دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

ارتودنسی در اصفهان و زیبایی دندان هایتان

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

ارتودنسی در اصفهان و زیبایی دندان هایتان

ارتودنسی در اصفهان

برخی از افراد دندان های صافی دارند که روی هم قرار گرفته اند، اما بسیاری از ما دندان های کجی داریم که به درستی روی هم قرار نمی گیرند. دندان‌های کج می‌توانند روی بایت شما تأثیر بگذارند. خبر خوب این است که با کمک درمان ارتودنسی مناسب می توانید به راحتی دندان های خود را صاف کرده و بایت خود را اصلاح کنید. دریابید که ارتودنسی چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند.

پس ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که به تشخیص، پیشگیری، رهگیری، راهنمایی و اصلاح بایت های بد یا بی نظمی های دندانی، از جمله استفاده از بریس می پردازد.

متخصصی که به عنوان متخصص ارتودنسی شناخته می شود، فرد مناسبی برای مشاوره برای درمان ارتودنسی شما است. این متخصصان پس از چهار سال تحصیل در رشته دندانپزشکی، دو یا چند سال دیگر را به تحصیل می پردازند.

فواید:

ممکن است فکر کنید که صاف کردن دندان‌هایتان فقط فواید زیبایی دارد، اما این نمی‌تواند دور از واقعیت باشد. تمیز کردن دندان‌های کج ممکن است سخت‌تر باشد، که می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان یا بیماری پریودنتال شود. دندان‌هایی که به درستی روی هم قرار نمی‌گیرند می‌توانند جویدن را سخت‌تر کنند و منجر به سردرد، درد شانه یا کمر و حتی اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) شود.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

درمان های ارتودنسی چگونه کار می کنند؟

درمان‌های ارتودنسی شامل انواع مختلفی از دستگاه‌هایی است که برای آموزش مجدد عضلات، حرکت آهسته دندان‌ها، و تحت تأثیر قرار دادن فشار ملایم بر روی دندان‌ها و فک بر رشد فک شما استفاده می‌شوند.

ثابت در مقابل لوازم قابل جابجایی

درمان های ارتودنسی می تواند شامل دستگاه های ثابت یا متحرک باشد. بسته به شدت وضعیت شما، متخصص ارتودنسی به شما توصیه می کند که کدام روش برای شما مناسب است.

لوازم خانگی ثابت عبارتند از:

بریس ها – به احتمال زیاد نام بریس ها را شنیده اید – آنها رایج ترین وسیله ثابت هستند. آنها از باند، سیم و براکت تشکیل شده اند. چطورکار می کنند؟ نوارها لنگرهایی هستند که در اطراف دندان شما قرار می گیرند. براکت ها به جلوی دندان های شما متصل می شوند. سیم های قوس براکت ها را به باندها متصل می کنند. سفت کردن سیم های کمانی به دندان های شما فشار وارد می کند و به آرامی آنها را به سمت موقعیت هدف خود می برد. بریس ها معمولا به صورت ماهانه تنظیم می شوند و برای چند ماه تا چند سال استفاده می شوند.
وسایل ثابت ویژه – این وسایل فقط باید به عنوان آخرین راه حل برای کنترل مکیدن انگشت شست یا فشار دادن زبان استفاده شوند. از آنجایی که آنها با نوارهایی به دندان ها چسبیده اند، هنگام غذا خوردن احساس ناراحتی می کنند.

نگهدارنده فضای ثابت – گاهی اوقات، کودکان خردسال دندان های خود را زود از موعد از دست می دهند. در چنین شرایطی، متخصص ارتودنسی ممکن است یک فضای نگهدارنده را در دهان کودک شما قرار دهد تا فضا را تا زمانی که دندان دائمی ظاهر شود باز نگه دارد.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

لوازم متحرک عبارتند از:

الاینرها – اینها به طور فزاینده ای به جایگزینی محبوب برای بریس های سنتی برای بزرگسالان تبدیل می شوند. تراز کننده ها مانند بریس ها دندان ها را حرکت می دهند، اما عملاً نامرئی هستند و شامل سیم ها و براکت های فلزی نمی شوند. اگر از آنها استفاده می کنید، باید هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آنها را بردارید.
نگهدارنده فضای قابل جابجایی – این دستگاه ها به همان دلیلی که نگهدارنده های فضای ثابت استفاده می شوند. آنها از شاخه های پلاستیکی یا سیمی و یک پایه اکریلیک تشکیل شده اند که روی فک قرار می گیرد. آنها در فضاهای باز بین دندان ها قرار می گیرند تا دندان ها را از هم جدا نگه دارند.
وسایل جابجایی فک – این وسایل به عنوان اسپلینت نیز شناخته می شوند. آنها روی فک بالا یا پایین قرار می گیرند و برای درمان اختلالات TMJ با آموزش بستن فک در موقعیت بهتر استفاده می شوند.

ضربه گیر لب و گونه – ماهیچه های لب و گونه شما ممکن است به دندان های شما فشار وارد کنند. در چنین مواقعی می توانید از ضربه گیرها برای دور نگه داشتن لب ها و گونه های خود از دندان ها استفاده کنید. ارتودنسی در اصفهان

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

منبسط کننده کام – این دستگاه یک صفحه پلاستیکی است که روی سقف دهان قرار می گیرد. زمانی استفاده می شود که قوس فک بالایی شما باید باز شود.
نگهدارنده‌های متحرک – این دستگاه‌ها که روی سقف دهان قرار می‌گیرند، از برگشت دندان‌ها به موقعیت قبلی خود جلوگیری می‌کنند.
هدگیر – این وسایل رشد فک بالایی را کند می کنند. آنها همچنین دندان های عقب را در جای خود نگه می دارند در حالی که دندان های جلویی به عقب کشیده می شوند.

اگر سؤالی در مورد اقدامات بعدی در درمان ارتودنسی خود دارید، دریغ نکنید. ما همیشه خوشحالیم که یک گزارش پیشرفت به شما ارائه دهیم.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹