دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

انواع درمان های ارتودنسی چیست؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

انواع درمان های ارتودنسی چیست؟

انواع درمان های ارتودنسی

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که در مورد بریس‌ها پرسیده می‌شود این است که آیا قرار دادن آنها باعث ایجاد درد یا ناراحتی می‌شود؟ پاسخ ما این است که براکت‌ها هنگام گذاشتن روی دندان‌ها اصلاً درد ندارند، بنابراین دلیلی برای نگرانی در مورد قرار ملاقات وجود ندارد.

پس از قرار گرفتن سیم ارتودنسی در براکت های تازه قرار داده شده، درد یا ناراحتی خفیفی وجود خواهد داشت که ممکن است چند روز تا یک هفته طول بکشد. اکثر بیماران در چهار روز اول تا یک هفته پس از قرار دادن بریس‌ها، گسترش دهنده‌ها و/یا سیم‌ها و پس از تنظیم سیم و/یا قرار ملاقات فعال‌سازی، کمی ناراحتی را تجربه می‌کنند.

دستگاه ها و سیم های ما پیشرفته هستند و نیروی بسیار سبکی اعمال می کنند که هر گونه درد مرتبط با درمان ارتودنسی را کاهش می دهد. با این حال، کمی ناراحتی خفیف هنوز قابل انتظار است. هر فرد به تدریج با ناراحتی ناشی از حرکت دندان ارتودنسی سازگار می شود.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

قبل از ترک مطب ارتودنسی

چند مرحله آسان وجود دارد که از شما می خواهیم قبل از ترک آن را کامل کنید. انجام این مراحل به به حداقل رساندن ناراحتی، اطمینان از پاسخ بهینه به درمان کمک می کند و شما را برای ملاقات بعدی آماده می کند. لطفاً این مراحل را جزئی از برنامه روزانه خود برای هر بازدید از دکتر سانی لئونگ و ارتودنسی Expressions قرار دهید.

انتهای سیم را بررسی کنید

با استفاده از انگشت و زبان خود، بررسی کنید که انتهای سیم به قسمت‌هایی که ممکن است گونه یا زبان را فشار دهد یا مالش دهد، امتداد نمی‌یابد.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

مراحل بعدی را درک کنید

مطمئن شوید که درک کرده اید که تا قرار بعدی خود باید چه کاری انجام دهید. این می تواند شامل پوشیدن روسری یا الاستیک طبق دستورالعمل، تنظیم منبسط کننده یا پیروی از دستورالعمل های بهداشتی یا رژیم غذایی خاص باشد.

تدارکات

اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی واکس دندان، وسایل کمکی تمیز کننده مخصوص، کش های کشسان یا سایر مواد مرتبطی که ممکن است برای بریس ها یا دستگاه های خود نیاز داشته باشید، در بین قرار ملاقات ها داشته باشید.

بازدید بعدی خود را رزرو کنید

همیشه قبل از ترک دفتر، قرار بعدی خود را برنامه ریزی کنید. انتظار یک یا دو هفته پس از قرار ملاقات قبل از برنامه ریزی برای بازدید بعدی دفتر، روند برنامه ریزی ما را پیچیده می کند، زیرا قرار ملاقات ها 4 تا 6 هفته قبل برنامه ریزی می شوند. به تعویق انداختن قرار ملاقات یکی از عوامل اصلی در طولانی تر شدن زمان درمان است.

اولین هفته شما در بریس

چسبی که برای چسباندن بریس‌ها به دندان‌ها استفاده می‌شود، از بیرون به سرعت خشک می‌شود، اما 24 ساعت طول می‌کشد تا کاملاً ببندد. شما می توانید هر زمان پس از خروج از دفتر ما غذا بخورید.

با این حال، ما از شما می خواهیم که به لیست پیشنهادی غذاهایی که می توانند برای بریس ها (و دندان های شما) مضر باشند، توجه کنید. تا زمانی که به خوردن با بریس‌های جدید عادت نکنید، بهتر است رژیم غذایی با غذاهای نرم‌تر را شروع کنید.

 

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

 

ساده ترین غذاها برای خوردن با بریس چیزهایی مانند ماست، پودینگ، نان بدون هسته، سبزیجات آب پز، پاستا یا سوپ های رقیق هستند.

ما نحوه استفاده از موم دندان برای اعمال بریس ها را در صورت لزوم ارائه و به شما نشان خواهیم داد. این موم/سیلیکون سطحی صاف ایجاد می کند و سوزش روی گونه ها و لب های داخلی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، داروهای مسکن بدون نسخه (یعنی ایبوپروفن، یعنی Motrin و Advil معمولاً در صورت عدم وجود آلرژی بهترین عملکرد را دارند) و ممکن است طبق دستورالعمل همراه با یک هنگ شدید شستشو با آب نمک برای تسکین درد مصرف شوند.

پس از پنج روز تا یک هفته، هر گونه ناراحتی اولیه مرتبط با بریس ها باید از بین رفته یا بسیار بهبود یابد. دندان ها به تدریج با بریس ها سازگار می شوند و غذا خوردن باید بسیار آسان تر باشد.

کاهش ناراحتی

در ابتدا بریس های شما احساس می کنند که بیرون زده اند که کاملا طبیعی است. همانطور که به براکت ها عادت می کنید و تراز دندان ها بهبود می یابد، این احساس ناپدید می شود و دیگر نگران کننده نخواهد بود. در واقع، زمانی که بریس‌های خود را بردارید، دندان‌هایتان بدون آن‌ها نیز برای مدتی احساس غریبی می‌کنند!

حتی اگر براکت ها گرد و صاف شده باشند، ممکن است استفاده از یک تکه موم کوچک در اطراف براکتی که باعث تحریک می شود مفید باشد. همانطور که گونه های شما سفت می شوند، تحریکات کمتری خواهید داشت.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

برخی از دندان ها، اغلب دندان های جلویی، ممکن است در ابتدا حساس و حساس به فشار باشند. اکثر بیماران در هشت ساعت اول کمی درد دارند که به تدریج از بین می رود.

دقیقاً زمانی که ناراحتی متوقف می شود، پیش بینی غیرممکن است و برای هر بیمار متفاوت است. در صورت تمایل، می توانید از داروهای مسکن بدون نسخه نیز برای کمک استفاده کنید.

فقط به یاد داشته باشید: هر دردی که از بریس ها احساس می کنید، فقط کجی است که لبخند شما را ترک می کند!

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹