دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

 ارتودنسی نوجوانان و جوانان

متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی

 ارتودنسی نوجوانان و جوانان

 ارتودنسی نوجوانان و جوانان

 یک نظرسنجی توسط انجمن آمریکایی ارتودنتیست ها (AAO) نشان داد که میزان افراد بالای 18 سال با بریس ها از سال 2010 تا 2012 14 درصد افزایش یافته است. این باعث شد تعداد بزرگسالان دارای بریس در ایالات متحده و کانادا به بیش از یک میلیون نفر برسد.

ما بیشتر نگران ظاهر خود هستیم و بیشتر نگران حفظ دندان های خود هستیم.

بزرگسالانی که امروزه بریس‌ها را می‌گیرند، گزینه‌های بسیار بیشتری از آنچه به یاد دارند – یا خودشان در دوران جوانی داشتند – پیدا می‌کنند. انتخاب ها می توانند دلهره آور باشند.

دکتر مهدی رفیعی می‌گوید: «برای بزرگسالان، زیبایی‌شناسی نکته اصلی است. او می‌گوید هزینه و «سبک زندگی» ملاحظات کلیدی دیگر هستند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

هر گزینه دارای مزایا و معایبی است. آنها عبارتند از: بریس های معمولی چند دهه پیش، بریس ها از یک نوار فلزی در اطراف هر یا تقریباً هر دندان تشکیل شده بودند.

امروزه بریس‌های معمولی سیم‌هایی را نگه می‌دارند که فقط یک براکت در جلوی دندان سیمان شده است. چند باند در پشت سیم ها را محکم می کند.

گزینه دوم برای بریس های معمولی، فلز را برای سرامیک های شفاف یا همرنگ دندان جایگزین می کند. عبدالهی می‌گوید که تمرین او حتی با سیم‌های سفید رنگ آزمایش می‌کرد، اما رنگدانه به سرعت از بین رفت.

زمان درمان معمولاً با بریس های معمولی کوتاه ترین است. اما این دستگاه‌ها بیشترین توجه را دارند، حتی اگر گزینه سرامیکی داشته باشید. عبدالهی می‌گوید: «من بیمارانی داشتم که در نوجوانی بریس داشتند و می‌گفتند دیگر هرگز «دهان فلزی» نمی‌شوند.

متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی
متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی

تراز کننده ها

الاینرها سینی های شفافی هستند که هر دو هفته یکبار برای جابجایی دندان ها خاموش می شوند. آنها به مدت 20 تا 22 ساعت در روز در دهان باقی می مانند و به اندازه کافی برای وعده های غذایی و تمیز کردن دندان ها برداشته می شوند. رایج ترین مارک تراز کننده ها اینویزیلاین است.

الاینرها کمتر به چشم می آیند، اما هنوز کاملاً نامرئی نیستند. آنها بر نحوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان هایتان تأثیری ندارند (برخلاف سایر انواع بریس).

با این حال، ردیف‌کننده‌ها به نظم و انضباط نیاز دارند تا آنها را در هر لحظه ممکن حفظ کند و سینی‌ها را طبق برنامه تعویض کند. اجتناب از این مسئولیت گاهی اوقات به این معنی است که درمان با الاینرها بیشتر از گزینه های معمولی طول می کشد.

متخصص ارتودنسی اصفهان بهترین ها را به شما پیشنهاد میکند.

بریس های خود بستن

در بریس های خود بستن، سیم از یک گیره فلزی کوچک روی براکت عبور می کند. این سیستم نیاز به نوارهای الاستیک برای کمک به حرکت دندان ها را از بین می برد.

بریس های زبانی

براکت های لینگوال مشابه بریس های معمولی هستند، با این تفاوت که براکت ها در قسمت پشتی دندان سیمان شده اند.

بریس های لینگوال تقریباً نامرئی هستند و به همان سرعت بریس های معمولی کار می کنند. با این حال، آنها به صورت سفارشی ساخته می شوند و معمولاً هزینه بیشتری نسبت به سایر گزینه ها دارند.

صرف نظر از نوع دستگاه، ارتودنتیست شما ممکن است از شما بخواهد که پس از اتمام درمان از نگهدارنده استفاده کنید. ممکن است بخشی یا تمام روز آن را بپوشید.

آیا می توانید کاری کنید که براکت ها سریعتر عمل کنند؟

اخیراً محصولاتی ساخته شده اند که می توانند به سرعت بخشیدن به درمان بریس شما کمک کنند.

AcceleDent

AcceleDent از سینی استفاده می کند که به مدت 20 دقیقه در روز روی بریس ها یا ترازها در دهان قرار می گیرد. سینی می لرزد و “ریز پالس” را به دندان می فرستد. سازنده می گوید این فرآیند زمان درمان را تا 50 درصد کاهش می دهد. عبدالهی می گوید که مشتریانش حدود 30 درصد کاهش را تجربه می کنند. ارتودنسی در بزرگسالان

سوق دادن

در درمان پروپل، پزشک یک کاوشگر نازک را از طریق لثه درست به استخوان در دو یا سه مکان در اطراف دندان وارد می‌کند. دهان با بی حسی موضعی یا موضعی بی حس می شود.

پروپل از این واقعیت استفاده می کند را از طریق استخوان، یک بافت زنده حرکت می دهند. تحریک ایجاد شده توسط پروب به منظور تحریک پاسخ درمانی بدن شما است که به دندان ها اجازه می دهد سریع تر حرکت کنند.  ارتودنسی نوجوانان و جوانان

این درمان را می توان برای افرادی که بریس های معمولی یا الاینر دارند انجام داد. این کار را می توان بیش از یک بار با فاصله بین درمان ها حدود شش تا هشت هفته انجام داد. عبدالهی می گوید، بیمارانی که از پروپل استفاده می کنند، زمان خود را در ارتودنسی در بزرگسالان به نصف کاهش می دهند.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

قیمت بریس چقدر است؟

هزینه ارتودنسی به شرایط اولیه، سایر شرایط سلامتی که ممکن است داشته باشید و نوع دستگاه مورد استفاده بستگی دارد. Delta Dental، ارائه دهنده بیمه دندانپزشکی، در وب سایت خود گزارش می دهد که یک دوره معمولی درمان ارتودنسی بین 5000 تا 6000 دلار هزینه دارد.

اینویزیلاین تخمین می زند که یک دوره درمانی معمولی با ترازهای شفاف آن بین 3000 تا 8000 دلار هزینه دارد. بیمه دندان اغلب هزینه بخشی از درمان های ارتودنسی شما را پوشش می دهد، اما مهم است که محدودیت های پوشش را بررسی کنید.

متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی
متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر- مهدی-رفیعی

مدیریت درمان خود

مک کمیش می گوید که یک دوره معمول مراقبت ارتودنسی حدود 18 تا 22 ماه طول می کشد، بسته به شدت مشکل و نوع دستگاه انتخاب شده. اگرچه طول درمان با الاینرها به استفاده درست از دستگاه بستگی دارد، مک‌کمیش خاطرنشان می‌کند که بزرگسالان معمولاً انگیزه زیادی برای انجام این کار دارند.

مک‌کامیش می‌گوید استفاده از بیش از یک دستگاه در طول یک دوره درمانی ممکن است. برای مثال، ممکن است شخصی بخواهد چند ماه قبل از اینکه به بریس‌های معمولی روی بیاورد، با یک تراز کننده شروع کند.

قبل از شروع مراقبت های ارتودنسی، متخصص ارتودنسی نوجوانان و جوانان شما یک سابقه پزشکی کامل می گیرد. از آنجایی که دندان ها در طول مراقبت های ارتودنسی از طریق استخوان زنده حرکت می کنند، برای متخصص ارتودنسی مهم است که بداند آیا تراکم استخوانی پایینی دارید یا برای این بیماری دارو مصرف می کنید. ارتودنسی در بزرگسالان

این موضوع عمدتاً مربوط به زنان است، زیرا آنها بیشتر از مردان در بزرگسالی به دنبال مراقبت های ارتودنسی هستند و بیشتر تحت تأثیر تراکم استخوان پایین قرار می گیرند.

نتیجه چیست؟

محبوبیت بریس در بین بزرگسالان در حال افزایش است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان نمی دهد. فناوری انتخاب هایی را برای انواع سبک های زندگی و استراتژی هایی برای تکمیل سریع و موثر درمان ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات دکتر مهدی رفیعی به صفحه خدمات مراجعه فرمایید.

برای دریافت نوبت از مرکز ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی از طریق راه های ارتباطی کلیک کنید.

 

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹