دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

بریس های نامرئی چیست؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

بریس های نامرئی چیست؟

ارتودنسی با بریس های نامرئی

آنها “قالب هایی” پلاستیکی سخت و شفاف هستند که برای صاف کردن دندان ها استفاده می شوند. برای هر بیمار، مجموعه‌های مختلفی از الاینرها با قالب‌گیری خاص و کمی متفاوت ساخته شده‌اند. هر ست به مدت دو هفته قبل از تعویض با ست بعدی پوشیده می شود.

آنها از پلاستیک شفاف ساخته شده اند، بنابراین تقریبا نامرئی هستند. این بدان معناست که نیازی نیست کسی بداند که شما دندان های خود را صاف می کنید.

برای حصول بهترین نتیجه باید 22 تا 23 ساعت در روز از الاینرها استفاده کرد. آنها را می توان به راحتی برای خوردن، آشامیدن، مسواک زدن و برای تمیز کردن بین دندان ها جدا کرد. قبل از اینکه بتوانید این درمان را انجام دهید، باید تمام دندان های بالغ خود را داشته باشید.

الاستیک چیست؟

گاهی اوقات نوارهای الاستیک ظریفی برای کمک به حرکت دندان ها به یک بریس ثابت متصل می شوند. ارتودنتیست به شما می گوید که آیا به الاستیک نیاز دارید یا خیر.

چقد طول میکشه؟

طول درمان بستگی به شدت مشکل دارد و ممکن است از چند ماه تا دو سال و نیم طول بکشد. اکثر افراد را می توان ظرف یک تا دو سال درمان کرد.

دکتر مهدی رفیعی  متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

وقتی دندان ها در موقعیت مناسب قرار گیرند چه اتفاقی می افتد؟

پس از پایان درمان، دندان ها باید برای مدتی در موقعیت خود قرار گیرند. به این دوره «نگهداری» می‌گویند و به وسایلی که دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، نگه‌دارنده می‌گویند.

نگهدارنده ها دندان های تازه صاف شده را در موقعیت خود نگه می دارند در حالی که لثه و استخوان اطراف آن ته نشین می شوند. بسته به مشکل اصلی، نگهدارنده ها می توانند جدا شونده یا ثابت باشند.

به درد میخوره؟

همه وسایل ممکن است در ابتدا احساس عجیبی داشته باشند و باعث ناراحتی شوند. اگر مشکل برطرف نشد، ارتودنتیست ممکن است بتواند تنظیماتی را برای کمک انجام دهد. دندان‌ها معمولاً بلافاصله پس از تنظیم بریس ناراحت‌کننده هستند، اما این وضعیت آرام می‌شود.

چند بازدید طول می کشد؟

بریس های ارتودنسی معمولاً هر 4 تا 6 هفته یکبار نیاز به تنظیم دارند. متخصص ارتودنسی به شما خواهد گفت که بریس شما چند وقت یکبار نیاز به تنظیم دارد.

و دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

چقدر موفق خواهد بود؟

موفقیت هم به مهارت های متخصص ارتودنسی و هم به اشتیاق و کمک بیمار (و والدین، اگر بیمار کودک باشد) بستگی دارد. پیروی از دستورالعمل های ارائه شده توسط متخصص ارتودنسی و رفتن به هر قرار ملاقاتی که با او دارید بسیار مهم است.

موفقیت درمان نیز به تعهد بیمار بستگی دارد. برای درمان ارتودنسی کودکان بسیار مهم است که بیمار به اندازه والدین مشتاق باشد.

آیا ارتودنسی می تواند به دندان های من آسیب برساند؟

اگر در طول درمان به درستی از آنها مراقبت نکنید، ممکن است آسیب ببیند. بریس‌ها به خودی خود آسیبی وارد نمی‌کنند، اما تمیز کردن ضعیف و مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند باعث آسیب دائمی به دندان‌های شما شود. براکت ها، سیم ها و بریس ها می توانند مواد غذایی را به دام بیاندازند و باعث ایجاد پلاک بیش از حد معمول شوند. بنابراین باید دندان ها و دستگاه خود را کاملاً تمیز کنید. ارتودنسی با بریس های نامرئی

آیا کار ارتودنسی دائمی است؟

حتی پس از احتباس، حرکات جزئی دندان در طول زندگی طبیعی است. بنابراین نمی توان تضمین دائمی داد. با این حال، تغییر دندان ها به اندازه ای غیرعادی است که نیاز به درمان بیشتری داشته باشد.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

چگونه برای درمان ارتودنسی اقدام کنم؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به تیم دندانپزشکی خود مراجعه کنید و از آنها مشاوره بگیرید. تیم دندانپزشکی شما می داند که آیا شما به درمان نیاز دارید یا خیر و هماهنگی های لازم را انجام خواهند داد.

چگونه از بریس و دندان هایم مراقبت کنم؟

مهم است که در طول درمان ارتودنسی، دندان های خود را توسط تیم دندانپزشکی خود چک کنید. همچنین باید مراقب دندان ها و دهان خود باشید:

دندان های خود را هر روز با دقت تمیز کنید، از جمله بین دندان های خود در جایی که می توانید. بریس ها ظریف هستند و باید مطمئن شوید که آنها را با دقت تمیز کنید تا نشکنند. تیم دندانپزشکی شما می‌تواند تکنیک‌های ویژه‌ای را که باید بسته به وسیله‌ای که استفاده می‌کنید به شما نشان دهند.

دفعات مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید. از خوردن تنقلات و نوشیدنی های حاوی قند و نوشابه های گازدار خودداری کنید. همچنین غذاهای چسبنده و سفت ممکن است به بریس شما آسیب برسانند.

دندان های خود را آخرین بار در شب و حداقل یک بار دیگر در روز مسواک بزنید. در صورت نیاز از دهانشویه استفاده کنید. تیم دندانپزشکی شما ممکن است یک خمیر دندان حاوی فلوراید قوی‌تر یا شاید یک ژل یا دهانشویه فلوراید را برای استفاده به شما توصیه کند.

به مشاوره بیشتری در مورد ارتودنسی با بریس های نامرئی نیاز دارید؟

اگر در مورد بهداشت دهان و دندان خود به مشاوره رایگان و بی طرفانه نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹