دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

چه مشکلاتی را می توان با ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی درمان کرد؟

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

چه مشکلاتی را می توان با ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی درمان کرد؟

ارتودنسی دکتر مهدی رفیعی

ارتودنسی یکی از بسیاری از تخصص های دندانپزشکی است. واژه ارتودنسی از واژه یونانی orthos به معنای درست یا راست و odons به معنای دندان گرفته شده است. ارتودنسی به طور خاص به تشخیص و درمان ناهماهنگی و بی نظمی دندان در ناحیه فک می پردازد. در ابتدا، درمان های ارتودنسی برای درمان نوجوانان و پیش از نوجوانان انجام می شد، اما امروزه حدود 30 درصد از بیماران ارتودنسی را بزرگسالان تشکیل می دهند.

دندان هایی که به خوبی تراز شده اند مزایای زیادی دارند، از جمله تمیز کردن راحت تر، بهداشت دهان و دندان بهتر، گفتار واضح تر و لبخند دلپذیرتر. اگرچه درمان ارتودنسی در هر سنی می تواند موثر باشد، انجمن دندانپزشکی آمریکا پیشنهاد می کند که ارزیابی ارتودنسی باید در حدود سن هفت سالگی انجام شود. هرچه درمان ارتودنسی زودتر شروع شود، مشکل سریعتر با موفقیت حل می شود.

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی همه کاره است که می تواند به تنهایی یا در ترکیب با دندانپزشکی فک و صورت یا زیبایی استفاده شود.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

در اینجا برخی از شرایط رایج درمان ارتودنسی آورده شده است:

انحرافات قدامی خلفی –

ناهماهنگی بین یک جفت فک بسته به عنوان ناهماهنگی یا انحراف قدامی خلفی شناخته می شود. نمونه ای از چنین اختلافی می تواند اوربایت (جایی که دندان های بالایی جلوتر از دندان های پایین هستند) یا آندربایت (در جایی که دندان های پایین جلوتر از دندان های بالایی هستند) است.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند.

ازدحام بیش از حد –

ازدحام بیش از حد یک مشکل رایج ارتودنسی است. زمانی رخ می دهد که فضای کافی برای رشد و نمو طبیعی دندان های بالغ وجود نداشته باشد.

مشکلات زیبایی –

یک لبخند صاف و زیبا ممکن است با یک دندان نامرتب خدشه دار شود. این دندان به راحتی و با دقت توسط متخصص ارتودنسی قابل ترمیم مجدد است. همچنین، ارتودنتیست ها می توانند برای تغییر شکل و بازسازی لب ها، فک یا صورت کار کنند.

راه حل های ارتودنسی

ارتودنسی یک رشته تکنولوژی پیشرفته است که راه حل های پیچیده زیادی را برای مال اکلوژن و سایر مشکلات زیبایی ارائه می دهد. متخصص ارتودنسی به طور کلی یک معاینه بصری، اشعه ایکس پانورامیک و مدل‌های مطالعه (انتشار بایت) را به منظور ارزیابی ماهیت دقیق ناهماهنگی انجام می‌دهد.

هنگامی که تشخیص داده می شود، گزینه های مختلفی برای درمان ارتودنسی در دسترس است.

متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین مرکز ارتودنسی در اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین مرکز ارتودنسی در اصفهان

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

در اینجا مروری بر برخی از رایج ترین درمان ها ارائه شده است:

بریس های ارتودنسی ثابت –

یک پایه دندانی فلزی یا سرامیکی به هر دندان چسبانده می شود و یک سیم دندانی از طریق هر پایه وارد می شود. متخصص ارتودنسی می‌تواند با تنظیم منظم سیم، دندان‌ها را به‌تدریج در راستای هم‌ترازی مناسب آموزش دهد. هنگامی که نتایج مطلوب حاصل شد، بریس های دندانی ثابت به طور کامل برداشته می شوند.

لوازم متحرک –

طیف وسیعی از وسایل متحرک که معمولاً در ارتودنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله هدگیرهایی که اوربایت را اصلاح می‌کنند، نگهدارنده‌های Hawley که موقعیت دندان‌ها را حتی با اصلاح استخوان فک بهبود می‌بخشند، و ماسک‌هایی که برای اصلاح آندربایت استفاده می‌شوند.

Invisalign® –

این یک نوع جدیدتر و قابل جابجایی تراز کننده دندان است که کاملاً شفاف است. Invisalign® به دلیل ماهیت قابل جابجایی خود در غذا خوردن تداخلی ایجاد نمی کند و از نظر مکانیکی مانند بریس های فلزی دندانپزشکی سنتی عمل می کند. همه بیماران کاندید اینویزیلاین نیستند.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در مورد ارتودنسی با مطب ما تماس بگیرید.

 

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹