دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

آیا می توانم از مسواک برقی روی بریس های خود استفاده کنم؟

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

آیا می توانم از مسواک برقی روی بریس های خود استفاده کنم؟

مسواک برقی روی بریس ها

در صورت تمایل می توانید از مسواک سنتی استفاده کنید، اما می توانید از مسواک برقی نیز استفاده کنید. با این حال، بسیار مهم است که مسواک‌هایی را انتخاب کنید که لرزش‌های حساسی داشته باشد که به براکت‌ها آسیب نرساند.

مسواک برقی Oral-B دارای حالت حساس است که به این معنی است که برای مراقبت و راحتی ایمن بیشتر در امتداد لثه ها، سیم ها و براکت ها با سرعت کمتری کار می کند. اگر از مسواک برقی خود با لرزش کامل استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که براکت ها شل شوند، که نیاز به بازگشت سریع به ارتودنتیست برای تعمیر دارد.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان ، دندانپزشک و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان می باشند. و با هدف بهبود روابط میان فک و دندان و منظم کردن دندان های نامنظم کنار شما عزیزان هستند.

قبل از مسواک زدن آماده شوید:

در بیشتر موارد، مسواک زدن نسبتاً ساده به نظر می رسد، درست است؟ اکنون که بریس دارید، فرآیند باید سخت‌گیرانه باشد. استفاده از انتخاب های غذایی خوب، استفاده از ابزار مناسب و استفاده از مسواک مناسب حیاتی است.

غذاهای زیادی وجود دارد که باید تا زمانی که بریس دارید از آنها دوری کنید. غذاهای جویدنی یا چسبنده (آب نبات)، ذرت بو داده، و نوشابه های گازدار و شیرین برای بریس مناسب نیستند و می توانند مشکلاتی ایجاد کنند.

برخی از مسائلی که ممکن است از برخی غذاها به وجود بیاید، شکستن یا شل شدن براکت ها، به دام افتادن هسته ها در خط لثه براکت ها و افزایش پلاک در سطوح دندان است.

برخی از ابزارها ساخته شده اند که تمیز کردن بریس ها و دندان های شما را برای شما آسان تر کرده اند. مهم نیست که چه چیزی می خورید، ذرات غذا همچنان می توانند باقی بمانند، اما در حال حاضر، ابزارهای ویژه ای مانند ماساژورهای لثه با نوک لاستیکی و خلال دندان وجود دارند که به تمیز کردن آسان تر کمک می کنند.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

 

اگر این ذرات هنوز مشکل هستند، شستشوی دهان با آب می تواند به شل شدن ذرات قبل از ادامه تمیز کردن کمک کند.

انتخاب مسواک مناسب می تواند برای شما بسیار مفید باشد. می توانید از متخصص ارتودنسی خود بپرسید که بسته به طرح سفارشی شما چه چیزی را توصیه می کند. به طور معمول، مسواک برقی این کار را انجام می دهد، و همانطور که قبلا ذکر شد، مطمئن شوید که از آن در حالت حساس استفاده می کنید.

می‌توان از مسواک سنتی استفاده کرد، اما مطمئن شوید که برای بریس‌ها مناسب است و می‌تواند اطراف براکت‌ها و سیم‌ها را تمیز کند (معمولاً با موهای V شکل). ممکن است مجبور شوید برس های خود را بیشتر با بریس معاوضه کنید.

مسواک زدن مداوم بر روی براکت ها به موهای زائد آسیب می رساند و باعث می شود آنها بیرون بیایند. توصیه می شود برای حفظ نتایج تمیز کردن ثابت، مسواک خود را هر دو ماه یکبار تعویض کنید.

هنگام مسواک زدن

خمیردندان نقش مهمی در حفظ بهداشت دهان و دندان دارد. استفاده از خمیر دندان سفید کننده پس از گذاشتن بریس توصیه نمی شود. ممکن است در گذشته بی ضرر بوده باشد، اما اکنون که براکت دارید، به طور بالقوه می تواند باعث سفید شدن ناهموار دندان های شما در اطراف براکت ها شود.

هنگامی که براکت ها در نهایت برداشته می شوند، می توانید مربع های کدر بر روی دندان های سفید خود داشته باشید زیرا خمیر دندان سفید کننده زیر براکت ها قرار نمی گیرد.

در عوض، از خمیردندانی استفاده کنید که حاوی فلوراید است تا به مبارزه با پوسیدگی کمک کند.

هنگامی که دندان های خود را بدون بریس مسواک می زنید، می توانید مستقیماً روی دندان ها و لثه های خود بدون هیچ مشکلی مسواک بزنید. وقتی بریس دارید، باید در زوایای مختلف مسواک بزنید تا بتوانید کل دندان را تمیز کنید.

شما باید مسواک خود را به سمت بالا زاویه دهید تا زیر براکت ها و سیم ها قرار گیرد و سپس باید مسواک خود را به سمت پایین زاویه دهید تا دور براکت ها و سیم ها بچرخید.

کج کردن و فرش کردن به تمیز کردن موفقیت آمیز دندان ها کمک می کند، مسواک زدن صاف یا موازی ممکن است برای رسیدن به تمام سطح دندان های شما کافی باشد.

برای آشنایی بیشتر با دکتر مهدی رفیعی به اینستاگرام متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه کنید.

 

به طور معمول، بدون بریس، فرد باید دو دقیقه مسواک بزند. مسواک زدن دندان‌هایتان با بریس ممکن است به زمان طولانی‌تری نیاز داشته باشد تا زمانی که نظافت را با حرکات زاویه‌دار انجام دهید. هنوز مسواک زدن حدود دو تا سه دقیقه مهم است.

برخی از مسواک‌ها دارای تایمر داخلی هستند، اما می‌توانید هنگام مسواک زدن، تایمر روی گوشی خود نیز تنظیم کنید.

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر مهدی رفیعی

بعد از مسواک زدن

فرآیند تمیز کردن شما هنوز تمام نشده است، حتی اگر به تازگی مسواک زدن دندان های خود را تمام کرده اید. برای کمک به حفظ بهداشت دهان و دندان، همچنان باید نخ دندان بکشید و بشویید.

نخ دندان کشیدن با بریس ممکن است دشوار باشد. نخ دندانی وجود دارد که برای درمان ارتودنسی طراحی شده است. یک نخ نخ وجود دارد که به حرکت نخ در پشت سیم کشی کمک می کند. همچنین به قرار دادن نخ دندان در بین دندان های شما کمک می کند.

نخ دندان ها به گونه ای طراحی شده اند که در دندان های شما قرار می گیرند و سیم های شما را لمس نمی کنند یا اذیت نمی کنند.

پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، می توانید دهان خود را با آب بشویید و سپس با مایع فلوراید بشویید. درست مانند خمیر دندان، شستشوهای سفید کننده دندان وجود دارد. باز هم، بسیار مهم است که از هرگونه محصولات سفید کننده دندان دوری کنید.

شستشوی دهان می تواند به جلوگیری از اثرات مضری که ممکن است توسط اسیدهای مواد غذایی مختلف ایجاد شود، کمک کند.

 

اگر سوالی در مورد مسواک زدن دندان های خود با بریس دارید، می توانید با هر یک از اعضای تیم ما در ارتودنسی تماس بگیرید. ما خوشحال و آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهیم بود.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹