دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی
info@drmehdirafiei.com
اصفهان، توحید میانی، جنب بانک پاسارگاد، مجتمع نگار ۱، طبقه ی دوم
03136260223
دکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعیدکتر مهدی رفیعی

چه زمانی یک کودک باید به ارتودنتیست مراجعه کند؟

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکترمهدی رفیعی

چه زمانی یک کودک باید به ارتودنتیست مراجعه کند؟

کودک و ارتودنتیست

ارتودنتیست چیست؟

درست مانند بیسبال و ژیمناستیک از انواع ورزش ها، ارتودنتیست (مثلاً: or-thoh-DON-tist) یک نوع دندانپزشک است. متخصص ارتودنسی با استفاده از بریس ها و سایر ابزارها به صاف کردن دندان های فرد و اصلاح خط فک ها کمک می کند.

دندان ها و فک های صاف که به درستی ردیف شده اند، لبخندی زیبا ایجاد می کنند و به سلامت دندان های شما کمک می کنند. علاوه بر این، زمانی که فک ها و دندان های شما به خوبی ردیف شده باشند، جویدن غذا آسان تر می شود.

دکتر مهدی رفیعی متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند.

پس چرا به ارتودنتیست مراجعه می کنید؟ دندانپزشک شما یا یکی از والدین شما ممکن است آن را توصیه کند زیرا آنها مشکلی در دندان ها یا فک شما می بینند. یا کودکی که ظاهر دندان هایش را دوست ندارد ممکن است از متخصص ارتودنسی درخواست کند.

متخصصین ارتودنسی کودکان را برای بسیاری از مشکلات، از جمله داشتن دندان‌های شلوغ یا روی هم یا مشکلات رشد فک و رشد دندان‌ها درمان می‌کنند. این مشکلات دندان و فک ممکن است ناشی از پوسیدگی دندان، از دست دادن زودهنگام دندان های شیری، تصادفات یا عادت هایی مانند مکیدن انگشت شست باشد. این مشکلات همچنین می تواند ژنتیکی یا ارثی باشد، به این معنی که در خانواده فرد وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. لبخند من. ارتودنتیست من

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

هیچ سن مشخصی برای یک کودک برای مراجعه به متخصص ارتودنسی وجود ندارد – برخی از بچه ها در 6 سالگی می روند، برخی از بچه ها در 10 سالگی می روند و برخی در نوجوانی می روند. حتی بزرگسالان برای درمان به ارتودنتیست مراجعه می کنند.

بسیاری از متخصصان ارتودنسی می گویند که یک کودک باید قبل از 7 سالگی به متخصص ارتودنسی مراجعه کند تا هر گونه مشکلی زود تشخیص داده شود. این بدان معنا نیست که یک بچه فوراً بریس می گیرد. اما متخصص ارتودنسی می داند که کدام مشکلات وجود دارد و می تواند بهترین زمان را برای شروع درمان انتخاب کند.

در ارتودنتیست چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که اولین سفر خود را به متخصص ارتودنسی انجام می دهید، به مطب مراجعه می کنید که شباهت زیادی به مطب دندانپزشک شما دارد. روی صندلی دندانپزشک می نشینید و تکنسین یا دستیار ارتودنسی ممکن است از دهان و دندان شما عکس اشعه ایکس یا کامپیوتری بگیرد. اشعه ایکس و تصاویر به ارتودنتیست نشان می دهد که دندان ها در کجا قرار گرفته اند و آیا دندان هایی دارید که هنوز در نیامده اند یا خیر.

کنسین یا متخصص ارتودنسی همچنین ممکن است با فشار دادن یک سینی از مواد گوه روی دندان‌های بالا و پایین، قالب (یا قالب) از دندان‌های شما بسازد. هنگامی که قالب برداشته می شود، تصور کاملی از شکل و اندازه دندان های شما وجود خواهد داشت. یک قالب به ارتودنتیست کمک می کند تا تصمیم بگیرد چگونه دندان های شما را صاف کند.

متخصص ارتودنسی دندان ها، دهان و فک های شما را معاینه می کند. آنها ممکن است از شما بخواهند که دندان‌هایتان را کاملاً باز کنید یا دندان‌هایتان را به هم بجوید و ممکن است از شما بپرسند که آیا در جویدن یا بلعیدن مشکل دارید یا اینکه آیا وقتی دهانتان را باز می‌کنید، فک‌هایتان صدا می‌زند یا تکان می‌خورد. متخصص ارتودنسی ممکن است به شما و والدینتان بگوید که دندان‌ها و فک‌هایتان خوب هستند یا شروع درمان را به شما توصیه کند.

نمونه کارهای دکتر مهدی رفیعی را در اینستاگرام مشاهده کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

پیام بگذارید

نوبت دهی ۰۹۱۰۲۵۷۶۷۹۹