواع ونیرهای دندانی

روش های زیبایی بسیاری برای بهبود زیبایی دندان ما وجود دارد و روکش های زیبایی دندان از جمله محبوب ترین آنها هستند. طبق تعریف روکش‌ها، روکش‌های دندانی پوسته‌های نازکی هستند که از پرسلن ساخته شده‌اند که برای بهبود زیبایی آن به قسمت جلوی دندان درگیر می‌شوند.

در این راهنمای دقیق، شما همه چیز را در مورد تعریف روکش، معنای آن، انواع روکش و روش های درمان روکش از جمله فرآیندهای آن خواهید دانست.

روکش دندان چیست؟

روکش دندان یک پوسته نازک ساخته شده از چینی است که با قسمت جلوی دندان ها چسبانده می شود تا هرگونه نقصی مانند ترک، تراشه، لکه یا خطوط ترک را بپوشاند یا پنهان کند. اگر فقط یک یا دو دندان شما تغییر رنگ، لکه یا ترک خورده است، باید برای درمان روکش مراجعه کنید. برای اطلاع از مناسب ترین نوع روکش و روش روکش برای شما با دندانپزشک خود مشورت کنید.

انواع مختلف روکش ها چیست؟

نگهدارنده انواع روکش دندان

3 نوع اصلی روکش دندان وجود دارد – متخصص ارتودنسی اصفهان این را توضیح می دهد:  پرسلن، سرامیک و کامپوزیت. این نوع روکش ها عمدتاً با توجه به مواد خاص آنها طبقه بندی می شوند. ونیرهای پرسلن از پرسلن، روکش‌های سرامیکی از سرامیک و روکش‌های کامپوزیت دندان از چندین ماده کامپوزیت ساخته می‌شوند.

با توجه به هر روکش دندانی خاص و معنای آن، برخی مزایا و معایب خاص و برخی فرآیندهای روکش اضافی نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب یکی از آنها در نظر گرفته شود:

روکش های چینی

روکش‌های چینی نازک‌تر هستند و ممکن است تا 15 سال دست نخورده باقی بمانند، اما به دلیل برخی فرآیندهای روکش اضافی مانند پرداخت، گران هستند.

روکش های سرامیکی

روکش‌های سرامیکی نیز بادوام هستند و می‌توان آن‌ها را متناسب با دندان‌های طبیعی شما رنگ کرد، اما ممکن است برای پردازش آن‌ها زمان بیشتری صرف شود.

ونیرهای کامپوزیت

ونیرهای کامپوزیت بسیار مقرون به صرفه هستند و فقط به یک بار مراجعه به دندانپزشکی نیاز دارند، اما دوام ندارند و ممکن است حداکثر تا 5 سال دوام بیاورند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان


 

کدام روکش طبیعی به نظر می رسد؟

متخصص ارتودنسی اصفهان می گوید: روکش‌های چینی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند، زیرا با پرسلن ساخته شده‌اند که تقریباً همان سایه سفید دندان‌های طبیعی را دارد. آنها پس از برداشتن بخش کوچکتری از مینای دندان اعمال می شوند تا با ساختار کلی لبخند مطابقت داشته باشند.

چه اتفاقی برای دندان های زیر ونیر می افتد؟

هیچ اتفاق بدی برای دندان های زیر روکش نمی افتد. برخی از افراد ممکن است در مورد روند کندن مقدار کمی از مینای دندان قبل از درمان روکش کنجکاو یا مشکوک شوند، اما در حقیقت، روکش‌ها ممکن است همان لایه محافظت شده برای عاج شما باشند که مینای دندان شما.

اگر می‌توانید از انواع روکش‌های دندانی مراقبت کنید، دیگر لازم نیست نگران دندان‌های خود در زیر روکش باشید – آنها بی‌خطر هستند. با ما تماس بگیرید تا در مورد ونیرهای دندانی بیشتر بدانید.

همین امروز با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان اولیه خود را برنامه ریزی کنید!

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹