دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

انواع بریس ها کدامند؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

انواع بریس ها کدامند؟

انواع بریس ها

امروزه 5 نوع اصلی بریس وجود دارد:

  • بریس های فلزی
  • بریس های سرامیکی
  • بریس های خود بستن
  • بریس های زبانی
  • الاینرها مانند Invisalign را پاک کنید

بریس های فلزی

بریس های فلزی یا سنتی رایج ترین نوع بریس ها در سراسر جهان هستند و بیش از 100 سال است که وجود دارند. در گذشته بریس ها بسیار حجیم و قابل توجه بودند. خوشبختانه بریس های امروزی هیچ شباهتی به 100 سال پیش ندارند. پیشرفت در نوآوری و فناوری، بریس ها را ساخته است:

  1. کوچکتر
  2. سریعتر
  3. راحت تر
  4. موثرتر

بریس های فلزی در بین بیماران کودکان و نوجوانان محبوبیت بیشتری دارند. آنها با قرار دادن بریس ها روی دندان ها و اتصال آنها با سیم کار می کنند. سیم با استفاده از بند های الاستیک به براکت ها بسته می شود که در رنگ های آرایه ای برای انتخاب وجود دارد. برای جابجایی دندان ها، متخصص ارتودنسی هر 4 تا 8 هفته یکبار تنظیمات سیم را در قرار ملاقات شما انجام می دهد.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

بر خلاف ترازهای شفاف مانند Invisalign که قابل جابجایی هستند، برخی از والدین و بیماران عاشق بریس های فلزی هستند زیرا نیازی به یادآوری به کودک خود برای پوشیدن آن ندارند. با این حال، بریس های فلزی نیاز به مراقبت و توجه دارند و بهداشت دهان و دندان در طول درمان ضروری است.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

طرفداران

کارآمد و همه کاره.
بدون تغییر گفتار.
قرار ملاقات هر 4-8 هفته.
سرگرم کننده اگر رنگ می خواهید.
نسبت به Invisalign کمتر به انطباق بیمار وابسته است.
بدون دوره انتظار برای شروع.
مقرون به صرفه ترین.

منفی

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مشکل است.
از نظر زیبایی بیشتر قابل توجه است.
نه برای بیمارانی که بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارند.

برندهای بریس فلزی
برندهای مختلفی از بریس های فلزی وجود دارد:

اورمو مینی الماس
MINI MASTER آمریکایی
Dentsply GAC OmniArch
سری پیروزی یونیتک
سیستم SPEED
دیمون
لبخند وحشی

بریس های سرامیکی

بریس های سرامیکی بریس هایی هستند که از مواد شفاف و رنگ دندان ساخته شده اند. آنها مانند بریس های فلزی کار می کنند، اما محتاط تر و کمتر قابل مشاهده هستند. بریس های سرامیکی در بین بیمارانی که فکر نمی کنند بریس های اینویزیلاین یا لینگوال برایشان مناسب باشد، اما همچنان می خواهند دندان های خود را به روشی محتاطانه و مقرون به صرفه صاف کنند، محبوبیت بیشتری دارند. این بیماران معمولاً نوجوانان و بزرگسالانی هستند که از نظر زیبایی محور هستند.

در مقایسه با بریس های فلزی، بریس های سرامیکی کمتر به چشم می آیند و جایگزین مقرون به صرفه ای برای بریس های فلزی هستند. البته باید بدانید که این بریس‌ها نیز کمی بزرگ‌تر از بریس‌های فلزی هستند و بسته به عادت‌های غذایی و مسواک زدن می‌توانند لکه‌دار شوند. آنها برای همه مناسب نیستند، اما ما معتقدیم که آنها ابزار ارزشمندی در کیف ابزار ارتودنسی ما هستند.

بریس خود بستن

بریس های خود بستن مانند بریس های فلزی و سرامیکی عمل می کنند و در مواد فلزی یا شفاف/سرامیکی موجود هستند. آنها نیز برای حرکت دادن دندان ها به بریس و سیم متکی هستند. تفاوت بین بریس های خود بستن در مقایسه با بریس های فلزی یا سرامیکی در این است که بریس های خود بستن از درها یا گیره ها برای نگه داشتن سیم در جای خود استفاده می کنند نه از بست های لاستیکی الاستیک.

ما دریافته‌ایم که بریس‌های خود بستن به دلیل تنظیم آسان آن‌ها، زمان‌های قرار ملاقات را نسبتاً کوتاه‌تر می‌کنند. بنابراین آنها انتخاب خوبی برای موارد زیر هستند:

بیمارانی که حساسیت بیشتری نسبت به ناراحتی دارند
بیمارانی که نمی توانند برای مدت طولانی بی حرکت روی صندلی دندانپزشکی بنشینند
بیماران با تاخیر رشد و نیاز به ارتودنسی.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

بریس های زبانی

بریس های لینگوال پشت دندان، تخصصی ترین و کم رایج ترین سیستم ارتودنسی موجود در بازار هستند. این به این دلیل است که آنها به مجموعه متفاوتی از مهارت‌های ارتودنسی نیاز دارند که تعداد کمی از متخصصان ارتودنسی برای تقویت آن وقت صرف می‌کنند. بریس‌های لینگوال پشت دندان در طول آموزش ارتودنسی آموزش داده نمی‌شوند و بنابراین این بر عهده متخصص ارتودنسی است که یاد بگیرد که با آنها مهارت پیدا کند.

ما بر این باوریم که بریس های لینگوال پشت دندان باید به عنوان یک گزینه برای همه بیماران واجد شرایط ارائه شوند، زیرا آنها مزایایی را ارائه می دهند که هیچ نوع بریس دیگری ارائه نمی دهد. این موارد شامل نامرئی کامل، سفارشی سازی کامل برای دندان های خاص شما، و همچنین کارایی و تطبیق پذیری بهتر در بیماران منتخب است.

بریس های لینگوال پشت دندان مخصوصاً برای بزرگسالانی که براکت های قابل توجهی نمی خواهند، اما نیازهای پیچیده ارتودنسی نیز دارند، مناسب است. ما همچنین شاهد افزایش محبوبیت بریس های پشت دندانی در بین نوجوانان آگاه از زیبایی بوده ایم.

در حالی که بریس های لینگوال مزایای زیادی دارند، نکاتی وجود دارد که باید قبل از انجام جهش بدانید! از آنجایی که بریس های لینگوال در پشت دندان ها قرار دارند، برخی از بیماران تغییرات جزئی در گفتار خود (لب ها شایع است) و سوزش در زبان خود را تجربه می کنند. این علائم معمولاً مدت کوتاهی پس از اعمال بریس ها ظاهر می شوند و معمولاً چند هفته بعد از بین می روند زیرا دهان شما به وسایل جدید عادت می کند.

انواع مختلفی از بریس های زبانی وجود دارد، از جمله:

  • نانوبریس های ناشناس توسط 3M
    Suresmile
  • توسط Dentsply
  • هارمونی توسط ارتودنسی آمریکایی
  • نام مستعار توسط Ormco
    INBRACE
  • آزادی زبانی
  • بریوس

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

ترازهای Invisalign And Clear Aligners

ترازهای شفاف در دهه گذشته شاهد افزایش محبوبیت بوده اند. آنها توسط اینویزیلاین در اوایل دهه 2000 محبوبیت یافتند، که به تدریج به بزرگترین برند الاینر تبدیل شد. به نوعی، آنها همان چیزی هستند که “Kleenex” برای بافت های صورت یا “BandAid” برای بانداژها هستند.

واضح است که چرا ترازهای شفاف و Invisalign در حال حاضر بسیار محبوب هستند:

شفاف و شفاف.
قابل جابجایی.
اجازه دهید مسواک زدن و نخ دندان کشیدن راحت تر شود.
سریعتر از بریس برای برخی درمان های محدود.
در برخی موارد به قرارهای کمتر نیاز دارید.
قرار ملاقات های کوتاه تری گاهی امکان پذیر است.

اینویزیلاین برای بیمارانی که در جوانی از بریس استفاده کرده‌اند و فقط نیاز به “لمس کردن” دارند، و همچنین برای بیمارانی که مشکلات دندانی خفیف تا متوسط مانند نامرتبی دندان‌ها، اوربایت بزرگ، بدون مشکل هم ترازی فک و شکاف دارند، عالی است. دندان های جلویی آنها (اپن بایت). اما هر سیستم تراز کننده واضح از جمله اینویزیلاین در مقایسه با بریس ها در هنگام رسیدگی به مشکلات دشوار یا درمان های جامع محدودیت های قابل توجهی دارد.

برای مشکلات پیچیده تر، بریس های لینگوال پشت دندان یا ترکیبی از بریس های اینویزیلاین و لینگوال می توانند یک راه حل درمانی منحصر به فرد و زیبایی ارائه دهند.

ما می‌توانیم در معاینه اولیه رایگان اطلاعات شخصی‌سازی‌شده‌تری را در اختیار شما قرار دهیم.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹