دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

راهنمای کامل ارتودنسی بزرگسالان در اصفهان

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

راهنمای کامل ارتودنسی بزرگسالان در اصفهان

ارتودنسی بزرگسالان اصفهان

این یک تصور غلط رایج است که باور کنیم ارتودنسی فقط برای کودکان و نوجوانان است. دندان‌های شما همچنان در بزرگسالی تغییر می‌کنند که منجر به کج شدن دندان‌ها، ناهماهنگی بایت یا سایر عوارض جانبی دردناک می‌شود. چه به دلایل زیبایی یا سلامتی از دندان های خود ناراضی باشید، برای بهبود لبخندتان دیر نیست.

درست است، شما در هر سنی می توانید لبخندی سالم و زیبا داشته باشید. درمان ارتودنسی تقریباً برای هر بزرگسالی یک گزینه مناسب است. مانند جوانان، بزرگسالان می توانند اعتماد به نفسی را که همراه با لبخندی مطمئن همراه با مزایای بهبود سلامت دهان و دندان است، تجربه کنند.

پیشرفت در ارتودنسی بزرگسالان باعث شده است که درمان راحت تر و کمتر از همیشه قابل توجه باشد. بسیاری از گزینه های درمانی امروزی به گونه ای طراحی شده اند که ظاهر دستگاه را به حداقل برسانند تا با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشند.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند.

ارتودنسی بزرگسالان چه تفاوتی با ارتودنسی کودکان دارد؟

بزرگترین تفاوت ارتودنسی بزرگسالان در مقایسه با کودکان/نوجوانان این است که بزرگسالان دیگر در حال رشد نیستند. درمان بزرگسالان ممکن است کمی بیشتر از درمان کودکان/نوجوانان با مشکل مشابه به دلیل بلوغ و تراکم استخوان بزرگسالان طول بکشد. برخی از داروها و عادات، مانند سیگار کشیدن، فشردن یا ساییدن دندان ها، یا فشار دادن زبان، می توانند بر نتیجه درمان تأثیر بگذارند.

معمولاً متخصصان ارتودنسی با دندانپزشک خانواده بیمار برای هماهنگی مراقبت کار می کنند. برای دستیابی به سلامت دندانی مطلوب، دندانپزشک و ارتودنتیست بزرگسال ممکن است نیاز به تماس با سایر متخصصان دندان مانند جراحان دهان، پریودنتیست ها و اندودنتیست ها داشته باشند.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

مشکلات رایج دندان در بزرگسالان

ازدحام بیش از حد

ازدحام بیش از حد زمانی رخ می دهد که اندازه و تعداد دندان ها بزرگتر از استخوان پشتیبان زیرین باشد که منجر به همپوشانی می شود.

اوربایت

اوربایت زمانی است که دندان‌های جلوی بالایی به‌شدت روی دندان‌های جلوی پایینی قرار می‌گیرند که دندان‌های عقب بسته می‌شوند. به این حالت کلد بایت یا دیپ بایت نیز می گویند.

آندربایت

آندربایت زمانی است که دندان های جلویی یا فک پایین جلوتر از دندان های جلویی یا فک بالایی قرار می گیرند. این به عنوان مال اکلوژن کلاس III نیز شناخته می شود.

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

دندان های بیرون زده

اگر دندان‌های بیرون زده دارید، به این معنی است که دندان‌های شما بیشتر از چیزی که از نظر زیبایی دلپذیر است بیرون می‌آیند. این می تواند در هر دو قوس یا فقط در بالا رخ دهد.

اپن بایت

اپن بایت مال اکلوژنی است که در آن دندان ها با یکدیگر تماس پیدا نمی کنند. با اپن بایت قدامی، وقتی دندان های عقب به هم بسته می شوند، دندان های جلو با هم تماس ندارند.

درد فک

دلایل مختلفی برای درد فک وجود دارد که نیش بد یکی از آنهاست. سایر علل شایع عبارتند از عادات (فشرده کردن یا ساییدن)، استرس، ضربه، و نورالژی (درد غیر اختصاصی و غیر مرتبط با ساختارها یا عملکردهای ناحیه).

ساییدگی یا پوسیدگی دندان

اگرچه همه دندان‌ها فرسوده می‌شوند، اما دندان‌های نامرتب به‌طور ناهموار و سریع‌تر از دندان‌های صاف سایش می‌شوند.

بیماری لثه

بیماری لثه یک عفونت مزمن لثه است که از تجمع پلاک ناشی می شود. بیماری لثه سه مرحله دارد: ژنژیویت، پریودنتیت و پریودنتیت پیشرفته.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چه زمانی به دنبال درمان باشیم؟

مشاوره با متخصص ارتودنسی بهترین راه برای آگاهی از نیاز به درمان است. متخصصین ارتودنسی در تراز کردن دندان ها و فک ها برای بیماران در هر سنی تخصص دارند. آنها تخصص منحصر به فردی دارند که بزرگسالان برای ایجاد لبخندی زیبا و سالم نیاز دارند.

اگر دندان هایتان همیشه به نوعی شما را آزار می دهد، در مورد نگرانی های خود با یک متخصص ارتودنسی صحبت کنید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹