دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

آنچه باید در مورد نگهدارنده های ارتودنسی بدانید

آنچه باید در مورد نگهدارنده های ارتودنسی بدانید

ارتودنسی پیشگیرانه در اصفهان

هنگامی که شما یک درمان صاف کردن دندان را کامل می کنید، اغلب به نگهدارنده ارتودنسی نیاز است. استفاده از ریتینر برای نگه داشتن دندان های تازه تراز شده در موقعیت مناسب خود بسیار مفید است. این یک راه موثر برای اطمینان از ماندگاری نتایج یک درمان ارتودنسی در تمام عمر است.

یک نگهدارنده می تواند توسط دندانپزشک عمومی یا متخصص ارتودنسی نصب شود. معمولاً توسط متخصص دهان و دندان که درمان صاف کردن دندان را انجام می دهد نصب می شود. این بریس مشابه شکل بریس‌ها ایجاد می‌شود – یک قالب یا اسکن از دندان‌های بیمار گرفته می‌شود و از اطلاعات برای ساخت یک نگهدارنده سفارشی استفاده می‌شود.

این کار معمولا در آزمایشگاه دندانپزشکی انجام می شود. هنگامی که نگهدارنده آماده شد، دندانپزشک آن را در دهان بیمار قرار می دهد. نگهدارنده ها اغلب برای چندین سال پس از درمان ارتودنسی استفاده می شوند، اما برخی از بیماران مجبور به استفاده از آنها برای مدت نامحدودی هستند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان

برخی از انواع نگهدارنده قابل جابجایی هستند، در حالی که برخی دیگر ثابت هستند. نوع مورد استفاده اغلب به شدت درمانی که بیمار اخیراً دریافت کرده و همچنین به ترجیح بیمار بستگی دارد. دندانپزشک به احتمال زیاد از نگهدارنده های ثابت برای افراد جوانی استفاده می کند که کمتر احتمال دارد از نگهدارنده ها مطابق توصیه شده استفاده کنند.

تصمیم گیری بین نگهدارنده ارتودنسی ثابت یا متحرک

نگهدارنده های ثابت

رایج ترین نوع نگهدارنده ثابت، سیم نازکی است که به پشت دندان های پایین و بالایی متصل می شود. معمولاً با سیمان دندان در جای خود نگه داشته می شود. با توجه به اینکه سیم روی چندین دندان کشیده می‌شود، بیمارانی که از این دستگاه استفاده می‌کنند به یک نخ دندان برای تمیز کردن موثر فضاهای بین دندان‌هایشان نیاز دارند.

علیرغم سخت‌تر کردن تمیز کردن دندان‌ها، این نوع نگهدارنده اغلب توسط دندانپزشکان توصیه می‌شود زیرا دندان‌ها را در طول روز کاملاً در یک راستا نگه می‌دارد. این یک انتخاب عالی برای افرادی است که تحت درمان های ارتودنسی گسترده قرار گرفته اند.

نگهدارنده های متحرک

این دستگاه ها معمولاً ترکیبی از سیم ها دارند که روی دندان های جلویی بالا و پایین کشیده می شوند. این دستگاه‌ها به‌جای اینکه با سیمان دندان در جای خود قرار گیرند، با قلاب‌هایی که اطراف دندان‌های عقبی می‌چرخند و محکم نگه می‌دارند، نگه داشته می‌شوند. از آنجایی که قابل جابجایی است، بیماران زمانی که زمان تمیز کردن دندان‌هایشان فرا می‌رسد می‌توانند به سادگی آن را خارج کنند.

دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید

 

ارتودنسی پیشگیرانه در اصفهان را از این جا بخواهید.

به بیماران توصیه می شود پس از اتمام درمان ارتودنسی تا حد امکان از این نگهدارنده ها استفاده کنند. یعنی با نگهدارنده هم بخوابید. پس از اینکه دندان های بیمار در موقعیت جدید خود ثابت شدند، دندانپزشک ممکن است به بیمار دستور دهد که فقط در شب یا روز آن را بپوشد.

اشکال اصلی نگهدارنده های متحرک این است که می توانند به راحتی در جای خود قرار نگیرند یا گم شوند. گرفتن جایگزین می تواند به راحتی چند صد دلار برای شخص هزینه داشته باشد.

مراقبت از نگهدارنده های ارتودنسی

بیماران باید هنگام استفاده از ریتینر طبق دستور به دندانپزشک خود مراجعه کنند. این به دندانپزشک فرصتی می دهد که به دنبال حفره ها و تمیز کردن دندان های فرد باشد. همچنین به دندانپزشک فرصتی می دهد تا نگهدارنده را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کند.

تا آنجایی که مراقبت های خانگی وجود دارد، هرگز نباید از خمیر دندان برای تمیز کردن نگهدارنده استفاده کرد. در عوض، از پاک کننده دندان مصنوعی یا دهان شویه استفاده کنید.

آیا می خواهید در مورد نگهدارنده ها بیشتر بدانید؟ همین امروز برای مشاوره با یکی از دندانپزشکان ما برنامه ریزی کنید.

 

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹