دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

آیا بریس‌ها آسیب می‌زنند و چه انتظاری باید داشت؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

آیا بریس‌ها آسیب می‌زنند و چه انتظاری باید داشت؟

انتظار از بریس ها

یکی از رایج ترین سوالاتی که در مورد بریس ها پرسیده می شود این است که آیا قرار دادن آنها باعث ایجاد درد یا ناراحتی می شود یا خیر. پاسخ صادقانه این است که براکت‌ها وقتی روی دندان قرار می‌گیرند اصلاً درد ندارند، بنابراین دلیلی برای نگرانی در مورد قرار ملاقات وجود ندارد. پس از قرار گرفتن سیم ارتودنسی در براکت های تازه قرار داده شده، درد یا ناراحتی خفیفی وجود خواهد داشت که ممکن است چند روز تا یک هفته طول بکشد.

اکثر بیماران 4 روز تا یک هفته اول پس از قرار دادن بریس‌ها، اکسپندرها و/یا سیم‌ها و پس از تنظیم سیم و/یا قرار ملاقات فعال‌سازی، کمی ناراحتی را تجربه می‌کنند. لب ها و گونه های شما ممکن است به یک تا دو هفته نیاز داشته باشند تا به بریس های روی دندان هایتان عادت کنند.

تمام وسایل و سیم‌هایی که ما استفاده می‌کنیم پیشرفته هستند و نیروهای بسیار سبک، مداوم و از نظر بیولوژیکی سالمی اعمال می‌کنند که تا حد زیادی هر گونه درد مرتبط با درمان ارتودنسی را کاهش می‌دهد.

اما، کمی ناراحتی خفیف، و به ندرت متوسط، هنوز قابل انتظار است. هر فرد به تدریج با ناراحتی ناشی از حرکت دندان ارتودنسی سازگار می شود. مسکن‌های بدون نسخه (ادویل/موترین به خوبی کار می‌کنند) که معمولاً برای سردرد مصرف می‌شوند به‌علاوه رژیم‌های دقیق شستشو با آب نمک می‌توانند برای کاهش تا حد زیادی ناراحتی استفاده شوند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

در اینجا یک نمای کلی از آنچه می توانید هنگام گرفتن بریس انتظار داشته باشید آورده شده است:

روز قرار دادن

قرار دادن بریس ها کوچکترین دردناکی نخواهد داشت. در چند ساعت اول پس از قرار دادن بریس‌ها، خوردن وعده‌های غذایی بیشتر طول می‌کشد، اما این بیشتر به این دلیل است که تنظیم کردن بریس‌ها و یادگیری جویدن با آن‌ها مدتی طول می‌کشد.

در برخی موارد، دندان‌ها ممکن است حساس‌تر از حد معمول احساس شوند. در چند روز اول پس از قرار دادن بریس‌ها، باید از غذاهای سخت و سخت جویدنی خودداری کرد و از رژیم غذایی نرم‌تر و مبتنی بر مایعات (شیک، سوپ، ماست، پوره سیب‌زمینی، ماک و پنیر و غیره) اجتناب کرد. با پیشرفت روز، ممکن است با شروع حرکت دندان ها، احساس ناراحتی جزئی داشته باشید.

دو تا سه روز پس از قرار دادن

چند روز اول پس از قرار دادن بریس ها می تواند کمی ناراحت کننده باشد. این به این دلیل است که دندان‌ها در حال شروع روند تنظیم مجدد هستند و به فشار آرچ وایر و کش‌ها عادت ندارند. ما نحوه استفاده از موم / سیلیکون را برای اعمال بر روی بریس ها در صورت لزوم ارائه و به شما نشان خواهیم داد.

موم/سیلیکون سطحی صاف ایجاد می کند و سوزش روی گونه ها و لب های داخلی را کاهش می دهد. علاوه بر این، داروهای مسکن بدون نسخه (یعنی ایبوپروفن، یعنی Motrin و Advil معمولاً در صورت عدم وجود آلرژی بهترین عملکرد را دارند) ممکن است طبق دستور همراه با یک رژیم دقیق شستشو با آب نمک برای تسکین درد مصرف شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات دکتر مهدی رفیعی به صفحه خدمات مراجعه فرمایید.

پنج روز پس از قرار دادن

پس از پنج روز تا یک هفته، هر گونه ناراحتی اولیه مرتبط با بریس ها باید از بین رفته یا بسیار بهبود یابد. دندان ها به تدریج با بریس ها سازگار می شوند و غذا خوردن باید بسیار آسان تر باشد.

برخی از غذاهای سفت ممکن است همچنان برای مصرف کننده چالش ایجاد کنند، اما ممکن است غذا خوردن عادی در این مرحله از سر گرفته شود. اطمینان حاصل کنید که از غذاهایی که به عنوان بریس شکن در نظر گرفته می شوند خودداری کنید!

نوبت های ارتودنسی قرارهای منظم ارتودنسی برای تغییرات آرچ وایر، تغییر الاستیک (رنگ‌ها) یا اتصالات فلزی اطراف بریس‌ها، انجام تنظیمات بریس‌ها و نظارت بر پیشرفت درمان ارتودنسی ضروری است.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

بریس‌ها با حرکت تدریجی دندان‌ها به سمت یک تراز جدید و مناسب کار می‌کنند، بنابراین ممکن است فعال‌سازی‌های ملایم در طول بازدیدهای منظم تنظیمی شما اعمال شود. چند روز اول پس از تنظیم ارتودنسی یا زمانی که سیم جدید دریافت می کنید ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما به یاد داشته باشید که این ناراحتی به سرعت محو می شود. مقابله با ناراحتی تمام ناراحتی های ارتودنسی را می توان به طور موثر مدیریت کرد.

داروهای مسکن بدون نسخه (یعنی ایبوپروفن یعنی Motrin و Advil معمولاً در صورت عدم وجود حساسیت بهترین کار را انجام می دهند) و موم/سیلیکون تسکین دهنده ارتودنسی به کاهش درد و ناراحتی پس از قرار دادن بریس ها و ویزیت های تنظیم ارتودنسی کمک می کند.

در صورت امکان، مسکن را قبل از شروع درد شروع کنید و هر چند ساعت یک بار آن را ادامه دهید (طبق توصیه سازنده). سایر داروهای مؤثر و مفید، شستشوی شدید با آب نمک (آب گرم همراه با نمک تا حدی که می توانید تحمل کنید، 6 تا 12 بار در روز شستشو دهید) و جویدن آدامس بدون قند است، زیرا این کار باعث افزایش جریان خون به ساختارهای حمایت کننده اطراف می شود.

دندان‌هایی که به کاهش درد/ناراحتی ارتودنسی کمک می‌کنند و همچنین می‌توانند دندان‌ها را به حرکت/تراز شدن سریع‌تر تشویق کنند.

برای دریافت نوبت از مرکز ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی از طریق راه های ارتباطی کلیک کنید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹